دوره‌ های آموزشی نووا
جولای 24, 2017

ترفندهای گوگل پلاس

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
ترفندهای گوگل پلاس

شبکه اجتماعی گوگل پلاس یا Google + Social Network یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سطح اینترنت میباشد که هر روزه از سراسر دنیا بر مخاطبان این شبکه اجتماعی محبوب افزوده میشود. از ویژگیهای گوگل پلاس که باعث شهرت و استفاده عمومی این شبکه اجتماعی در سراسر دنیا شده، زیبایی و قابلیت های فراوان Google Plus است. اما کمتر کاربری از قابلیت های این شبکه اجتماعی با خبر میباشد. در این مطلب قصد ندارم شما را از قابلیت های گوگل پلاس آگاه کنم بلکه فقط میخواهم چند تکنیک ساده برای استفاده بهتر از گوگل پلاس را به شما معرفی کنم.

چگونه تیتر ها را در گوگل پلاس پررنگ یا Bold بنویسم؟

برای پر رنگ نوشتن (Bold) مطالب در گوگل پلاس کافیست اول و آخر کلمه یا جمله مورد نظر خود از کاراکتر ستاره (*) استفاده کنید. در کل این ویژگی باعث میشود خوانایی و جذابیت مطلب شما دو چندان شود. برای مثال:

*در اول و آخر این جمله از کاراکتر ستاره استفاده شده است*

چگونه جمله ها را در گوگل پلاس خط دار کنیم؟

برای خط دار کردن کلمه ها و جملات در گوگل پلاس باید از کاراکتر خط تیره (-) در اول و آخر جمله و یا کلمه مورد نظر استفاده کنید. خط دار کردن کار بیخودی و من هم تا حالا استفاده نکردم 🙂 ولی شاید شما دوست داشته باشید استفاده کنید. برای مثال:

در اول و آخر این جمله از کاراکتر Dash استفاده شده است

چگونه جمله ها را در گوگل پلاس Italic یا شکسته کنیم؟

برای Italic نمودن جملات و کلمه ها در گوگل پلاس باید از کارکتر Underscore یا (_) در اول و آخر جمله و کلمه مورد نظر خود استفاده کنید. Italic نمودن جملات میتواند تاثیر بسازی در زیبایی مطالب شما بگذارد مخصوصا هنگامیکه میخواهید اشعار خود را منتشر کنید. برای مثال:

_بنی آدم اعضای یکدیگرند          که در آفرینش ز یک گوهرند_

چگونه در گوگل پلاس فهرست عددی درست کنیم؟

برای ساخت فهرست عددی در پست های گوگل پلاس کافیست قبل از متن مورد نظر یک Spacebar گذاشته سپس یک کاراکتر ستاره بگذارید و پس از آن عدد 1 را بنویسید و دوباره یک کاراکتر ستاره دیگر بگذارید و بعد از آن یک Space Bar دیگر بگذارید و در آخر جمله مربوط به اولین فهرست خود را بنویسید. این فرایند را باید برای فهرست دوم و سوم و … ادامه دهید اما فقط عدد آنرا به 2 و 3 و … تغییر دهید.

*1-*  اولین فهرست

*2-* دومین فهرست

*3-* سومین فهرست

چگونه کلید واژه های کانونی مطلب خود را در گوگل پلاس به صورت Public در بیاوریم؟

شبکه اجتماعی گوگل پلاس همانند دیگر شبکه های اجتماعی میباشد و شما میتوانید با استفاده از علامت Sharp یا همان هشتگ (#) کلید واژه های کانونی مطلب خود را بدون محدودیت در کله شبکه اجتماعی گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. برای اینکار کافیست قبل از کلمه مورد نظر از کاراکتر # استفاده کنید. برای مثال:

#ترفندهای_گوگل_پلاس

در استفاده از هشتگ سعی کنید اصلا زیاده روی نکنید چراکه باعث میشود مطلب شما به عنوان Spam شناخته شود و از آن بدتر این است که گوگل به خود شما هم به عنوان یک Spammer نگاه میکند. اگر از من میپرسید نهایتا برای هر پست در گوگل پلاس فقط سه بار از هشتگ استفاده کنید. یعنی سه کلید واژه کانونی مربوط به پست خود را بسازید.

آیا میتوان از لینک در پست های گوگل پلاس استفاده نمود؟

یکی از مزیت های بزرگ گوگل پلاس اشتراک گذاری لینک در پست میباشد، شما میتوانید هر لینکی را که نیاز بود در یک پست جا بدهید اما بهتر است تعداد لینک های یک پست بیشتر از سه عدد نشود چرا که گوگل به پست های که بیش از حد دارای لینک میباشد نگاه Spam دارد.

برای گذاشت لینک در یک پست کافیست لینک مورد نظر خود را در هر قسمتی از پست که میخواهید قرار دهید، پس از منتشر کردن پست لینک شما به صورت یک لینک واقعی به نمایش در می آید.

نکته: بهتر است لینک های که از کلمات فارسی در آن استفاده شده یا لینک های که طول کاراکتر های آن زیاد است را با یک سرویس Shortener Link مثل Goo.gl کوتاه کنید. تا زیبایی متن شما حفظ شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقاد نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *