دوره‌ های آموزشی نووا
ژوئن 11, 2016

آموزش اشتراک گذاری فایلها در UBUNTU

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آموزش اشتراک گذاری فایلها در UBUNTU

آموزش اشتراک گذاری فایلها در UBUNTU

همانند ویندوز UBUNTU هم دارای ویژگی اشتراک گذاری فایلها و پوشه ها میباشد. در این آموزش قصد دارم نحوه اشتراک گذاشتن پوشه ها را در UBUNTU برای ویندوز توضیح دهم. پس در ادامه نووا بلاگ را با نگاه گرمتان در آموزش اشتراک گذاری فایلها در UBUNTU یاری کنید.

برای اشتراک گذاری ابتدا روی پوشه مورد نظر کلیک راست نموده سپس روی گزینه Properties کلیک کنید. در پنجره Properties گزینه Local Network Share را انتخاب کنید. سپس تیک گزینه Share This Folder را بگذارید. در صورتی که اینکار را برای اولین بار انجام میدهید. هشداری مبنی بر نصب نبودن سرویس اشتراک گذاری را مشاهده خواهید کرد. که با کلیک نمودن روی Install Service سرویس اشتراک گذاری Samba روی سیستم عامل شما نصب میشود.

نکته: برای نصب سرویس اشتراک گذاری Samba نیاز به اینترنت دارید.

Share Folder In UBUNTU

پس از کلیک روی Install Service گزینه Install Additional Software را مشاهده خواهید نمود. که باید روی گزینه Install کلیک کنید سپس رمز عبور سیستم را وارد کنید تا شروع به نصب اجزای مورد نیاز کند.

Install Samba Service

پس از نصب کامل سرویس اشتراک گذاری Samba به پنجره Properties بر خواهید گشت در قسمت Share Name نام پوشه مشترک را مشخص کنید. این نام در شبکه در دیگر کامپیوتر ها دیده خواهد شد. سپس در قسمت Comment توضیحی درباره پوشه مشترک بنویسید که اجباری نمیباشد. با گذاشتن تیک گزینه Allow other to create and delete files in this folder به دیگران اجازه ساخت و حذف فایلها را این پوشه میدهید. که در واقع همان سطح دسترسی Full Control در ویندوز میباشد. در صورتی که تیک گزینه (Guest Access for people without user account) را بگذارید کاربرانی که هیچ حساب کاربری ندارند. میتوانند با حساب کاربری Guest به این پوشه دسترسی داشته باشند.


برای دریافت مقاله اشتراک گذاری فایلها در UBUNTU ابنجا را کلیک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *