دوره‌ های آموزشی نووا
آوریل 1, 2018

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل متوقف خواهد شد

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
سرویس کوتاه کننده لینک گوگل متوقف خواهد شد

پشتیبانی سرویس کوتاه کننده لینک گوگل متوقف خواهد شد!

مهندس نرم افزار گوگل مایکل هرمنتو (Michael Hermanto) توقف پشتیبانی از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل (Google URL Shortener) را اعلام نمود.

مایکل هرمنتو:

ما در سال 2009 سرویس Google URL Shortener را برای آسان نمودن اشتراک گذاری و ارزیابی آنلاین ترافیک پیوندها (Links) راه اندازی نمودیم، و پس از آن شاهد ظهور سرویس های کوتاه کننده لینک زیادی شدیم که این امر سبب گشت تا نحوه پیدا شدن مطالب در اینترنت توسط مردم چه در گوشی های موبایل و کامپیوتر های شخصی تغییر چشمگیری داشته باشد.

حال برای تمرکز مجدد روی تلاش مان، پشتیبانی از سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl را در هفته بعد متوقف کرده و آنرا با Firebase Dynamic Links یا FDL جایگزین خواهیم نمود.

سرویس Firebase Dynamic Links در واقع URL های هوشمندی میباشند که به شما اجازه میدهند تا کاربران موجود یا در پتانسیل را به هر مکانی در IOS یا Android یا برنامه های تحت وب ارسال کنید. این امر باعث خوشحالی ما میشود در جایی که اکثر ویژگیهای goo.gl سرانجام قدیمی خواهند شد، شاهد رشد روز افزون محصولات مان باشیم، اما گفتنی است که همه لینکهای موجود ساخته شده بازهم به مقصد خود منتقل (Redirect) خواهند شد.

برای مشتریان (Costumers)

از تاریخ 13 آپریل سال 2018 کاربرانی که تا به امروز از سرویس کوتاه کننده لینک Goo.gl استفاده نکرده اند دیگر قادر نخواهند بود که از این سرویس استفاده کنند. اما اگر میخواهید از سرویس های کوتاه کننده لینک استفاده کنید ما به شما سرویس Firebase Dynamic Links را پیشنهاد میدهیم همچنین میتوانید از سرویسهای معروف Bitly و ow.ly استفاده نیز به عنوان راه چاره دوم استفاده کنید.

اگر شما لینک های کوتاه شده ای در goo.gl دارید همچنان میتوانید از مزیت های کنسول goo.gl برای مدت یک سال استفاده کنید، تا 30 مارچ سال 2019 که دیگر پشتیبانی کنسول Goo.gl متوقف خواهد شد، شما میتوانید لینک های کوتاه شده به همراه تجزیه و تحلیل آنها را مدیریت کنید.

بعد از 30 مارچ سال 2019 همه لینکهای که توسط Goo.gl کوتاه شده اند باز هم به مقصد خود منتقل خواهند شد. لینکهای موجود شما به کنسول Firebase انتقال داده نمیشوند، پس همچنان قادر خواهید بود اطلاعات مربوط به لینک های خویش را از کنسول goo.gl استخراج کنید.

برای توسعه دهندگان (Developers)

از تاریخ 30 ماه May سال 2018 فقط پروژه های که دسترسی به URL Shortener APIs را قبل از امروز دارند میتوانند لینک کوتاه بسازند. برای ساخت لینک های کوتاه جدید، پیشنهاد میکنیم از FDL API استفاده کنید. سرویس کوتاه کننده لینک FDL به صورت خودکار پلتفرم کاربر را تشخیص داده و از این رو کاربر را به App یا Web مشخص شده منتقل میکند.

اگر شما قبلا از سرویس URL Shortener APIs برای لینکهای کوتاه شده goo.gl استفاده کردید، میتوانید به مدت یک سال تا تاریخ 30 مارچ سال 2019 استفاده از این سرویس را ادامه دهید. پس از تاریخ مشخص شده این سرویس نیز متوقف خواهد شد.

همانند لینک های کوتاه شده مشتریان همه لینکهای کوتاه شده این سرویس بعد از تاریخ 30 مارچ سال 2019 نیز به مقصد خود منتقل خواهند شد. اما لینکهای موجود به کنسول Firebase انتقال داده نمیشوند.

سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl بسیار کاربردی و مفید میباشد اما با وجود سرویس FDL که توانایی تشخیص پلتفرم مورد استفاده کاربر را دارد و از اینرو میتواند کاربر را به App یا صفحه وب مشخص شده انتقال دهد، FDL بهتر است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اگر سوال یا انتقادی دارید تی ام ال منیحر را از محبت خویش محروم نکنید.

2 پاسخ به “سرویس کوتاه کننده لینک گوگل متوقف خواهد شد”

  1. Avatar photo رضا گفت:

    بهتر بود گوگل به جابمتوقف کردم این سرویس محبوب، دستی به سر و گوش گوگل plus و hangouts بکشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *