دوره‌ های آموزشی نووا
آوریل 25, 2016

رمز های ذخیره شده در مرورگر ها

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
رمز های ذخیره شده در مرورگر ها

رمز های ذخیره شده در مرورگر ها

یکی از ویژگی های کارآمد در مرورگر ها ذخیره نام کاربری و رمز عبور در فرم های ثبت نام میباشد. مثلا زمانی که در یک سایت ثبت نام میکنید پس از کلیک بر روی ثبت، مرورگر از شما سوالی مبنی بر ذخیره نمودن نام کاربری و رمز عبور میکند و در صورتی که شما به مرورگر اجازه دهید رمز عبور برای شما در مرورگر ذخیره خواهد شد. تا در دفعه های بعد مرورگر به صورت خودکار فرم ورود را تکمیل کند و شما بدون نیاز به تایپ نام کاربری و رمز عبور فقط با یک کلیک وارد سایت شوید. در این آموزش قصد دارم تا مکانی که رمز های شما در مرورگر ها ذخیره میشوند را به شما دوستان عزیز نشان دهم پس در ادامه نووا بلاگ را با نگاه گرمتان در پست رمز های ذخیره شده در مرورگر ها یاری کنید.

مسیر رمز های ذخیره شده در Google Chromeرمز های ذخیره شده در Google Chrome

مرورگر Google Chrome را اجرا کنید از سمت راست بالا روی آیکون منو که با سه خط روی هم مشخص شده کلیک کنید سپس از منوی باز شده روی گزینه Settings کلیک کرده تا وارد منوی Settings شوید در پایین پنجره Settings روی جمله Show Advanced Settings… که با رنگ آبی مشخص شده کلیک کنید. حال صفحه را به پایین بکشید تا قسمت Password And Forms را مشاهده کنید در آنجا روی گزینه Manage Passwords کلیک کنید تا کلیه نامهای کاربری به همراه رمز های ذخیره شد را نمایش دهد. برای نمایش رمز عبور یکی از نام های کاربری را انتخاب کنید سپس روی show کلیک کرده در صورتی که از شما رمز عبور خواست آن رمز عبور سیستم خود را بدهید.

مسیر رمز های ذخیره شد در Mozila Firefox

مرورگر Mozila Firefox را اجرا کنید از سمت راست روی آیکون منو که با سه خط روی هم مشخص شده کلیک کنید از منوی باز شده روی گزینه Option کلیک کنید تا وارد تنظیمات Firefox شوید از تب های سمت چپ روی گزینه Security کلیک کنید. سپس روی گزینه Saved Logins برای نمایش کلیه نام های کاربری و رمز های مربوطه کلیک کنید. در صورتی که روی گزینه Show Password کلیک کنید کلیه رمز های ذخیره شده نمایش داده خواهد شد.

رمز های ذخیره شد در Mozila Firefox

مسیر رمز های ذخیره شده در Microsoft Edge

Stored Password In Microsoft Edgeمرورگر Microsoft Edge را اجرا کنید سپس از سمت راست بالا روی آیکون More Action که با علامت … نمایش داده شده است کلیک کنید، از منوی باز شده روی Settings کلیک کنید به آخر صفحه Settings حرکت کنید تا گزینه View Advanced Settings را مشاهده کنید در پنجره Advance Settings روی گزینه Manage My Saved Password کلیک کنید تا کلیه رمز ذخیره شده را برای شما نمایش دهد.

مسیر رمز های ذخیره شده در Internet Explorer

بر خلاف دیگر مرورگرها Internet Explorer رمزها در خود ذخیره نمیکند بلکه در بخشی از Control Panel به آدرس Control Panel\User Accounts\Credential Manager ذخیره میکند.

اگر سوال یا انتقادی در این زمینه داشتید نووا بلاگ رو از محبت خودتون محروم نکنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *