دوره‌ های آموزشی نووا
سپتامبر 6, 2017

چگونه بفهمیم سایت ها به چه زبانی طراحی شده اند

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
چگونه بفهمیم سایت ها به چه زبانی طراحی شده اند

چگونه بفهمیم سایت ها به چه زبانی طراحی شده اند (تشخیص زبان و نوع CMS)

یکی از سؤالاتی که برای اکثر وبمستر های تازه کار پیش می‌آید این است که چگونه میتوان زبان یا نوع CMS وبسایت‌ها را تشخیص داد؟ برای اینکه تشخیص دهیم وب سایت‌ها با چه زبان برنامه نویسی و یا با چه برنامه‌ای طراحی شده‌اند میتوانیم به سادگی از پلاگین های Sniffer در مرور گر خود استفاده کنیم.

همانطور که میدانید اکثر مرورگر های معروف مثل Google Chrome یا Mozilla Firefox دارای Store مخصوص به خود میباشند که در این Store میتوان افزونه های کاربردی زیادی را پیدا نمود که خیلی از این افزونه ها مربوط به کار Webmaster ها میباشد.

بعضی از این افزونه ها دقیقاً همان چیزی میباشد که با آن میتوانیم زبان و یا نوع CMS وبسایت ها را با آن‌ها تشخیص دهیم.

افزونه Wappalyzer

از معروف ترین افزونه های Google Chrome‌ برای تشخیص زبان و نوع CMS وبسایت ها افزونه Wappalyzer میباشد. برای نصب افزونه Wappalyzer ابتدا به بخش Store گوگل کروم بروید سپس کلمه Wappalyzer را در جستجوی آن تایپ کنید تا افزونه مربوطه به نمایش درآید. سپس روی Add to chrome کلیک کنید تا افزونه روی مرورگر شما نصب شود.

 افزونه Wappalyzer

پس از نصب افزونه Wappalyzer آیکون Wappalyzer‌ به سمت راست (قسمت افزونه ها) Google Chrome اضافه خواهد شد که با رفتن به هر وبسایتی میتوانید روی آیکون Wappalyzer کلیک کنید و اطلاعات دقیقی را از آن وبسایت بدست آورید.

افزونه WhatRuns

از دیگر افزونه های قدرتمند در زمینه تشخیص زبان برنامه نویسی و نوع CMS وبسایت ها افزونه WhatRuns میباشد. افزونه WhatRuns اطلاعات بیشتری را نسبت به افزونه Wappalyzer‌ در اختیار شما میگذارد که بعضی از این اطلاعات شامل نام فونت و فهرست سرویس های استفاده شده در وبسایت میباشد.

برای نصب افزونه WhatRuns میتوانید ابتدا به Store گوگل کروم بروید سپس کلمه WhatRuns را جستجو کنید تا آیکون افزونه WhatRuns به نمایش درآید. پس از دیدن آیکون WhatRuns روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید تا افزونه در مرورگر شما نصب شود.

افزونه WhatRuns

نحوه عمل‌کرد افزونه WhatRuns همانند افزونه Wappalyzer‌ میباشد یعنی برای اینکه بدانید وب سایت مورد نظر شما با چه زبان برنامه نویسی و یا چه نوع CMS‌ ساخته شده است باید ابتدا به آن وبسایت بروید و سپس روی آیکون WhatRuns کلیک کنید تا کلیه اطلاعات آن وبسایت را برای شما به نمایش گذاشته شود.

مرورگر Mozilla Firefox

خوشبختانه هر دو افزونه Wappalyzer‌ و WhatRuns برای مرورگر Firefox هم وجود دارد. برای نصب این افزونه ها در مرورگر Firefox ابتدا به سایت https://addons.mozilla.org بروید سپس کلمه Wappalyzer یا WhatRuns‌ را در جستجوی سایت جستجو کنید و پس از ظاهر شدن آیکون مرتبط روی گزینه Add to Firefox کلیک کنید.

اگر سوال یا انتقادی دارید نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

یک پاسخ به “چگونه بفهمیم سایت ها به چه زبانی طراحی شده اند”

  1. Avatar photo کامران گفت:

    سلام وقت بخیر
    برخی سایت ها با ترفندی مانع ارایه اطلاعات با این افزونه ها شده اند.
    افزونه wp hide در وردپرس مانع کارکرد افزونه مرورگر whatruns نمیشه.
    برای هر افزونه و قالب هم کدی نوشته بشه تا اطلاعات سایت مخفی بمونه باز هم افزونه مرورگر یک مقدار اطلاعاتی رو نشون میده.
    از چه ترفندی استفاده شده است.
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *