دوره‌ های آموزشی نووا
سپتامبر 10, 2016

آنتی ویروس Windows Defender

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آنتی ویروس Windows Defender

آنتی ویروس Windows Defender

همانطور که میدانید استفاده از آنتی ویروس برای ویندوز یک امر ضروری میباشد. چرا که بد افزارهای زیادی به قصد سرقت اطلاعات یا تخریب سیستم عامل از رسانه های مختلف همانند Internet وارد سیستم میشوند. پس برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس ها و بد افزارها نیاز به استفاده از یک آنتی ویروس مطمئن میباشد. به طور کلی آنتی ویروس های زیادی وجود دارد که امنیت ویندوز را تامین کنند ولی نمیتوان به همه آنتی ویروس ها اطمینان نمود. چرا که هر آنتی ویروسی دارای مزایا و معایب خاص خود میباشد.

یکی از انتخاب های که به صورت رایگان توسط مایکروسافت برای ویندوز 7 ارائه شده Microsoft Security Essential میباشد. از ویژگی های MSE میتوان به سرعت بالا در عملکرد و Database غنی برای تشخیص انواع ویروس ها اشاره نمود. اما مهمترین ویژگی MSE برای کاربران ایرانی رایگان بودن این آنتی ویروس میباشد. مایکروسافت پس از منتشر نمودن Windows 8 نسخه جدیدی از MSE را با نام Windows Defender در خود ویندوز ارائه نمود. گفتنی میباشد که قدرت عملکرد Windows Defender بیش از MSE شده.

ویندوز دیفندر

آیا ویندوز دیفندر یا MSE به قدر کافی قدرتمند است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نیاز و سطح کاری خود را در نظر بگیرید. اگر شما یک کاربر ساده کامپیوتری میباشید و کار شما استفاده از اینترنت و برنامه های ملتی مدیا میباشد پس 100% پیشنهاد میدهم از همان Windows Defender یا MSE استفاده کنید. چرا که بهترین انتخاب از لحاظ سرعت عملکرد و هماهنگی با ویندوز میباشد همچنین از منابع سخت افزای پایین استفاده میکند. اما اگر با داده های مهم سر و کار دارید یا در شرکت های کار میکنید که اهمیت داده های شما زیاد میباشد پس بهتر است از یک آنتی ویروس کار کشته همانند Kaspersky یا Bitdefender استفاده کنید.

طبق بررسی های به عمل آمده توسط سایت AV-TEST ویندوز دیفندر نمره 3.5 را از 6 گرفته که حقیقتاً نمره خوبی میباشد اما باید گفت که از همه رقبای خود ضعیف تر است. در این تست Windows Defender بیش از 94.5% از تهدید ها را مهار نمود.

خلاصه:

از مزایای Windows Defender میتوان به بالا بودن سرعت عملکرد – Database نسبتا قوی در تشخیص ویروس ها و کرمها – رایگان بودن آنتی ویروس – دریافت به روز رسانی های متعدد از مایکروسافت – استفاده از منابع سخت افزاری پایین و … اشاره نمود. به طور کلی این آنتی ویروس برای کاربران خانگی ساخته شده و حقیقتا هم عالی کار میکند. اما در هنگام استفاده از Windows Defender باید نکات پایه امنیتی را رعایت کنید تا بعضی از ضعف های ممکن آن را بپوشانید. بهتر است در شرکتها و مکانهای که دارای دادهای مهمی هستند از آنتی ویروس ها کار کشته تر همانند BitDefender یا Kaspersky استفاده شود.

نکته: برای یادگیری مفاهیم پایه امنیت در کار با ویندوز به پست نکات امنیتی در کار با کامپیوتر مراجعه کنید.

نظر شما درباره استفاده از Windows Defender به عنوان یک سیستم عامل خانگی یا استفاده در شرکتها و ادارات چه میباشد؟ در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقاد نووا بلاگ را از محبت خود دریغ نکنید.

7 پاسخ به “آنتی ویروس Windows Defender”

  1. Avatar photo majid sadeghianpour گفت:

    آقا واقعا شما فوق العاده ایید
    خسته نباشید و دمت گرم میگم بهت دلاور
    تمامی مطالب بسیار بسیار عالی ساده شیوا و مهم بودن
    واقعا کارتون ای ولا داره عاقا

  2. Avatar photo majid sadeghianpour گفت:

    تمامی آموزش های کاملتون رو ذخیره کردم و در حال مطالعم
    واقعا ای ولا

  3. Avatar photo P.H.F گفت:

    سلام. میخواستم بگم از مطالبتون ممنونم. ولی من یه مشکل دارم اینه که ویندوز دیفنسرم اپدیت نمیشه یعنی وقتی میزنم که اپدیت بشه رو یه نقطه گیر میکنه بعد دیگه نمیشه اینترنتمم عالیه ولی نمیدونم چرا نمیشه. لطفا کمکم کنید. ممنون

    • علیک سلام، خواهش میکنم، لطف دارید 🙂
      شما میتونید از آپدیت های آفلاین Windows Defender استفاده کنید. کافیه به بخش Windows Defender سایت مایکروسافت سر بزنید و نسخه آفلاین مربوط به سیستم عامل تون رو دانلود و با راست کلیک کردن روی فایل آپدیت و انتخاب گزینه Run As Administrator آپدیت رو نصب کنید.
      فقط اینرو هم بدونید که آپدیت به صورت Silent نصب میشه یعنی هیچ رابط گرافیکی نداره، اگر سخت افزار سیستم تون خوبه بعد از 10 دقیقه آپدیت نصب شده است و میتونید سیستم تون رو ریستارت کنید.
      موفق و سربلند باشید!

  4. Avatar photo منوچهر گفت:

    سلام آنتی ویروس خوبیه من راضیم به عنوان کاربر خانگی

    • سلام
      من خودم چند سال از هیچ آنتی ویروسی به جز Windows Defender استفاده نمیکنم، واقعا عالیه، مخصوصا نسخه ویندوز 10 که ویژگی Cloud Based Protection هم بهش اضافه شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *