دوره‌ های آموزشی نووا
سپتامبر 4, 2016

نکات اساسی قبل از کار با Word

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
نکات اساسی قبل از کار با Word

نکات اساسی قبل از کار با Word برای کاربران مبتدی

یکی از محبوب ترین برنامه ها برای ساخت فایلهای متنی Microsoft Word است. مایکروسافت ورد دارای ویژگیهای فراوانی از جمله ساخت جداول – تغییر فونت ها – ساخت گراف – استفاده از تصاویر و صدها ویژگی دیگر است. اکثر کاربران Microsoft Word بدون انجام تنظیمات اولیه، شروع به کار با ورد میکنند. که در حین تایپ نمودن به مشکلات عجیبی همانند درست نوشته نشدن کلمات انگلیسی بین متن فارسی یا بر عکس مواجه میشوند. و هر چه سعی بر تصحیح آن میکنند باز با همان صحنه مواجه میشوند. در این آموزش قصد دارم چند نکته قبل از شروع کار با ورد برایتان بیان کنم. که شاید بسیار کمک کننده باشد.

راست چین نمودن متن

اولین کاری که باید قبل از شروع به تایپ متن های فارسی انجام دهید راست چین نمودن ورد میباشد. برای اینکار از تب Home روی گزینه Right-to-Left-Direction کلیک نموده تا در هنگام تایپ نمودن متن فارسی از سمت راست شروع به نوشتن کنید. این گزینه به شما کمک میکند تا در هنگام تایپ کلمات انگلیسی به متن فارسی حالت نوشتاری شما حفظ شود.

راست چین نمودن متن

تغییر فونت در Word

یکی از کارهای که میتواند فایلهای متنی را جذاب کند استفاده از فونت های زیبا میباشد. برای تغییر فونت در ورد از تب Home روی کادر فونت رفته و فونت مناسبی را همانند B Yekan انتخاب کنید. اگر هیچ Font خاصی روی ویندوز خود نصب ننموده اید. باید ابتدا پکیج فونتها را از اینترنت دانلود کرده سپس فایلهای Font را به پوشه C:\Windows\Fonts کپی کنید. در آخر فونت مورد نظر خود را از کادر فونت انتخاب کنید. از عدد کنار فونت میتوانید برای اندازه و سایز فونت استفاده کنید.

تغییر فونت در Word

تنظیم سایز صفحه در Word

تنظیمات صفحه در Word یکی از مهمترین کارهای میباشد که قبل از شروع کار با Word باید آن را انجام دهید. چرا که اگر بخواهید پرینت خود را روی صفحه A4 و یا A5 بگیرید باید قبل از نوشتن متن تنظیم آن را انجام داده باشید تا در هنگام Print گرفتن مجبور به ویرایش های اضافی نشوید. برای تنظیم نمودن سایز صفحه در ورد از تب Layout گزینه Size را انتخاب کرده سپس اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید. (A4 یا A5) همچنین برای عمودی نمودن صفحه باید روی قسمت Orientation کلیک کرده و گزینه Landscape را انتخاب کنید. برای کم کردن فاصله ها از چهار سمت صفحه روی گزینه Margin کلیک کنید و اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تنظیم سایز صفحه در Word

فارسی نمودن اعداد در Word

به صورت پیشفرض اعداد ی که در Word تایپ میکنید به زبان انگلیسی میباشند. حتی اگر زبان ورد را هم فارسی کرده باشید بازهم اعداد به زبان انگلیسی تایپ میشوند. برای تایپ فارسی اعداد از تب File روی گزینه Option کلیک نموده سپس از پنجره باز شده روی گزینه Advanced کلیک کنید و صفحه را تا قسمت Show Document Content پایین بیاورید. سپس گزینه Numerical را روی Context قرار دهید.

فارسی نمودن اعداد در Word

در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقاد نووا بلاگ رو از محبت خودتون محروم نکنید.


2 پاسخ به “نکات اساسی قبل از کار با Word”

  1. Avatar photo نقشینه گفت:

    سپاس از شما مطالبتون مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *