دوره‌ های آموزشی نووا
سپتامبر 4, 2016

سیستم عامل ارواح

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
سیستم عامل ارواح

سیستم عامل ارواح یا پروژه Solus

شاید ندانید لینوکس بیش از دهها توزیع (Linux Distro) دارد که هر کدام از آنها برای اهداف خاصی ساخته شده اند. مثلا بعضی از توزیع های لینوکس برای کار در سرور ها استفاده میشوند و بعضی دیگر برای استفاده در کامپیوتر های خانگی، همچنین بعضی از توزیع های لینوکس برای کار در گوشی های هوشمند و تبلت ها ساخته شده اند. که موفقترین آنها با نام Android مشهور است. یکی از توزیع های مدرن لینوکس که برای کامپیوترهای خانگی  ساخته شده توزیع ارواح یا لینوکس Solus نام دارد. در ادامه با نووا بلاگ همراه باشید تا بیشتر با سیستم عامل ارواح آشنا شوید.

معرفی سیستم عامل Solus

همانطور که گفتم سیستم عامل ارواح یا Linux Solus یکی از مدرن ترین توزیع های لینوکس برای کامپیوتر های خانگی میباشد. Linux Solus به صورت کامل روی توسعه خدمات مربوط به سیستم های خانگی تمرکز نموده تا کاربران خود را از هر گونه پیکربندی اضافی راحت کند.

نکته: معنای کلمه Solus ارواح نیست بلکه تنهایی میباشد. و در بالا این معنا به اشتباه روی سیستم عامل گذاشته شده.

یکی از ویژگی های سیستم عامل Solus تمرکز آن روی انجام کارهای Mutimedia میباشد. پس در واقع بیشتر کاربران سیستم عامل Solus افرادی هستند که کار آنها دیدن عکس و فیلم و استفاده از اینترنت است. همچنین کاربران سیستم عامل Solus میتوانند Steam را نصب نموده و از کلیه بازی های آن در توزیع لینوکس خود استفاده کنند. یعنی توزیع Solus میتواند جایگزین مناسبی برای اکثر کاربران ویندوزی باشد. تا تجربه شیرینی از دنیای لینوکس داشته باشند.

رابط کاربری Solus

سیستم عامل Solus از رابط کاربری Budgie استفاده میکند که مخصوص توزیع ارواح ساخته شده است. رابط کاربری Budgie دارای طراحی مدرن و بسیار زیبا میباشد. منو ها در Budgie بسیار ساده و بصری ساخته شده اند. تا به سادگی به برنامه نصب شده خود دسترسی داشته باشید.

رابط کاربری Budgie دارای بخشی با نام Raven میباشد تا کاربران به سادگی از طریق آن به تقویم کامپیوتر – کم و زیاد نمودن صدا – خواندن پیام های سیستم و دسترسی سریع به تنظیمات کامپیوتر را داشته باشند. همچنین میتوان از طریق Raven تنظیمات مربوط به تم و تغییر آیکون ها را انجام داد.


دانلود سیستم عامل Solus


خلاصه

سیستم عامل Solus یکی از بهترین و مدرنترین توزیع های لینوکس میباشد که مخصوص کاربران خانگی توسعه داده شده. در سیستم عامل Solus از رابط کاربری Budgie استفاده شده که بیشتر از هر چیزی رو ظرافت و زیبای آن کار شده. یکی دیگر از ویژگیهای Solus پشتیبانی قوی از Multimedia میباشد. همچنین با نصب برنامه Steam در Solus دیگر جای نگرانی برای اجرای بازیهای کامپیوتری در لینوکس نخواهید داشت. در حال حاضر Linux Solus فقط دارای نسخه 64 بیتی است و برای دانلود آن باید به سایت solus-project.com مراجعه کنید.

2 پاسخ به “سیستم عامل ارواح”

  1. Avatar photo ali.h76 گفت:

    سلام جناب به نظر شما این بهتره یا اوبونتو? دقیقا تفاون هاشون تو چیه?

    • سلام
      توزیع Ubuntu خیلی بهتر از توزیع Solus است.
      1- بروزرسانی مداوم
      2- وجود برنامه های متعدد و Repository قنی
      3- کمترین هنگ و سازگاری بالا با اکثر سخت افزارها
      و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *