دوره‌ های آموزشی نووا
آگوست 2, 2017

برنامه های شبیه تیم ویور

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
برنامه های شبیه تیم ویور

نرم افزار TeamViewer یکی از بهترین و پر سرعت ترین نرم افزار ها در زمینه Remote Control میباشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. از مزیت های چشمگیر تیم ویور در ایران میتوان به رایگان بودن و سرعت متناسب آن در کار اشاره نمود. اما متاسفانه چندی پیش شرکت نرم افزاری تیم ویور ایران را تحریم کرد. از اینرو بسیاری از افرادی که تا به حال از نرم افزار Team Viewer برای پشتیبانی مشتریان خود استفاده میکردند با خلاء بزرگی در زمینه پشتیبانی از راه دور مواجه شده اند. همین امر سبب شد نووا بلاگ تصمیم بگیرد تا فهرستی از برنامه های شبیه تیم ویور را به شما عزیزان ارائه دهد. (برنامه جایگزین تیم ویور)

برنامه های شبیه تیم ویور

به طور کلی در زمینه Remote Control نرم افزار های زیادی توسعه داده شده است که در ادامه به برخی از پرطرفدار ترین این نرم افزار ها اشاره خواهم نمود. البته قبل از شروع، به کاربران ویندوز 10 نرم افزار داخلی خود ویندوز 10 در زمینه Remote Control یعنی Quick Assist را پیشنهاد میدهم چراکه یک نرم افزار بسیار عالی و پر سرعت میباشد.

گفتنی است که نرم افزار Quick Assist بسیاری از ویژگیهای نرم افزار Team Viewer را ندارد اما باز هم گزینه خوبی مخصوص کاربران ویندوز 10 محسوب میشود. برای یادگیری نحوه کار کردن با نرم افزار Quick Assist به آموزش Quick Assist مراجعه کنید.

نرم افزار AnyDesk

نرم افزار AnyDesk (پیشنهادی(برنامه جایگزین تیم ویور))

نرم افزار AnyDesk یک برنامه پر سرعت در زمینه کنترل سیستم های کامپیوتری از راه دور میباشد که از ویژگی های بارز این برنامه میتوان به اجرای بدون نصب برنامه اشاره نمود

نرم افزار AnyDesk به شما اجازه میدهد تا به کلیه برنامه ها و فایلهای کامپیوتر خود از هر جای دنیا متصل شوید بدون اینکه نرم افزاری را روی سیستم عامل خود نصب کنید.

از دیگر ویژگیهای نرم افزار AnyDesk میتوان به کنترل صفحه دسکتاپ با استفاده از مرورگر اشاره نمود. برای انجام اینکار کافیست URL مربوط به دسکتاپ خویش را برای فرد مورد نظر خود بفرستید سپس آن فرد میتواند بدون هیچ مشکلی به دسکتاپ شما دسترسی پیدا کند.

از ویژگیهای بارز نرم افزار AnyDesk دسترسی بی نظیر (Unattended Access) است. ویژگی Unattended Access به شما اجازه میدهد بدون هیچ گونه دخالتی از سوی کاربر به محض روشن شدن کامپیوتر به آن متصل شوید.

نرم افزار AnyDesk همانند نرم افزار TeamViewer نیاز به انجام تنظیمات Port Forwarding ندارد و شما میتوانید بعد از نصب این نرم افزار از هر جای دنیا به سیستم مورد نظر خود متصل شوید.

نرم افزار AnyDesk همانند نرم افزار TeamViewer از دو نسخه Personal و Commercial پشتیبانی میکند که برای استفاده های شخصی میتوانید از نسخه رایگان آن یعنی نسخه Personal استفاده کنید.

نرم افزار Chrome Remote Desktop

نرم افزار Chrome Remote Desktop

همانطور که از نام این برنامه پیداست شرکت توسعه دهنده آن کمپانی بزرگ Google میباشد. نرم افزار Chrome Remote Desktop برای چهار سیستم عامل پر طرفدار یعنی Linux و Windows و Mac و Chromebook ارائه شده است.

نصب نرم افزار Chrome Remote Desktop بسیار ساده است. شاید باور نکنید که این نرم افزار در واقع یک Extension برای مرورگر Google Chrome میباشد.

نرم افزار Chrome Remote Desktop به حساب کاربری گوگل شما متصل میشود. برای استفاده از این برنامه یا باید یک حساب کاربری Google داشته باشید یا اینکه از ویژگی تولید یکبار کد آن استفاده کنید.

با استفاده از نرم افزار Chrome Remote Desktop میتوانید به هر کامپیوتری در سطح اینترنت دسترسی داشته باشید. بدون کوچکترین تنظیماتی رو Firewall و …

اگر از امنیت Chrome Remote Desktop میپرسید باید بگویم که این برنامه از پروتکل SSL برای ایجاد یک ارتباط امن استفاده میکند پس دیگر نیاز به نگرانی نمیباشد.

نرم افزار Ultra VNC

نرم افزار Ultra VNC یک برنامه Remote Desktop همانند TeamViewer میباشد که از سرعت مناسبی برخوردار است و شما میتوانید از این نرم افزار هم در سطح اینترنت و هم در سطح شبکه داخلی خود استفاده کنید.

از ویژگیهای بارز نرم افزار Ultra VNC میتوان به انتقال فایل در این برنامه اشاره نمود. شما میتوانید فایلهای خود را از هر پوشه ای به سیستم مقصد ارسال کنید.

نرم افزار Ultra VNC از تنظیمات پیشرفته ای بهره میبرد شما میتوانید در این برنامه هر آنچه که نیاز داشته باشید را تنظیم کنید حتی میتوانید با استفاده از تنظیمات پیچیده برنامه Ultra VNC در Safe Mode ویندوز هم به سیستم مورد نظر خود متصل شوید.

از دیگر ویژگیهای بارز نرم افزار Ultra VNC میتوان به ارتباط با یک سیستم از طریق مرورگر اشاره نمود.

یکی از ویژگیهای نرم افزار Ultra VNC که همانند نرم افزار Team Viewer میباشد Blank کردن یا سیاه نمودن صفحه کاربر است. با این ویژگی شما میتوانید رمز های عبور و یا کارهای که میخواهید به صورت محرمانه و به دور از چشم کاربر انجام دهید را به سادگی انجام دهید.

به صورت پیشفرض نرم افزار Ultra VNC از پیکربندی 2048-bit RSA و 256-bit AES برای حفظ امنیت ارتباط کاربر با سیستم مورد نظرش استفاده میکند.

نرم افزار Remote Utilities

نرم افزار Remote Utilities

نرم افزار Remote Utilities یک برنامه رایگان و قدرتمند در زمینه Remote Access میباشد. در نسخه رایگان برنامه Remote Utilities میتوانید به 10 کامپیوتر از طریق گوشی موبایل یا دسکتاپ متصل شوید.

از ویژگی های برنامه Remote Utilities میتوان به Inventory Manager اشاره نمود این ویژگی دقیقا همانند ویژگی مدیریت Contact ها در نرم افزار TeamViewer است. مزیت Inventory Manager مشخص نمودن جزئیات دقیق سخت افزار و اطلاعات مربوط به سیستم عام و نرم افزارهای نصب شده Contact ها میباشد.

از دیگر ویژگیهای نرم افزار Remote Utilities میتوان به اجری سرویس گیرنده ها (Clients) و نرم افزار های میزبان (Host) از طریق USB Flash اشاره نمود. (بدون نصب هیچ برنامه ای)

شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Remote Utilities دستورات مورد نظر خود را در مقابل Host اجرا کنید. Process از راه دور Command Prompt میتواند به سادگی بسته شود.

هنگامی که با نرم افزار Remote Utilities به کامپیوتری متصل میشوید فرد مقابل میتوانید شما را طبق هشداری که برای او ارسال میشود شناسایی کند و در صورت نیاز ارتباط شما را با سیستم خود قطع کند.

نرم افزار ScreenConnect

نرم افزار ScreenConnect

نرم افزار ScreenConnect دارای چندین لایه حفاظتی میباشد تا امنیت داده های شما را حفظ کند. این برنامه تنظیمات امنیتی زیادی دارد که شامل Audit و Logs برای کلیه Session ها هم میباشد.

دسترسی محدود به Session های مشخص – فیلم برداری از دسکتاپ Session – احراز هویت دو مرحله ای – محدود سازی آدرس های IP بعضی از ویژگیهای امنیتی نرم افزار ScreenConnect میباشند.

جدا از اینکه نرم افزار ScreenConnect بیشترین Option های امنیتی را دارد. به کاربر اجازه میدهد بیشتر کنترل را روی امنیت Session خود داشته باشد.

نرم افزار ScreenConnect دارای اسناد زیادی در زمینه پشتیبانی و کمک به کاربران میباشد. جدا از اینها نرم افزار ScreenConnect دارای فیلم های آموزشی هم میباشد همچنین این نرم افزار یک انجمن مربوط به خویش را برای پشتیبانی هر چه بیشتر کاربرانش دارد.

بعد از اینکه نصب نرم افزار ScreenConnect به پایان رسید شما میتوانید اولین Session خود را شروع کنید. نرم افزار ScreenConnect بسیار سریع و کاربردی میباشد. با آیکون Toolbar-Based این برنامه میتوانید به سادگی به کلیه توابع مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

اگر سوال یا انتقادی دارید نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

9 پاسخ به “برنامه های شبیه تیم ویور”

  1. Avatar photo علی خدایی گفت:

    سلام آقای برغمدی
    خود شما کدوم برنامه رو پیشنهاد میکنید؟ نرم افزار anydesk یا chrome remote desktop یا ultra vnc؟
    من نرم افزار anydesk رو بررسی کردم خوب بود، خیلی کار باهاش ساده است ولی هنوز باقی برنامه ها رو بررسی نکردم.
    لطفا خودتون بهترین رو بذارید تو پیشنهاد شگفت انگیز 🙂 تا مجبور نشیم از همه شون استفاده کنیم.
    ممنونم.

    • سلام علی جان، من هم دقیقا مثل شما هستم 🙂
      همین نرم افزار Any Desk خوبه، کارهای عادی رو راه میندازه
      فرستادم تو پیشنهاد شگفت انگیز 🙂 از الان به بعد میتونی ازش با خیالت راحت بجای نرم افزار TeamViewer استفاده کنی
      موفق باشید.

  2. Avatar photo ali گفت:

    با عرض سلام و ادب، نرم افزار anydesk خوبه ولي خواهشا هر کسی میدونه چطور بدون اکسپت وارد کامپیوتر خودمون بشیم از راه دور ،راهنمایی کنه، چونه همین anydesk بايد تایید بشه که از راه دور کامپیوتر خودمون رو کنترل کنیم، جایی هم داره که میتونیم پسورد بدیم و دیگه اکسپت نخواد ولی متاسفانه کار نمیکنه ،یا اینکه من نتونستم بکارش بندازم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام
      شما میتونید ویژگی unattended Access رو در برنامه Anydesk فعال کنید تا بدون نیاز به تایید (با رمز عبور تعریف شده) وارد سیستم تون بشید.
      برای فعال سازی Unattended Access باید در صفحه اصلی برنامه روی Setup Password for unattended Access کلیک کنید. و یک رمز عبور برای برنامه تعریف کنید.
      فقط یادتون باشه باید قبلش برنامه Anydesk رو نصب کرده باشید. تا گزینه Allow Always در بخش Interactive Access فعال بشه
      موفق باشید.

  3. Avatar photo متین گفت:

    سلام.آیا میشه با تیم ویویر کامپیوتر رو از طریق گوشی کنترل کرد؟

  4. Avatar photo سعید گفت:

    سلام مهندس وقتتون بخیر جناب برنامه ای هست کخ مثله تیم ویوور از ی پی ان بشه استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *