دوره‌ های آموزشی نووا
سپتامبر 5, 2016

مکانیابی سیستم های اینترنت با IP

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
مکانیابی سیستم های اینترنت با IP

مکانیابی سیستم های اینترنت با IP

آیا میدانید چگونه پلیس های سایبری افراد مجرم را در اینترنت پیدا میکنند؟ یا به این فکر نموده اید که چگونه میتواند مکان و موقعیت یک فرد را از روی اینترنت بدون استفاده از GPS پیدا نمود؟ اگر حدس شما استفاده از آدرس IP بوده کاملا درست است. چراکه تنها راه پیدا نمودن مکان جغرافیایی یک فرد در اینترنت آدرس IP او میباشد. شما میتوانید با پیدا نمودن آدرس IP هر سایت یا شخص، مکان فیزیکی او را هم پیدا کنید. در ادامه با نووا بلاگ همراه باشید تا متوجه شوید آدرس IP مورد نظر شما متعلق به کدام منطقه و ISP میباشد.

چگونه آدرس و مکان یک کامپیوتر را در اینترنت پیدا کنیم؟

برای پیدا نمودن مکان فیزیکی آدرس IP میتوانید از سایت های مختلفی استفاده کنید کافیست در گوگل جمله What Is My IP Address را تایپ کنید. تا فهرستی بلند قامت از سایت های که اطلاعات مربوط به آدرس های IP را به شما میدهند را مشاهده کنید. با ورد شما به اکثر این سایتها آدرس IP شما به همراه نام ISP و مکان شما (کشور – استان – شهر – منطقه) برایتان به نمایش گذاشته میشود.

What-is-My-IP-Address

برای نمونه به سایت IPLocation.Net مراجعه کنید. با ورود شما به این سایت جدا از نمایش آدرس IP و اسم شهر و کشور، اطلاعات مربوط به سیستم عامل، سایز صفحه نمایش، اسم و نسخه مرورگر، نوع دستگاه استفاده شده (Desktop – Laptop – Tablet – Mobile) فعال بودن Cookies و JavaScript هم برای شما به نمایش گذاشته میشود.

Find-IP-Location

یا اگر به اطلاعات دقیقتری درباره ISP نیاز دارید میتوانید به سایت IP2Location.com مراجعه کنید. در این سایت کاملترین اطلاعات را از ISP مربوط به آدرس IP  وارد شده دریافت خواهید نمود. برای پیدا کردن مکان آدرس IP مورد نظر خود در قسمت Enter IP Address آدرس مور نظر را وارد کنید. سپس روی Search کلیک کنید.  تا شروع به دریافت اطلاعات کند.

چگونه مکان یک سایت را در اینترنت پیدا کنیم؟

برای پیدا نمودن مکان فیزیکی یک سایت، اول باید آدرس IP آن سایت را پیدا کنید. برای این کار میتوانید از دستور Ping برای پیدا نمودن آدرس IP هر سایت استفاده کنید. پس ابتدا CMD را باز نموده سپس دستور Ping را به همراه نام دامنه مورد نظر وارد کنید:

Ping TML-MANAGER.IR

Find-Web-Site-IP-Address

در همان خط اول آدرس دامنه توسط DNS SERVER ها تبدیل به آدرس IP میشود. پس از پیدا نمودن آدرس IP سایت، آنرا در یکی از سایتهای بالا جستجو کنید تا مکان فیزیکی سرورهای سایت را پیدا کنید.

3 پاسخ به “مکانیابی سیستم های اینترنت با IP”

  1. Avatar photo Maki گفت:

    IP address وقتی VPN روشن باشه عوض میشه؟

  2. Avatar photo حسنعلی گفت:

    سلام عکس سایت (مکانیابی) رو کپی کردم راضی باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *