دوره‌ های آموزشی نووا
آگوست 1, 2015

مقام اعتماد و هویت سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
مقام اعتماد و هویت سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو

اگر موتور های جستجو می توانند تصمیم بگیرند که چه حسابهای کاربری و چه پیوندهای (Links) قابل اعتماد هستند آیا می توانند تصمیم بگیرند که چه سایت های هم قابل اعتماد می باشند ؟ صد در صد خیلی از SEO کارها اعتماد به سایت (Site Trust) را به عنوان یک نقش اساسی در موفقیت یک سایت در جستجو می دانند.

مقام سایت TA:

آیا سایت شما مقامی دارد؟ آیا سایت شما در فیلد خود به عنوان لیدر شناخته شده است؟ در مکان ، در تجارت ، یا چیزهای دیگر؟ هیچ کس نمی داند که دقیقا موتورهای جستجو چگونه به یک سایت مقام Authority می دهند در واقع سیگنال های متفاوتی برای مقام دهی وجود دارد بعضی از این سیگنال ها می توانند شامل نوع پیوند های باشند که سایت شما دریافت می کنند، کیفیت پیوند های که همسایه های شما به سایت شما دارند و یا مراجع اجتماعی از یک حساب کاربری خاص و همچنین معیارهای تعاملی Engagement Metrics از قبیل کلیک های زیاد و … که همه اینها می توانند نقش اساسی در مقام سایت Site Authority داشته باشند. البته همچنین عوامل منفی باعث کاهش مقام سایت می شود.

تعاملات TE:

یک سایت با کیفیت باید رابطه پر معنی با کاربر برقرار کند چون ممکن است موتورهای جستجو تلاش کنند تا اثر متقابل (Engagement) را ارزیابی کنند. برای مثال:

چه مدتی کاربران در صفحه شما باقی می مانند ؟ آیا جستجوی انجام می دهند ؟ آیا روی فهرست کلیک می کنند و سریع بعد از دریافت نتایج به قسمت دیگری می روند ؟ کلیک های طولانی یکی دیگر از تعاملات (Engagement) می باشد که موتورهای جستجو از آن برای ارزیابی ارزش محتوا استفاده می کنند. حرکات اجتماعی از قبیل دوست داشتن ها (Like) نظرات (Comments) و به اشتراک گزاری (Sharing) ها نوع دیگری از تعاملات می باشد که ارزیابی می شوند.

موتور های جستجو به شدت در استفاده از تعاملات محتاط عمل می کنند گرچه ما باور داریم که موتور های جستجو تعاملات را ارزیابی می کنند و در نتایج جستجو از آن استفاده می کنند.

تاریخ TH:

از آنجایی که موتورهای جستجو به طور متداول از سایت شما دیدن می کنند می توانند حس کنند که چه چیزی عادی یا چه رفتاری در طول زمان در سایت شما رخ داده است.

آیا شما به صورت اشتباهی به سایتی پیوند زده اید که موتور جستجو آن سایت را همسایه بدی می داند؟ آیا شما محتوا یا مطلبی منتشر کرده اید که در حیطه کاری شما نمیباشد ؟ این قبیل کارها می توانند زنگ هشدار را به صدا در آورند. پس همچنین که انسانها می توانند تغییر پیدا کنند سایت ها هم می توانند تغییر کنند. تغییرات در گرفتن جدایی نیست ، باقی فاکتور ها نیز ارزیابی می شوند تا متوجه شوند که اتفاقی روخ داده است یا خیر.

به طور مشابه یک سایت با سرگذشت خلاف کارانه اش و دریافت چندین جریمه ممکن است خیلی دشوار تر به وضعیت قابل اعتماد توسط موتور های جستجو برگردد به همین خاطر ما وزن بعضی از این فاکتور ها را افزایش داده ایم . در پایان ، بررسی سابقه می تواند به شما کمک کند. یک سایتی که قدیمی تر تاسیس شده می تواند بیشتر در جستجو موفق باشد تا یک سایت جدید.

هویت TI:

موتورهای جستجو راههای زیادی را برای کمک به بررسی سایت و نویسنده آن پیدا کردن شاید یکی از راههای نمایشی Google Authorship باشد که Google در سال 2014 این روش را به پایان رسانید موتور های جستجو هنوز تلاش می کنند تا نویسنده سایت را از طریق Author Rank in other ways ارزیابی کنند.

پیشنهاد: برای خواندن فصل هشتم آموزش گام به گام سئو به پست شخصی سازی و رتبه بندی در موتور جستجو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *