دوره‌ های آموزشی نووا
آگوست 15, 2015

تخلفات و جریمه های موتور جستجو

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
تخلفات و جریمه های موتور جستجو

تا اینجا همه مطالبی که ارائه شد مربوط به فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو بود اما در این قسمت میخواهم درباره فاکتورهای که باعث تخریب سایت میشوند صحبت کنم. کارهای زیادی وجود دارد تا بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهیم و افراد هم معمولا از هیچ کاری برای دریافت بازدید بیشتر از سایت خود دریغ نمیکنند. اما ممکن است این عمل ها کاملا به ضرر سایت در بلند مدت باشد و سایت را به واژه ای از چشم موتور های جستجو بیندازد. در ادامه به آنچه که نباید انجام دهید میپردازیم.

محتوای کم عمق VT :

شاید خیلی وقت ها دنبال مطلب خاصی در اینترنت گشته باشید و در فهرست نتایج موتور جستجو سایت های را مشاهد کنید که عین مطلب شما را نمایش میدهند اما وقتی روی بعضی از این سایت ها کلیک میکنید تا به معبود مورد نظر خود برسید هیچ چیز خاصی دریافت نمیکنید فقط یک عنوان خالی را مشاهده میکنید که انگار برای مسخره کردن گذاشته شده است به همین خاطر در سال 2011 گوگل در آپدیتی با نام پاندا این قبیل مطالب را Thin یا Shallow نامید که هیچ محتوای خاصی ندارند و سایت های که این عمل را انجام میدهند را جریمه های سنگین میکند.

مخفی کاری VC :

بیاد در مورد یک مخفی کاری پیچیده صحبت کنیم یک تقلب که بعضی از سایت ها برای گول زدن موتور های جستجو انجام میدهند در واقع این سایت ها کاری میکنند که موتور های جستجو چیزی را ببینند که کاملا نسبت به آنچه که مردم میبینند متفاوت است.به این نوع مخفی کاری Cloaking گفته میشود که موتور جستجو ها این عمل را اصلا دوست ندارند و یکی از بدترین کارهای که شما میتوانید انجام بدهید میباشد. گوگل حتی خود را از این عمل ممنوع کرده است.این بعید میباشد که مردم به صورت ناآگاهانه موتور های جستجو را Spam کنند اما مکن است Cloaking به طور تصادفی اتفاق بیافتد در صورتی که متوجه این موضوع شدید شک نکنید این یک طعمه است و به عنوان یک عمل آگاهانه از چشم موتور جستجو دیده میشود.

چاشنی کلیدی VS :

چاشنی کلیدی (Keyword Stuffing) یکی از قدیمی ترین روشهای Spam میباشد. و هنوز هم خیلی ها از این روش در سایت خود استفاده میکنند. و موتور های جستجو نیز همانند قدیم از این کار خوششان نمی آید. موتور جستجو ها میگویند از کلماتی استفاده کنید که در صفحه شما پیدا میشود. باشه ما هم این کلمات را بار ها و بار ها استفاده میکنیم مثلا 100 بار در یک ردیف. آیا این عمل برای شما فایده ای هم دارد ؟ حقیقتاً نه هیچ سودی ندارد اما این عمل باعث میشود که شما از سمت موتور جستجو جریمه دریافت کنید.اما چه تعدادی مناسب میباشد ، هیچ جواب قطعی وجود ندارد ، برای اینکه از سمت موتور جستجو ها جریمه شوید باید افراطی عمل کنید این عمل را فقط افراد نا وارد انجام میدهند افرادی که نمیدانند این عمل صحیح نیست و تصمیم میگیرند که یک کلمه را بار ها و بار ها در یک ردیف یاداشت کنند معمولا در آخر صفحه.

متن مخفی VH :

معمولا بعد از اینکه افراد از روش Keyword Stuff استفاده میکنند برای زیبای صفحه تصمیم میگیرند که این کلمات را از دید مردم مخفی کنند برای این کار معمولا کلمات را به رنگ سفید در می آورند تا همرنگ پس زمینه شود. که در واقع این عمل موتور جستجو را Spam میکند. موتور جستجو ها دوست ندارند هیچ چیزی مخفی بماند. آنها دوست دارند هرچه که یک کاربر میبیند را ببینند. شما نباید متن ها را مخفی کنید. حتی با استفاده از CSS یا Font یا Display: None یا هر کاری که به این منظور انجام شود تا به نوعی کاربران نتوانند ببینند.

نقض حریم شرکت ها VD :

در آپدیت Pirate یا دزدان دریایی سایت های که نقض قانون میکنند توسط گوگل جریمه میشوند.  تحت فشار RIAA ، کمپانی ببخشید از “گه” کثیف تر Hollywood و دولت ها، گوگل شروع به جریمه کردن سایت های کرد که توسط DMCA در خواست حذف برایشان ارسال میشود. در اکثر سایت ها این مورد بعید است که با این چنین مسائلی برخورد کنند اما در صورتی که شما در Account Google خود این چنین هشداری را دیدید باید سریع آن را برطرف سازید.

تبلیغات زیاد VA :

شاید شما هم وارد سایتی شده باشید که سرتاسر سایت پر از تبلیغ باشد و آنچه که شما بخاطرش وارد سایت شدید در میان این تبلیغات به سختی دیده شود.  گوگل در چیزی با نام Page Layout algorithm مشخص کرده است که سایت های پر از تبلیغ را جریمه میکند. پس سایت خود را با تبلیغات بیش از حد توسط موتور جستجو جریمه نکنید.

خرید لینک VP :

یکی دیگر از کار های رایج که در ایران ما هم به طور کیلویی اتفاق میافتد خرید لینک است گوگل در این مورد به خود هم رحم نکرد و خود را نیز جریمه کرد زمانی که متوجه شد Google Japan لینک های را برای 11 ماه خریداری کرده است. پس سعی کنید لینک نخرید و با ارائه دادن مطالب مفید سایت های مختلف را جذب کنید تا به طور عادی به سایت شما لینک بزنند.

لینک اسپم VI :

وسوسه برای ساخت لینک در فرم ها و وبلاگ ها با بالاترین کیفیت ممکن به وسیله نرم افزار های خودکار شما را به عنوان یک Spammer حرفه ای به موتور جستجو معرفی میکند. متاسفانه این عمل اصلا SEO به حساب نمیاید. هیچ کسی از Spam خوشش نمیاید خیلی از این لینک های که توسط برنامه های خودکار تولید میشود هیچ امتیازی را دارا نمیباشد و فقط باعث بالا رفتن رتبه در Spammer بودن سایت مقصد میشود و در آخر هم با جریمه های سنگین گوگل مواجه میشود. توسط تلاش های گوگل جریمه این کار ها سنگین تر شده به خصوص با آمدن Penguin Updateاگر شما به طور ناخواسته یا توسط شرکت های که از راههای غیر قانونی (Black Hat SEO) استفاده میکنند دچار شدید سریعا باید این لینک ها را در گوگل و بینگ رد کنید تا از جریمه های آینده خود را محفوظ نگاه دارید.

4 پاسخ به “تخلفات و جریمه های موتور جستجو”

  1. Avatar photo orojim گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در سایت شما ثبت نام کردم و یک مقاله نیز دانلود کردم ولی از من پسورد می خواهد لطفا راهنمایی فرمائید چه پسوردی باید درج کنم.
    با سپاس

  2. Avatar photo جواد گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما تشکر بابت مطلب خوبی که گذاشته بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *