دوره‌ های آموزشی نووا
می 17, 2016

آموزش حذف ویروس Shortcut

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آموزش حذف ویروس Shortcut

آموزش حذف ویروس Shortcut

یکی از ویروس های معروف در بین کاربران ویندوز ویروس Shortcut است که کار آن ساخت یک فایل Shortcut با نام فلش و انتقال داده های فلش به یک پوشه بدون نام مخفی میباشد. در این آموزش قصد دارم تا نحوه حذف نمودن ویروس Shortcut را از Flash و Windows به صورت کاملا عملی بیان کنم پس در ادامه نووا بلاگ را با نگاه گرمتان یاری کنید.

حذف ویروس Shortcut از فلش

برای حذف ویروس Shortcut از فلش ابتدا پنجره CMD را به صورت Run As Administrator باز کنید و در آن از دستور : برای ورود به فلش استفاده کنید برای مثال:

G:

نکته: برای یادگیری روشهای اجرای CMD میتوانید به آموزش راههای اجرای CMD مراجعه کنید. همچنین در صورت علاقه میتوانید آموزش مبتدی CMD را نیز برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

پس از ورود به درایو فلش با استفاده از دستور Attrib فایلهای مخفی سیستمی فلش را از حالت مخفی بودن در آورید برای اینکار باید از پارامتر های –s –r –h استفاده کنید برای مثال:

Attrib *.* /d /s –r –s –h

Attrib

نکته: برای نمایش فایلهای مخفی سیستمی باید از تب View در پنجره Folder Option تیک گزینه Hide Protected Operating System Files را بردارید برای اطلاعات بیشتر به پست مخفی سازی فایلها و پوشه ها مراجعه کنید.

در مثال بالا بعد از دستور Attrib از علامت *.* استفاده شده که کلیه محتوای فلش را مشخص میکند هم چنین از پارامتر های /d و /s  استفاده شده که مشخص کننده فایلها و پوشه های تو در تو در فلش میباشد. حال فلش خود را باز کنید سپس وارد پوشه بدون نام شوید و فایلهای آن را به پوشه اصلی فلش خود منتقل کنید. سپس فایلهای را که نمیشناسید حذف کنید.

حذف ویروس Shortcut از ویندوز

برای حذف ویروس Shortcut از ویندوز ابتدا برنامه USB Fix را دانلود کنید سپس آن را به صورت Run As Administrator اجرا کنید صبر کنید تا برنامه USB Fix بار گذاری شود. بعد از مشاهده Term of Use روی گزینه Accept کلیک کنید حال در صورتی که میخواهید برنامه USB Fix ویروس هارد اکسترنال یا دیگر ذخیره کنند های شما را حذف کند آن دستگاه ها را به سیستم متصل کنید و در آخر روی گزینه Clean کلیک کنید. پس از کلیک روی Clean پنجره ای با هشدار متصل نمودن کلیه دستگاههای خود به کامپیوتر را مشاهده میکنید رو OK کلیک کنید تا به بررسی درایوهای شما بپردازد. در هین فرایند سوالات و پیام های ظاهر میشود که بسته به دلخواه خود رو Yes یا No کلیک کنید در آخر هم هشداری مبنی بر بسته شدن کلیه Process های شما داده میشود پس قبل از کلیک روی OK کلیه کارهای خود همانند Word و … را ذخیره و آنها را ببندید. به همین سادگی ویروس Shortcut از سیستم شما حذف میشود.

USB Fix

در صورتی که سوال یا انتقادی داشتید نووا بلاگ رو از محبت خودتون محروم نکنید. اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید میتوانید آن را با ما در اشتراک بگذارید تا همه از اطلاعات مفید شما استفاده کنند.


برای دریافت مقاله حذف ویروس Shortcut کلیک کنید


23 پاسخ به “آموزش حذف ویروس Shortcut”

  1. Avatar photo Crytech گفت:

    تشکر ولی چقدر خوب میشد اگه به صورت دستی و بدون انتی ویروس توضیح میداید که چطور میشه این ویروس شورتکات رو از ویندوز پاک کرد.

    • سلام دوست عزیز
      خیلی دنبال گشتم تا به صورت دستی این ویروس شورکات رو حذف کنم اما راستش نتونسم مشکل مخفی کردن فایلها رو در یک پوشه بدون نام حل کنم هیچ Process خواصی رو تو Task Manager پیدا نکردم.

  2. Avatar photo احمدی گفت:

    سلام
    فقط اینو بگم خدا پدرتون رو بیامرزه. ممنون.

  3. Avatar photo احسان گفت:

    سلام
    داداش دمت گرم نجاتمون دادی

  4. Avatar photo محمود گفت:

    داداش عالي بود دوساعت تو نت دنبال آموزشش بودم مرررررسي

  5. Avatar photo zari گفت:

    سلام عالی بود ممنون . ویروس فلشم پاک شد .دارم تلاش میکنم برای هارد رو هم پاک کنم .. کلی سایت رفتم برای آموزش اما هیچکدوم عملا پاک نکرد .سپاس

  6. Avatar photo دانیال گفت:

    آقا خیلی ممنون
    چقدر دنبال راه حل این مشکل بودم دستت درد نکنه

  7. Avatar photo Enekas گفت:

    یه نرم افزاری نیست که Shortcut فلش پاک کنه
    با این بلد نیستم کار کنم

  8. Avatar photo arashbigil گفت:

    سلام خسته نباشید . مطالبتون خیلی عالی و کاربردی بود.ممنون

  9. Avatar photo حمید غلامی گفت:

    آقا دمت گرم شیر مادرت حلالت خدای خیلی مردی

  10. Avatar photo حسینی گفت:

    سلام
    ببخشید من کدی که گفته بودین رو نوشتم توی CMD. اینتر زدم. رفتم توی فلشم هنوز فایل های اصلیم با شورتکاتاش بود. باید چی کارکنم ؟

  11. Avatar photo saleh-ja گفت:

    اقا محمد هیچی رو دستت و هیچ سایتی به خوبی سایتت نیست
    فوق العاده ای و اینکه چقد با حوصله جواب کامنتا رو میدی

  12. Avatar photo ali king گفت:

    اگر امگان دارد فایل برنامه رو برای دانلود بزارید
    چون اینترنت من با فیلتر شکن هم دانلود نمی کند

  13. Avatar photo el گفت:

    سلام وقتتئن بخیر من یه سری عکس و فیلم داشتم روی کامپیوترم که شورتکات شدند و اصلا باز نمیشن من چه جوری میتونم اینا روو برگردونم
    ویندوز کامپیوترمم 7 هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *