دوره‌ های آموزشی نووا
آگوست 24, 2015

ویژگی های Ubuntu 15.04

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
ویژگی های Ubuntu 15.04

ویژگی های Ubuntu 15.04

همانطور که شما نمیتوانید از روی جلد یک کتاب در باره محتوای آن قضاوت کنید ، همانطور هم نمیتوانید از روی ظاهر لینوکس در باره آن قضاوت کنید . اگر شما Ubuntu 15.04 را دیده باشید تغییر خاصی را نسبت به نسخه Ubuntu 14.10 مشاهده نمیکنید ، نگزارید نگاه اول شما را گمراه کند در پشت رابط کاربری Unity 7.x تغییرات زیادی ایجاد شده است. در ادامه به سیستم مورد نیاز و سپس لینک دانلود Ubuntu 15,04 و در آخر به ویژگی های جدید در Ubuntu 15.04 میپردازیم.

سیستم مورد نیاز Ubuntu 15.04

    • 1 GHz processor (for example Intel Celeron) or better.
    • 1.5 GB RAM (system memory).
    • 7 GB of free hard drive space for installation.
    • Either a CD/DVD drive or a USB port for the installer media.

Internet access is helpful (for installing updates during the installation process).


برای دانلود نسخه 64 بیتی Ubuntu 15.04 اینجا را کلیک کنید

برای دانلود نسخه 32 بیتی Ubuntu 15.04 اینجا را کلیک کنید

ویژگیهای Ubuntu 15.04

Ubuntu از مدیریت آغاز کننده upstart به systemd مهاجرت کرد

خیلی از افراد از جمله Linus Torvalds از Systemd بد شان می آید. اما systemd یکی از رایج ترین آغاز کننده های سیستم برای آغاز task ها و سرویس ها در هنگام boot و بستن آنها هنگام  خاموش شدن در میان همه توسعه های لینوکس میباشد. توسعه دهندگان Ubuntu نمی خواستند تا همانند Ubuntu 15.04 beta زمان به تاخیر بیفتد. و در یک روز توسعه دهندگان Ubuntu تصمیم  گرفتن تا به systemd حرکت کنند که این حرکت شمال Ubuntu Desktop و Server و Cloud میباشد. اما برای نسخه های لمسی (تبلت و گوشی های هوشمند) خیر چون در نسخه های لمسی هماهنگی های لازم ایجاد نمیشود.

افراد زیادی که systemd را دوست نداشته  پرسیده اند که آیا میتوانند خود مدیریت کننده آغازین  (Init Manager) را انتخاب کنند؟ که جواب آن خیر است و هیچوقت این انتخاب به افراد داده نخواهد شد.

به روز شدن هسته لینوکس

من دوست دارم که Ubuntu 15.04 به نام تجاری جدید Linux Kernel 4.0 ارتقاء داده شود اما این به روز رسانی به طول خواهد انجامید. در عوض Ubuntu جدید از هسته 3.19.3 استفاده میکند. که این هسته گرافیک و فایل سیستم را بهبود داده است.

منو های محلی حالا پیش فرض شده اند

یکی از تغییراتی که میتوان به آن اشاره نمود این است که تمامی برنامه ها حالا از منوی محلی استفاده میکنند نسبت به منوی عمومی . اگر شما هنوز منو های عمومی را دوست دارید میتوانید آن را انتخاب کنید. یکی دیگر از تغیرات ظاهری در Ubuntu به جای نارنجی بودن پس زمینه آن را مایل به ارغوانی تغییر داده اند 🙂 .

هنوز از Unity 7 به عنوان Desktop استفاده میشود

در Ubuntu 15.04 شما میبینید که هنوز برای desktop از unity 7 استفاده میشود اما چیزی مبنی بر تکراری بودن آن از قبل نشنیده اید. شرکت های والد Ubuntu هنوز دارند بر روی unity 8 با استفاده از Mir display technology کار میکنند تا یک محیط که بیشتر لمسی باشد را ارائه دهند.

برنامه های به روز شده

معمولا Ubuntu سعی میکند تا تمام برنامه ها را با جدید ترین نسخه بیاورد که این شامل مرور گر جدید Firefox 37.0 و liber office 4.2.2.2 برای مجموع کار های دفتری میباشد.

خلاصه :

در نگاه کلی بزرگترین تغییر در Ubuntu 15.04 حرکت از upstart به system بوده است. در کل به روز رسانی های خوبی انجام شده است.

2 پاسخ به “ویژگی های Ubuntu 15.04”

  1. Avatar photo آرش گفت:

    سلام
    اکه میشه لینوکس رو هم به صورت CLI آموزش بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *