دوره‌ های آموزشی نووا
آگوست 7, 2015

ویژگیهای مایکروسافت آفیس 2016

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
ویژگیهای مایکروسافت آفیس 2016

ویژگیهای مایکروسافت آفیس 2016

یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های دنیا هم در سطح اداره ها وهم در سیستم های خانگی Microsoft Office می باشد این برنامه که اولین بار در سال 1998 توسط بیل گیتس منتشر شد شامل ابزار های از قبیل Word و Excel و PowerPoint و … بود که بعدها ابزار های بیشتری به آن اضافه شد. حال این برنامه به عنوان یک نرم افزار پایه در هر سیستم کامپیوتری می باشد. برنامه Microsoft Office 2016 بهبود های زیادی نسبت به Office 2013 داشته که در ادامه به برخی از این بهبود ها می پردازیم ، اما قبل از توضیح این بهبود و ویژگیها لینک دانلود این برنامه رو بدم بد نیست:

دانلود نرم افزار Microsoft Office 2016 X32

دانلود نرم افزار Microsoft Office 2016 X64

همچنین به حداقل سیستم مورد نیاز این برنامه نگاهی کنیم خالی از لطف نیست:

CPU: 1 gigahertz (GHz) or faster x86-bit or x64-bit processor with SSE2

RAM: 1 GB RAM (32-bit); 2 GB RAM (64-bit)

Hard disk: 3.0 GB of available disk space

Display: 1024 x 768 screen resolution

Graphics: Graphics hardware acceleration requires a DirectX 10 graphics card

OS: PC: Windows 7, Windows 8, Windows Server 2008 R2, or Windows Server 2012


کنترل ورودی های ریاضی

یکی از ویژگی های جدید که به مایکروسافت آفیس 2016 اضافه شده کنترل ورودی های ریاضی می باشد یعنی شما میتوانید با قلم نوری یا انگشت یا دستگاههای لمسی علائم ریاضی را بکشید سپس متن تایپ شده آن را تحویل بگیرید البته این ویژگی قبلا در OneNote بوده است اما در دنیای امروز که حرکت رایانه ها به سمت تبلت ها میباشد ویژگی بسیار کارآمدی است.

clip_image014_thumb

بهبود تعارض رزولوشن در PowerPoint

این بهبود باعث شده تا مشکل تداخل در هنگامی که چند کاربر به طور همزمان روی یک پروژه کار می کنند را ساده حل کنند. شما می توانید بین دو Slide متناقض انتخاب داشته باشید

Quite Shape Formatting

این ویژگی به وسیله شیوه های از پیش تعیین شده تعداد شکل لک های پیشفرض را افزایش میدهد هم در Google هم در Excel و Word .

ویرایش دو نفر به طور همزمان

مایکروسافت یک ویژگی جدید با نام ویرایش همزمان (Co-Editing) که کاربران گوگل سالها از آن در Google Doc استفاده می کرند را به مجموعه Office اضافه نمود. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا به طور همزمان روی یک سند کار کنند.

تم های رنگی Office

مایکروسافت برای تنوع بیشتر کاربران خود تم Office 2016 را مدرن نمود. حالا تم پیش فرض آفیس رنگی میباشد که در نسخه های قبلی سفید بود. شما میتوانید هر وقت که بخواهید تم آفیس خود را از File/Account/Office Theme تغییر دهید.

office2016previewappsmenustack

وارد کردن عکس ها با جهت صحیح

حالا با ویژگی چرخش خودکار عکس (Automatic Image Rotation) ، زمانی که شما یک عکس به برنامه اضافه میکنید برنامه عکس را خودکار میچرخاند تا در جهت صحیح دوربین قرار گیرد. همچنین میتوانید به صورت دستی هر طور که بخواهید عکس را تنظیم کنید. نکته : این ویژگی فقط در عکسهای جدیدی میباشد که به برنامه سند اضافه میکنید نه عکسهای که از قبل در سند بوده اند.

محتوای تازه در Visio

نقشه ساختمانی و استنسیل (Electrical stencils) الکتریکی با شکل جدیدی باز آوری شده بنابر این شما تنوع بیشتری را در انتخاب دارید.

اشاره به مردم در جستجوی Outlook

زمانی که شما در Outlook ایمیلی را جستجو میکنید و جستجوی شما نشان میدهد که شما با آن فرد به طور منظم در ارتباط بوده اید پس در اینجاست که شما اشاره به افراد (Outlook People Suggestion) را میبینید. در کل برای شما پیدا کردن ایمیل افراد را راحت کرده است.

اضافه شدن Share

با اضافه شدن Share شما میتوانید سریع تر سند خود را با دوستان به اشتراک بگزارید.

به من بگو

به من بگو (Tell Me) به شما کمک میکند تا با سرعت بیشتر عمل خاصی را روی اسناد انجام دهید این ابزار در قسمت بالای صفحه قرار دارد کار این ابزار این است که دیگر احتیاج به گشتن بین منوهای آفیس را ندارید و کافیست تا نام عملی را که میخواهید انجام دهید را در Tell Me Box بنویسید سپس ابزار مورد نظر را در همان قسمت میبینید مثلا به دنبال فونت میگردید کافیست نام فونت را بنویسید تا تمام ابزار های مربوط به فونت نمایش داده شود.

1

دیگه حوصله ادامه دادن ندارم آخه هنوز یک چند صدتایی باقی مونده همین قدر برا تحریک شدن در نصب آفیس 2016 کافیه 🙂 .

اگه دوست داشتید تمام ویژگیهای جدید رو میتونید از سایت رسمی مایکروسافت ببینید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *