دوره‌ های آموزشی نووا
ژانویه 15, 2016

آموزش ویرایش مجوزها در ویندوز

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آموزش ویرایش مجوزها در ویندوز

آموزش ویرایش مجوزها در ویندوز (Windows File Permission)

همانطور که در بخش یک این آموزش یعنی پستی با نام مشخص کردن مجوز فایل ها در ویندوز مباحث تئوری File Permission را گفتم در بخش دو به مباحث کاملا عملی میپردازم. من در این آموزش از ویندوز 10 استفاده میکنم که تقریبا فرقی با ویندوز های 8.1 ، 8 ، و 7 ندارد. برای شروع ابتدا یک پوشه در یکی از درایوهای کامپیوتر خود بسازید سپس مراحل را ادامه دهید.


نمایش وضعیت مجوزها:

پس از ساخت پوشه روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس روی تب Security کلیک کنیدPermissions status تا از وضعیت مجوزها در قسمت Permission For Authenticated Users با خبر شوید.

در قسمت Group or Username فهرست کاربران و گروههای که برای آنها مجوز مشخص شده را مشاهده میکنید که به طور پیشفرض شامل Authenticated Users , System , Administrators , users میباشد. مثلا برای دیدن مجوزهای گروه Users در کادر اول روی Users کلیک کنید سپس کلیه مجوزها را میتوانید در قسمت Permission for authenticated user مشاهده کنید.

در این قسمت شما هفت گزینه را مشاهده میکنید که به ترتیب برایتان توضیح میدهم. – Full Control – Modify – Read & Execute – List Folder Content – Read – Write – Special Permission که به ترتیب گزینه اول شامل دسترسی کامل میشود گزینه دوم توانای در ویرایش، گزینه سوم خواندن و اجرا کردن، گزینه چهارم فهرست گیری از محتوای پوشه، گزینه پنجم دسترسی خواندی، گزینه ششم دسترسی نوشتنی، و گزینه هفتم هم به ما مربوط نیست 🙂 .

جلوگیری از دسترسی یک گروه با Deny :

حال میخواهیم از دسترسی گروه Users به طور کامل جلوگیری کنیم برای اینکار ابتدا روی گزینه Edit کلیک کنید سپس گروه Users را انتخاب کنید حال با گذاشتن تیک Full Control در زیر گزینه Deny از دسترسی گروه Users به این فایل جلوگیری میکنید پس از گذاشتن تیک روی گزینه Apply کلیک کنید.

Deny File Permission

نکته: در تغییر مجوزها چیزی با نام Restore Default وجود ندارد پس اگر مجوز ها را تغییر میدهید از صحت کارتان اطمینان حاصل کنید تا دردسرهای الکی برای خود نتراشید البته این به این معنا نیست که دیگر ویرایش این مجوزها ممکن نیست گفته شدن این نکته فقط برای صرفه جویی در وقت شما میباشد.

مجوز دادن Access به فایل:

حال میخواهیم یکی از کاربران گروه Users به این فایل دسترسی داشته باشد اما چون مجوز Deny در الویت قرار میگیرد اگر به کاربر دسترسی کامل هم که بدهید باز فرقی نمیکند و کاربر نمیتواند به فایل دسترسی داشته باشد. پس اگر میخواهید فقط یک کاربر از گروه به یک فایل دسترسی داشته باشد نباید به کل گروه مجوز Deny بدهیم فقط باید به افرادی که میخواهیم دسترسی داشته باشند مجوز Access بدهید.

حال در این مثال برای دادن مجوز دسترسی به یک کاربر خاص و گرفتن دسترسی از باقی کاربران باید ابتدا گروه Users را حذف کنیم تا مجوز Deny هم از کل گروه حذف شود سپس از پنجره Permission for Security روی گزینه Add کلیک کنید و در پنجره باز شده روی Advanced کلیک کنید و در آخر برای نمایش کاربران و گروههای کامپیوتر رو Find Now کلیک کنید در قسمت Search Result میتوانید کاربر یا گروه مورد نظر خود را اضافه کنید.

بعد از انتخاب روی Ok کلیک کنید در پنجره Select Users or Group روی Ok کلیک کنید تا کاربر مورد نظر به فهرست مجوزها اضافه شود در قسمت Permission For سطح مجوز دسترسی را مشخص کنید و در آخر روی Apply و Ok کلیک کنید.

نکته: برای قطع کردن دسترسی کاربران به یک فایل نیازی به اضافه کردن مجوز Deny نمیباشد کافیست تا مجوز دسترسی Access آنها را حذف کنید.

چگونه مالکیت یک فایل را تغییر دهیم؟

برای اینکه مالکیت یک فایل را عوض کنید باید روی آن کلیک راست کرده سپس روی گزینه Properties کلیک کنید و از تب Security گزینه Advanced را انتخاب کنید در قسمت بالای پنجره Advance Security Settings for Security آدرس فایل و مالک فایل مشخص شده استChanage File Owner در جلوی قسمت Owner نام مالک را مشاهده میکنید با کلیک بر روی گزینه Change میتوانید مالک فایل را تغییر دهید پس روی Change کلیک کرده تا پنجره Select User or Group باز شود سپس با کلیک بر روی Advanced و کلیک بر روی Find Now نام کاربران و گروه ها مشخص میشود که با دو بار کلیک روی هر یک و کلیک بر روی Ok میتوانید آن کاربر یا گروه را مالک فایل کنید.

نکته: توجه کنید که فقط مالک فایل میتواند مجوزها را ویرایش کند همچنین گروه Administrators و کاربر Administrator مالک کلیه فایلها میباشند و میتوانند مالکیت همه فایلها را هر موقع که بخواهند تغییر دهند.

ویژگی وراثت در مجوزها:

ویژگی وراثت یا Inheritance در مجوز فایلها File Permission باعث میشود تا زیر شاخه های یک درایو یا پوشه به طور موروثی مجوز ها را به ارث ببرند یعنی اگر فایل ریشه دارای مجوز فقط خواندنی باشد فایل های زیر مجموع  هم دارای فقط دارای مجوز خواندنی میشوند.

زمانی که ویژگی Inheritance فعال باشد شما نمیتواند به صورت عادی مجوز فایلهای زیر شاخه را تغییر دهید ابتدا باید این ویژگی را غیر فعال کنید تا ویرایش مجوزها برایتان فعال شود در غیر این صورت مجوزها از پوشه مبدا به ارث برده میشوند.

110 پاسخ به “آموزش ویرایش مجوزها در ویندوز”

  1. Avatar photo ali گفت:

    آقا سلام ، من اینجا تو ادمینیستور همرو دینای کرده بودم ، بعد الان ویندوزمو عوض کردم ، دینایا خاموشن ، دگ تیکشون برداشته نمیشه ، چیکار کنم؟

    • سلام
      اول باید مالکیت (Owner) همه فایلها رو از دایرکتوری مبدا به خودت اطلاق کنی بعد میتونید با مجوز ها رو ویرایش کنید و دسترسی Deny رو ازشون بگیرید.

  2. Avatar photo مهرانا گفت:

    من تو قسمت permission for users به هیچ وجه نمیتونم تغییری ایجاد کنم این پیام برام باز میشه

    http://www.axgig.com/images/11149126477104650369.jpg

    قسمت group or username رو هم نمیتونم تغییر بدم

    • سلام
      ببینید شما زمانی میتونید تغییر ایجاد کنید که مجوز Administrator داشته باشید یا اینکه مالکیت اون فایل متعلق به شما باشه، پس اگر سعی میکنید مجوز ها رو ویرایش کنید و میبینید نمیشه، سطح حساب کاربری خودتون رو بررسی کنید و بعد از اون مالکیت فایل رو بررسی کنید.
      اگر مالک فایل نبودید باید اول مالکیت فایل رو به حساب کاربری خودتون اطلاق کنید بعد مجوز ها رو ویرایش کنید.
      موفق باشید

  3. Avatar photo محسن گفت:

    سلام خسته نباشید دستور برداشتن inheritance تو cmd چیه؟

    • سلام محسن جان
      برای غیر فعال کردن ویژگی Inheritance با CMD باید از همون دستور icacls به همراه نام فایل مورد نظر و پارامتر /inheritance:r استفاده کنید. برای مثال:
      icacls myfile /inheritance:r
      یا برای Disable کردن ویژگی Inheritance باید از حرف d بجای حرف r استفاده کنید. برای مثال:
      icacls myfile /inheritance:d
      موفق باشید.

  4. Avatar photo mehdi گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من همرو دینای کرده بودم الان ویندوزمو عوض کردم کلا دیگ security تو بخش تنظیمات نمیاد چیکار کنم؟

    • سلام مهدی جان
      اول باید Ownership یا مالکیت فایلها رو بدید به کاربر ویندوز فعلیتون بعد دوباره میتونید Permission فایلها رو تغییر بدید.
      برای تغییر مالکیت هم باید از قسمت Security روی گزینه Advanced کلیک کنید و از قسمت بالای پنجره باز شده روی گزینه Change کلیک کنید و حساب کاربری خودتون رو انتخاب کنید.
      تیک گزینه Replace Owner on subcontainers and object رو هم بزارید تا مالکیت کلیه فایلها و پوشه های زیر مجموع رو دریافت کنید.
      موفق و سربلند باشید.

  5. Avatar photo ساحل گفت:

    سلام ببخشید من درایو رو دستکاری کردم از دسترس خارج شده چیکار کنم که در دسترس بشه

    • سلام
      اول از بخش edit در تب Security بررسی کنید ببینید به حساب کاربری خودتون دسترسی Deny ندادید؟، اگر اینکار رو کردید بزاریدش روی Allow
      بعد
      باید از تب Security روی Advance کلیک کنید و در پنجره باز شده (Advanced Security Settings) روی گزینه Change Permission کلیک کنید. در اینجا بررسی کنید که آیا حساب کاربری شما با مجوز Full Access وجود داره یا خیر، اگر وجود نداشت باید با اون رو اضافه کنید.

      یک راه حل دیگه ای هم هست اون هم استفاده از دستور icacls برای برگردوند Permission ها به حالت پیشفرض:
      ICACLS D: /Reset /T /Q
      باید بجای حرف D: نام درایو مورد نظر خودتون رو بنویسید.

  6. Avatar photo مینا گفت:

    سلام اگر کاربر روی یک بوشه فقط مجوزwrite را داشته باشد ولی مجوز read را نداشته باشدچگونه می تواند در یک فایل تغییرات ایجاد کند؟

  7. Avatar photo Reyhan گفت:

    سلام من درایور d لپ تاب ام رو تغییر یوزر دادم بهeverybody. حالا مثل خر موندم تو گل اصلا باز نمیکنه میگهaccess is denied. حتی خواستم برگردونم به حالت اولیه اش بازم نشد.help please
    من چون لپ تاپم بعضی فایل ها رو باز نمیکرد یوزر رو عوض کردم

  8. Avatar photo mr.Mustafa گفت:

    سلام
    خداقوت
    تمام پوشه های سیستم من read-only شده میخام تیک بردارم اما نمیشه با اینکه فول کنترل هست اما وقتی برمیدارم دوباره مثل قبل تیک دار میشه
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    • سلام
      اول مطمئن بشید سیستم تون ویروسی نشده، بعد از طریق حساب کاربری Administrator وارد ویندوز بشید و مالکیت فایلها رو به اختیار بگیرید بعد تیک Read Only رو بردارید.
      اگر نشد از طریق Safe Mode تست کنید تا از ویروسی نبودن سیستم تون مطمئن بشید.
      موفق و سربلند باشید.

  9. Avatar photo mosi7 گفت:

    سلام جناب
    تروخدا دیگه کلافه شدم کمکم کن
    روی هر
    New Rich Text Document
    یا فایلام ی قفل طلایی رنگ که بالاشونه افتاده
    ویندوز ۱۰ ۶۴
    بعد میزنم پرپرتیس فایل ی گزینه هست به نام
    file onvership
    بعد میزنم مینویسه personal
    جدید اینطور شده
    هرپوشه ای میسازم این قفل میوفته روش

    • سلام دوست عزیز
      به احتمال زیاد فایلهای شما توسط برنامه Cipher در ویندوز Encrypt (کد گذاری) شده و شما باید همه فایلهاتون رو با استفاده از دستور cipher یا حالت گرافیکی ویندوز از حالت کد گذاری شده در بیارید.
      برای Decrypt (از حالت کد گذاری در آوردن) کردن فایلها به صورت گرافیکی باید روی فایل یا پوشه ای که آیکون قفل روش وجود داره راست کلیک کنید و گزینه Properties رو انتخاب کنید.
      در تب General گزینه Advanced… رو انتخاب کنید و تیک گزینه encrypt contents to secure data رو بردارید تا فایلهای از حالت Encrypt شده به حالت Decrypt شده در بیان
      در آخر روی Ok و Apply Ok کلیک کنید.
      اگر میخواهید فایلهای جدیدی که ایجاد میکنید باز هم توسط Cipher کد گذاری نشوند باید دایرکتوری والدی (Parent Directory) که توسط این ویژگی کد گذاری شده رو از این حالت دربیارید.
      موفق و سربلند باشید.

  10. Avatar photo Morteza گفت:

    سلام من به اشتباه دسترسی یوزرمو ورداشتم دیگه نمیتونم نه برنامه نصب و حذف کنم نه میتونم یوزرمو برگردونم به حالت قبل کسی میتونه کمک کنه؟

  11. Avatar photo سید علی گفت:

    سلام.
    خسته نباشید
    چطور میشه امکان ذخیره فایل در یک فولدر باشه ولی اون فولدر و فایلهای داخلش را نشود کپی،مو ویا پاک کرد .
    مثلا فایلهای ایجاد شده با یک نرم افزار را در یک فولدر ذخیره ولی کسی نتونه اون فولدر و فایل های داخش را کپی و یاا دیلیت کنه.
    لطفا کامل توضیح دهید.
    با تشکر فراوان

    • سلام سید جان
      اول مجوز همه کاربر ها رو از پوشه مد نظرتون بگیرید (حذف کنید) بعد فقط مجوز Write به کاربر مورد نظر تون بدید. به همین سادگی 🙂
      برای نمونه:
      روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید، گزینه Properties رو انتخاب کنید.
      از تب Security روی گزینه Advanced کلیک کنید.
      در پنجره باز شده اگر ویژگی وارثت مجوز ها (Disable Inheritance) فعال بود غیر فعالش کنید بعد همه کاربر ها رو حذف کرده و فقط کاربر یا گروه مورد نظرتون رو اضافه کنید.
      پس از اضافه نمودن کاربر از بخش Basic Permission تیک گزینه Write رو بذارید. و با کلیک بر روی گزینه Apply و Ok مجوز ها رو اعمال کنید.
      موفق باشید.

  12. Avatar photo kourosh گفت:

    سلام میشه کمکم کنین تورو خدا /// دارم دیونه میشم/ یکی از دوستام گفت واسه امنیت بیشتر عکس های شخصیتو از قسمت security قفل کن منه دیونه هم این کارو کردم حالا هیچ کدوم از عکسام بالا نمیاد هرچی هم تیکشونو برمیگردونم فایده نداره/ خووووواااااهههههشششش میکنم کمکم کنینy

    • سلام بله میشه، میتونی دیونه نشی 🙂
      اگر منظورتون از طریق تب Security خیلی ساده میتونید مجوز های که روی فایلهاتون گذاشتید رو Reset کنید.
      اگر پرمیشن ها رو روی پوشه های زیر مجموع درایو تنظیم کردید نه خود درایو مراحل زیر رو دنبال کنید:
      1- روی دایرکتوری والدی که مجوز ها رو روی پوشه ها و یا فایلهای زیر مجموعش تنظیم کردید راست کلیک کنید و گزینه Properties رو انتخاب کنید.
      2- از تب Security گزینه Advanced رو انتخاب کنید و سپس روی گزینه Change Permission کلیک کنید.
      3- از بخش Permission Entries کلیه حساب های کاربری رو حذف کنید و گزینه Enable Inheritance رو انتخاب کنید.
      نکته: در صورتیکه ویژگی وراثت مجوز ها (Disable Inheritance) از قبل فعال بودش ابتد با کلیک کردن روی گزینه Disable Inheritance ویژگی وراثت رو غیر فعال کنید سپس کلیه کاربر ها رو از بخش Permission Entries حذف کنید و بعد دوباره ویژگی وراثت رو فعال کنید (Enable Inheritance)
      4- تیک مربوط به گزینه Replace All Child Object Permission… رو بگذارید و روی گزینه Apply و Ok کلیک کنید تا کلیه مجوز ها به صورت موروثی از پوشه مبدا دریافت بشه
      اما اگر مجوز ها رو روی مبدا یک درایو تنظیم کردید (مثلا روی خود درایو D نه پوشه های زیر مجموعش) باید فرایند بالا رو تا بخش نکته ادامه بدید و بعد از حذف کاربر ها، کاربر Authenticated Users یا حساب کاربری خودتون رو اضافه کنید و مجوز Full Control بهشون بدید.
      موفق باشید.

  13. Avatar photo عاطفه گفت:

    سلام لطفا منو راهنمایی کنید .میشه همه فایلارو با هم از قفل در بیاریم؟

  14. Avatar photo عارفه گفت:

    سلام خسته نباشید
    تنظیمات کامپیوترم بهم ریخته و نمیتونم درستش کنم به این صورت که یکسری از فایلها با ویندوز باز میشن و درنتیجه امکان انتقالشون نیست یا من بلد نیستم و وقتی هم میخوام تغییرش بدم برام پاورپوینت رو میاره و بازکننده پوشه هارو نمیاره اگر میتونید لطفا کمک کنید ممنون میشم

    • سلام
      منظورتون از اینکه با ویندوز باز میشن چیه؟ و اینکه چه فایلهای؟
      اگر منظور تون اینکه شورت کات برنامه ها با یک برنامه خاص مثل Power point باز میشه، باید از طریق Registry تنظیمات مروبط به Shortcut در ویندوز رو حذف کنید تا ویندوز تون به حال اولیه برگرده
      کلید مرتبط در رجیستری:
      HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk\
      پوشه User Choice رو حذف کنید.

  15. Avatar photo علیرضا گورانی گفت:

    سلام، خسته نباشید… من میخوام یه فایل dll رو به system32 اضافه کنم در ویندوز 10، ولی اجازه دسترسی بهم نمیده… چیکار کنم?!

  16. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام
    مشکلی که برا من پیش اومده اینکه روی فایل شخصیم که ویندوزم 8.1 بود قفل کرده بودم بعد از اینکه سیستم مشکل پیدا کرد و مجبور شدم ویندوزم عوض کنم 10 نصب کردم فامیلامون علامت قفل داره و باز نمیشه چیکارش کنم؟

  17. Avatar photo reza گفت:

    سلام من تو شبکه یه سیستم دارم که یه فولدر داخلش share کردم اما هر کار می کنم خاصیت read only از روش غیرفعال نمیشه بعد از برداشتن تیکش ok میکنم بعد دوباره برمیگرده به حالت read only . میشه راهنمایی کنید چکار کنم.

    • سلام
      با دستور attrib پوشه Share رو بررسی کنید ببینید آیا مقدار (R) وجود داره یا نه، اگر بود شبکه رو به صورت موقت قطع کنید یا پوشه رو از حالت Share دربیارید و از دستور attrib -r برای غیر فعال کردن ویژگی Read Only استفاده کنید. برای مثال:
      Attrib -r MyShare
      موفق باشید.

  18. Avatar photo pouria sa گفت:

    با سلام
    لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی کنید ، من یک فولدر رو که شیر میکنیم میخوام از داخل سربرگ security سطح دسترسی بعضی از یوزرها رو برای پاک کردن فولدر و فایل ببیندم که از سربرگ security تنظیمات رو انجام میدم ولی مشکلی که بوجود میاد اینه که دیگه کاربر نمیتونه فایل ورد یا اکسل رو باز کنه مثلا یک کلمه رو عوض کنه و دوباره روی همون سیو بشه که خطا میده بهش و همچنین اینکه دیگه نمیتونه rename هم بکنه … من فقط تیک مربوط به delete,delete sub folder and file رو deny میکنم ولی این اتفاق میوفته لطفا اگه کسی کار کرده منو راهنمایی کنه ممنون

    • سلام پوریا
      نرم افزار های مثل Microsoft Word جدا از مجوز Write نیاز به مجوز Delete هم دارند.
      به اینخاطر که ابتدا فایلهاشون رو به صورت Temporary ایجاد میکنند و بعد از اینکه فایل Word رو خواستید ذخیره کنید فایلهای موقتی رو حذف کرده و محتواشون رو به فایل اصلی Word انتقال میدن
      به این خاطر کاربرها حداقل نیاز به مجوز Modify دارند تا بتونند با Word و Excel کار کنند.
      موفق باشید

  19. Avatar photo amirhossein گفت:

    سلام ببخشد من تو بخش servises وقتی میخوام windows update رو از حالت manual رو auto بزارم ارور accses is denied میده. بعد تو بخش security درایو c همه تیک ها allow هست فقط گزینه special permisson غیر فعال ینی نه میتونم حالت deny رو براش فعال کنم نه حالت allow.دسترسیم هم تو ویندوز در سطح ادمین هست نه استاندارد میخوام بدونم چر ارور acces is denied میده.

  20. Avatar photo Mahdu گفت:

    من تو قسمت Security از تنظیمات فولدر ا
    ز(Group or user name)گزینه administratores رو انتخاب کردم و گزینه های permissions همش روی allow و پایین کادر okکردم ولی بعد اون فولدر محو شد نمیدونی چطور برمیگرده اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم.

  21. Avatar photo پدرام گفت:

    سلام وقت بخیر
    بفرمایید بعد از نصب ویندوز داخل تسک بار عکس یک برگ سبز کنار کورتانا و setting و یکی دو تا دیگه هست و میخواستم ببینم اصلا چی هست و اگر مشکل امنیتی و دسترسی داره باید چیکار کنم؟ همچنین بعد ا وارد شدن در پروپردیس و داخل برگه security یک گزینه بنام trustedinstaller داره که دسترسی کامل داره و نمیدونم چرا هست و چرا اسم کامپیوترم فقط نیست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  22. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشیدمن میخوام نام فایل پوشه یوزر رو که در درایو سی هست …..C:\Users\ZAHRA………تغییر بدم اما ههرررکاری کردم نمیشه لطفا راهنماییم کنید.

  23. Avatar photo hossein گفت:

    سلام مهندس عزیز یک سوال داشتم که واقعا منو درگیر کرده و سوالم اینه که وقتی در فایل سرور برای بخشهای قسمتهای مختلف تیک read permission را برمی دارم دسترسی کاربرها هم قطع میشود مثلا طرف نمی تواند فایل اکسل را edit نماید ولی وقتی تیک read permission را میزنم همه چی درست می شود ممنون میشم منو راهههههههههههههنمایی کنید با سپاس

    • سلام
      نمیدونم تا به حال با چنین مشکلی مواجه نشدم، اما به طور کلی تیک Read Permission فقط برای خونده شدن مجوز هاست و ربطی به نمایش و خوانده شدن خود فایل نداره
      عذرخواهی میکنم که نتوسنم بهتون کمکی کنم 🙁
      موفق باشید

  24. Avatar photo حامد گفت:

    با سلام
    من میخواهم یک فولدر را share کنم بطوریکه کاربران بتوانند فایلها را ویرایش کنند اما نتوانند خود فولدر و فایل داخل آن را حذف کنند راه کارش چیه؟

  25. Avatar photo یاسمن گفت:

    وای خدا خیرتون بده. کلافه‌م کرده بود. کلی دعاتون کردم

  26. Avatar photo ghazaleh گفت:

    سلام من ویندوزم رو عوض کردم و عکسای من نوشته هاش سبز رنگ شده و وقتی تصویر رو بازش میکنم این ارور رو میده window photo viewer cant open thic picture beacause you dont have the corerect prrmissions to access the file location
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      احتمالا عکسهاتون رو قبلا با برنامه EFS ویندوز رمزگذاری کرده بودید، متاسفانه اگر Certificate مرتبطش رو نداشته باشید نمیتونید به تصاویر و فایلهاتون دسترسی پیدا کنید.

  27. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام…من در قسمت ان تی اف اس پرمیشن یک فایل که شیر هست (security) میخواهم دسترسی دسترسی به دیدن پراپرتیز سکیوریتی و پرمیشن ها را از یک یوزر بگیرم ولی وقتی که در قسمت ادونس پرمیشن دیدن سکیوریتی را از یک یوزر میگیرم دیگه آن یوزر دسترسی را کاملا از دست میدهد و حتی وقتی دیدن اتربیوت ها را هم وقتی آف میکنم کاربر دسترسی کاملش را از دست میدهد….چگونه میتوان دسترسی به دیدن اتربیوت ها و سکیوریتی پراپرتیز را از یک کاربر بگیرم ولی آن کاربر بتواند فایل را ببینید و اجرا کند؟

  28. Avatar photo Hashemi گفت:

    سلام
    چطوری میتونم برای همه فایل ها و پوشه های موجود در سیستم یک مجوز کلی قرار دهم؟
    آیا راهی هست که بتوان تمام مجوزها را به حالت پیشفرض برگرداند؟

  29. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    من فوتوشاپ نصب کردم ولی موقع اجرا این پیام میاد

    could not have complete youre request because the file is locked. و میگه از تنظیمات properties آنلاک کنید فایل رو ولی هرکاری میکنم نمیشه میشه مرحله ب مرحله بگید چیکار کنم؟؟

  30. Avatar photo سید محمد طاها گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده مشکلی دارم که نمیدانم چطور حلش کنم
    یک فایل ره قبلا با برنامه فولدر لاک پروفیشنال لاک کرده بودم اما رمزش یادم رفت و دیگر از اختیارم خارج شد
    بعدا از طریق برنامه وینرار وارد فایل میشدم و آدرس آن را کپی میکردم و از طریق Run فولدر را باز میکردم
    یعنی به صورت مستقیم دسترسی نداشتم باید آدرس را از طریق run وارد میکردم
    الان این روش کارایی ندارد و نمیتوانم اجرا کنم
    فایل موجود هست و حافظه اشغال کرده اما مقدار حافظه اشغال شده را در قسمت تنظیمات فولدر صفر نشان میدهد
    چطور میتوانم یک آدرس جدید برای فولدر ایجاد کنم؟
    آیا برنامه ای موجود هست که بتواند کمکم کند؟

  31. Avatar photo SAyyED گفت:

    سلام و درود استاد بزرگوار.
    هنوزم سوال جواب میدین؟ اگر «بله» یه سوال خدمتتون داشتم (البته بیشتر شبیه یه داستان ناامید کننده از یه گندکاری بزرگه)
    راستش من تصمیم داشتم یه چیزی رو روی لپتاپم تست کنم (بدون شبیه سازی) و اون این بود که اسم لپتاپم رو با آنلاکر (از پوشه %C:/users/%user profile) تغییر بدم. موفق هم شدم؛ ولی خودتون میدونید که به چه قیمتی…
    آخر کار چون بیچارم کرد مجبور شدم از system restore point استفاده کنم. یکی از مشکلات حل شد ولی مشکلات دیگه ای اضافه شدند. یکی از اونها «دوبله شدن و قاطی شدن نام یوزر قبلی و فعلی» بود که باعث شده بود هیچ نرم‌افزاری Permission هیچ کاری رو نداشته باشه. این درحالی بود که فایل های %userprofile% همه permission ها رو از جانب اون یوزر ترکیبی داشت، ولی فایلها خودشون دونه به دونه به اون دسترسی نیاز داشتن (یوزر برای هر فایل جدا جدا بایستی تایید می‌شد). الان نه administrator ها به درد میخورن (که از اونا برم) و نه اجازه تغییر permission ها رو دارم. ممکنه کمکم کنید؟

  32. Avatar photo SAyyED گفت:

    *متن قبلیم بعد از ارسال انگار یه بخش‌هایی ازش حذف شده. بی زحمت این یکی رو جواب بدید.
    سلام و درود استاد بزرگوار.
    هنوزم سوال جواب میدین؟ اگر «بله» یه سوال خدمتتون داشتم (البته بیشتر شبیه یه داستان ناامید کننده از یه گندکاری بزرگه)
    راستش من تصمیم داشتم یه چیزی رو روی لپتاپم تست کنم (بدون شبیه سازی) و اون این بود که اسم لپتاپم رو با آنلاکر (از پوشه %C:/users/%user profile) تغییر بدم. موفق هم شدم؛ ولی خودتون میدونید که به چه قیمتی…
    آخر کار چون بیچارم کرد مجبور شدم از system restore point استفاده کنم. یکی از مشکلات حل شد ولی مشکلات دیگه ای اضافه شدند. یکی از اونها «دوبله شدن و قاطی شدن نام یوزر قبلی و فعلی» بود که باعث شده بود هیچ نرم‌افزاری Permission هیچ کاری رو نداشته باشه. این درحالی بود که فایل های %userprofile% همه permission ها رو از جانب اون یوزر ترکیبی داشت، ولی فایلها خودشون دونه به دونه به اون دسترسی نیاز داشتن (یوزر برای هر فایل جدا جدا بایستی تایید می‌شد که خب یه مقداری غیر ممکنه).
    خب منم administrators و یوزر رو از security حذف کردم و دوتا جدید تعريف کردم، ولی اونها فقط اجازه read and execute رو دارن؛ تو شاخه security الان full control فقط دست SYSTEM هست و هیچ Permission برای تغییر دادن فعال نیست. حتی اجازه تغییر مالکیت هم تاثیری نداشته. User group جدید هم نمیتونم اضافه کنم. الان نه administrator ها به درد میخورن (که از اونا permission رو عوض کنم) و نه اجازه تغییر permission ها رو دارم. ممکنه کمکم کنید؟

    • Avatar photo Soheyl گفت:

      سلام به چه وسیله ای میتونم دوباره همه چی رو مثل قبل کنم، من این کارایی که شما گفتیم رو انجام دادم ولی برای نصب بازی به مشکل خوردم اول همه چی نصب میشد ولی الان روی یه عدد می ایسته،حالا چطور مثل قبلش کنم

  33. Avatar photo amin گفت:

    سلام و درود بر شما
    در ویندوز 10 من پرمیشن های administrator بصورت اشتباهی deny شده اشت.
    و الان هرچقدر در تب security از قسمت advance چند بار هم گزینه change رو زدم اما بعد از حدود یک دقیقه دوباره می نویسه access is denied

    چه باید کرد؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید.

    سپاس

  34. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من نمیتونم تو فضای برنامخ متلب از گزینه سیو استفاده کنم همش خطای permission denied میده باید چیکار کنم

  35. Avatar photo ملیحه گفت:

    با سلام تعدادی از فایل هام پس ازتعویض ویندوز باز نمیشه خطای دسترسی میده قسمت تنظیمات تیک encrypt برمیدارم اوکی میزنم خطا دسترسی میده(قسمت جزئیاتش تو یوزر های دسترسی اسم ویندوز قبلی رو فقط نوشته که با اضافه کردن یوزر جدید بازم خطای دسترسی میده همه مراحل قسمت security رفتم بازم نتیجه نگرفتم اسم تمام فایل ها سبز رنگه. ممنون میشم کمک کنید

    • سلام
      اگر فایلهاتون رو رمزنگاری یا همون encrypt کرده باشید حتما باید certificate مرتبطش رو نصب کنید تا بتونید به فایلهای رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنید، در غیر این صورت امکان دسترسی نخواهید داشت.

  36. Avatar photo حمید گفت:

    سلام خسته نباشید من عکسامو مجوز داده بودم بعد از اینکه ویندوزو عوض کردم دیگه نتونستم بازشون کنم الان خیلی وقته ک ب شکل قفل در اومده و هیچ جوره باز نمیشه و میگه مجوز باز کردن عکس رو نداری
    هر کاری هم میکنم نمیشه

  37. Avatar photo امینی گفت:

    سلام خسته نباشین . عکسا های من نمایش داده نمیشن و میگه که شما مجوز ندارین . باید چیکار کنم ؟

  38. Avatar photo صفری گفت:

    سلام من میخوام دسترسی دانلود به یوزر بدم چکار کنم

  39. Avatar photo حسین گفت:

    سلام آقا دمت گرم یک لطف بکن بگو چجوری باز مالک پوشه رو دوباره trustedinstaller کنیم

  40. Avatar photo میلاد گفت:

    سلام
    من میخواستم دسترسی کاربرها به فولدری رو فقط خواندن و دیدن عکس رو بدم
    و نتونن copy-delet-cut انجام بدن
    چطوری این کار رو انجام بدم؟

  41. Avatar photo ... گفت:

    سلام. پوشه ای که باعث میشه بازی برای سیو شدنش یه فایل در قسمت Documents بسازه در کامپیوتر من نامش فارسیه و به خاطر همین بازی ها برای من سیو نمیشن و برای اینکار نام اون فایل باید انگلیسی باشه، اما هر کاری که میکنم نمیتونم نام اون فایل رو تغییر بدم و اصلا گزینه Rename برای این پوشه وجود نداره. لطفا کمکم کنید.

  42. Avatar photo خیرخواه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام رو فایلم تغییرات بدم ور رو همون فایل تغییراتو ذخیره کنم ولی نتونم فایل حذف کنم.متاسفانه حالت modify همه اجازه همه کاری میده ، حالت write هم اجازه رو ذخیره رو همون فایل نمیده و باید save as بگیرم ، چه راه حلی برای این موضوع هست ؟
    سیستم عامل هم : windows server 2019 datacenter

  43. Avatar photo سمیه گفت:

    سلام. نمیدونم سوالم به این مطلب مرتبطه یا خیر، ولی با توجه به پاسخگوییتون، ممنون میشم سوال منم پاسخ بدین. من آفیس ۲۰۱۹ رو نصب کردم و اگه بخوام فایلی درست کنم مثل پاور و ورد، اوکیه. اما جدیدا نمیتونم فایل های آفیس بقیه که به لپتاپم انتقال میدم رو باز کنم، مشکل کجاست؟

  44. Avatar photo ایلیا گفت:

    سیستم ناخواسته ادمین شده و الان اجازه دسترسی به کنترل ادمین نمیدهد تمام مراکز کنترل را قفل کرده
    تطفا ساده بگکید جه کنم
    چند ساعت انلاین و افلاین سغی کردم هیچ فرق نکرد

  45. Avatar photo امیر پاشا گفت:

    سلام
    گزینه هفتم چیه
    ببخشید ایمیل ندارم

  46. Avatar photo ... گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید من میخوام روی صفحه کامپیوتر یه پوشه جدید ایجاد کنم اما میگه نیاز به مجوز داره، از کجا باید این مجوز رو فعال کنم؟

  47. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام روزتون بخیر من متاسفانه تمامی استفاده کننده های یکی از درایو لپ تاپ رو حذف کردم حالا اجازه باز کردن درایو رو ندارم چکار کنم به نظرتون قسمت سیکوریتی هم میرم
    این پیام میاد
    You must have read permissions to view the properties of this object

  48. Avatar photo الیاس گفت:

    خدا خیرت بده داشتم سکته میکردم♥️

  49. Avatar photo الیاس گفت:

    سلام حال شما
    من میخوام یورزی بسازم با امکان اجرای فایل های ریجستری فقط همین نه بیشتر ، یعنی تغییر در ریجستری . امکانش هست ؟

  50. Avatar photo Md گفت:

    سلام من همه مجوز هارا دادم ولی کار نمیکنه دوباره میگه نمیتونید فایل های C را ویرایش وانقال فایل بدی ویندوز11 دارم چکار کنم کدی چیزی هس بزنی ویندوز Root کنه این اندروید

  51. Avatar photo مجید گفت:

    سلام و سپاس از شما
    برای من مفید و راهگشا بود

  52. Avatar photo مدی گفت:

    سلام من میخوام چیزیو از درایوم پاک کنم اما میزنه برای ایجاد تغییرات در این پوشه به مجوز سیستم نیاز دارید باید چیکار کنم؟ اصلا نمیدونم چی هست اومده توی درایو F و میخوام که پاک بشه

  53. Avatar photo حمید گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سیستم دادم جایی برای تعمیر ویندوز هم نصب کرده چطور میتونم ببینم به سیستم من دسترسی داره؟ 4 تا یوزر وجود داره سه تاش دسترسی فول ممنون میشم راهنمایی کنید

  54. Avatar photo amir گفت:

    سلام
    ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار دیگران قرار می دید.
    من در محل کارم چندین پوشه اشتراک ایجاد کردم که به این صورت دسترسی بهشون دادم که فقط بتونن فایلهای مورد نظرشون رو توی پوشه های بقیه بدون اینکه بدون پوشه رو باز کنن و به محتویات پوشه دسترسی داشته باشند کپی کنن. اما گاهی افراد در کپی کردن فایل اکسل و PDF در پوشه اشتراک ها مشکل دارن و کپی انجام نمیشه. لطفا راهنمایی بفرمائید.

    با تشکر

  55. Avatar photo faezeh گفت:

    سلام . یک فایل اکسل در یوزری اکتیور دایرکتوری که دسترسی آدمین داره باز میشه و در یوزی دیگر که دسترسی آدمین نداره هنگ میکنه . میتونید راهنمایی کنید ؟

  56. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    کامپیوتر من در یک user گیر کرده، از طرفی هم پیام user account control هم فعاله و هیچ کاری نمتونم کنم.
    راه حلش چیه؟
    ویندوز ۷ هستش

  57. Avatar photo علی مولوی گفت:

    سلام خسته نباشید. ببخشید کیس من خراب شده و هاردم رو به لپ تاپم متصل کردم تا اطلاعات مهم پوشه user رو داخل لپ تاپم کپی کنم اما ارور محدودیت مجوز داد و من توی یه فروم دیدم که نوشتن نباید مجوزها و قسمت security ویندوز رو دستکاری کنید بخاطر همین با لینوکس تحت بوت اقدام به کپی فایل هام کردم. حالا که هاردم رو وصل میکنم و مجددا توی ویندوز باز میکنم دیگه ارور محدودیت مجوز نمیده(نمیدونم شاید اوبونتو خودش مجوزها رو ویرایش کرده). حالا سوالم اینجاست وقتی سیستمم رو درست کردم و هاردم رو مجددا داخلش گذاشتم بخاطر این که مجوزها تغییر داده شدن و از حالت دیفالت ویندوز دراومدن مشکلی در اجرای ویندوز به وجود نمیاد؟

    • سلام، سلامت باشید
      خیر مشکلی پیش نمیاد، مجوزها در سطح فایل سیستم هستند و چون شما اونها رو با لینوکس کپی کردید دیگه بودنشون اهمیتی نداره (کلا وجودشون رو نادیده گرفتید) و ربطی هم به بالا اومدن سیستم عامل ندارند.

  58. Avatar photo محمدعلی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید اگر لطف کنید ویدیوئی درباره شکستن اکانت قفل شده هم بزارید ممنون میشم

  59. Avatar photo aref گفت:

    سلام خسته نباشید . میخواستم یکی از بازی های سیستمم رو در قسمت Data Execution Prevention قرار بدم اما کامپیوتر اجازه تغییرات در این قسمت رو نمیده! (غیرفعال ) . و این پیام رو میده . to use these settings , you must computer administrator and you must use the bcdedit.exe file for more information search the microsoft knowledge base online. be a
    لطفا راهنماییم کنید!

  60. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام
    توی یه سیستمی دیدم که یه پوشه توی شبکه بود که یه کاربر دیگه از بیرون نمیتونست داخلش رو ببینه ولی میتونست روی اون راست کلیک کنه و گزینه paste رو بزنه و فایل بره داخلش
    ]چه جوری امکان داره؟

  61. Avatar photo mina گفت:

    سلام
    فایل شیرینگ من دیده می‌شود ولی اطلاعات فایل اجازه دسترسی نمیدهد ارور
    windows access cannot //۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۷//نام پوشه شیر رو میدهد
    کسی میتونه راهنمایی کنه
    ممنون

    • سلام برای دسترسی به یک پوشه به اشتراک گذاشته شده در شبکه باید مجوز های مرتبط تنظیم شوند. یعنی به کاربر شما اجازه دسترسی بدن تا بتونید به اون پوشه دسترسی داشته باشید.

  62. Avatar photo mina گفت:

    ارور
    you don’t have permission to access//192.168.249/نام پوشه شیر
    can’t your network administrators to request access
    می‌دهد
    ممکن راهنمایی کنید
    کلیه سیستم ها هم دسترسی فول دارند

  63. Avatar photo حمید گفت:

    سلام من برای نصب یک برنامه باید نام یک فایل متنی و محتویاتش رو تغییر بدم ولی ادمینیستریتور اجازه نمیده میگه مالک شما نیستید و فایل مال من نیست چجوری مالکیتم رو تغییر بدم و تب security هم برای من فعال نیست

  64. Avatar photo Hossein گفت:

    سلام وقت بخیر..دوستان من یک پوشه با دسترسی های محدود کاربران ایجاد کردم می‌خوام کسی توی پوشه اصلی که پوشه های فرعی داخلش هستن نتونه پوشه ایجاد کنه و فایل انتقال بده کسی می دونه چطور انجام میشع؟ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *