دوره‌ های آموزشی نووا
فوریه 14, 2015

آموزش نصب Ubuntu

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آموزش نصب Ubuntu

در این آموزش قرار است درباره نصب یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس صحبت کنیم. یعنی توزیع UBUNTU که حقیقتا یکی از زیباترین و کامل ترین سیستم عامل های دنیا به حساب می آید. و شاید شما هم دوست داشته باشید که این سیستم عامل رو تست کنید. خب بریم سراغ ادامه مطلب و مراحل نصب برای نصب این سیستم عامل اول این سیستم عامل رو از سایتش دانلود کنید. دانلود سیستم عامل UBUNTU، بعد از دانلود نسخه مورد نظر خود باید این سیستم عامل را روی یک DVD یا فلش BOOT کنید برای آموزش نحوه BOOT کردن از روی فلش آموزش بوتیبل نمودن فلش و برای BOOT کردن روی DVD آموزش رایت ISO بعد از آن DVD یا FLASH را به سیستم خود نصب کرده و سپس طبق مراحل زیر عمل کنید.

1 – بعد از ظاهر شدن پنجره بنفش سیستم عامل UBUNTU با موس بر روی صفحه کلیک کنید تا مراحل گرافیکی و راحت نصب ظاهر شود در صورت فشار دادن کلیدی از روی KEYBOARD مراحل نصب متفاوت می شود.

پس از کلیک منتظر می مانیم تا مرحله Install ظاهر شود.

در اینجا همانطور که می بینید می توانید بر روی گزینه Install Ubuntu یا Try Ubuntu کلیک کنید که ما برای نصب رو گزینه Install Ubuntu کلیک می کنیم.

بعد از این مرحله به مرحله Preparing to Install Ubuntu میرسیم که در این مرحله در صورتی که شما مایل هستید می توانید گزینه Download Updates While Installing رو علامت بگذارید تا در هنگام نصب UBUNTU سیستم عامل شما بروز هم شود و همچنین گزینه Install This Third-Party Software رو هم علامت بگذارید تا بتوانید تمامی فایلهای صوتی و تصویری را اجرا کنید، و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

خب در این مرحله شما باید بگوید که آیا می خواهید UBUNTU را در کنار Windows نصب کنید یا می خواهید کل Hard Disk خود را به UBUNTU اطلاق دهید یا این که می خواهید خودتان Partition خاصی رای به UBUNTU اطلاق دهید در صورتی که می خواهید یک PARTITION خاص را به UBUNTU اطلاق دهید ادامه مطلب را دنبال کنید و روی گزینه Something Else کلیک و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

در مرحله بعد به قسمت انتخاب PARTITION می رسیم که شما می توانید یکی از Partition های خود را که از قبل آماده کردید به این سیستم عامل اطلاق دهید، در این جا من دو Partition دارم که یکی System Reserved که برای نگهداری فایل Boot ویندوز 8 من هست و دیگری برای سیستم عامل ویندوز هشت من است خب و 63 گیگابایت فضای خالی دارم که می خواهم این فضا را به سیستم عامل Ubuntu خود اطلاق دهم.

خب در اینجا اگر شما Partition خالی داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید حالا من می خواهم یک Partition بسازم که بشه روی این Partition سیستم عامل رو نصب کرد پس روی Free Space کلیک می کنم و بعد روی گزینه + در قسمت پایین بغل گزینه change… و

در پنجره باز شده با نام Create Partition شما می توانید حجم Partition ، نوع ، مکان شروع ، استفاده به عنوان و Mount Point را مشخص کنید که من این Partition رو به عنوان یک Partition Primary و نقطه شروع رو از همون Beginning of this Space و Ext4 journaling file system رو انتخاب می کنم گزینه Mount Point را بر روی / می گذارم، و سپس روی گزینه Ok کلیک می کنیم. خب اگه مایل باشید می توانید یک Partition Swap هم برای بازدهی بهتر سیستم درست کنید.

برای ساخت Partition Swap روی گزینه + کلیک کنید همه مراحل رو مثل قبل انجام بدید ولی حجم Partition Swap رو اندازه حجم Ram سیستم قرار بدید یعنی اگر سیستم شما 4 GB Ram دارد پس حجم Partition Swap هم باید 4 GB باشد پیشنهاد من این که یک 100MB بیشتر از RAM باشه بهتره و Partition هم فرقی نداره که روی Logical باشه یا Primary و برای Use as هم همان گزینه پیش فرض خودش خوبه و فقط برای Mount Point روی گزینه Swap کلیک کنید در این آموزش من Partition Swap درست نمی کنم پس بهم یک پیام میده بر مبنای این که شما هیچ Partition رو برای Swap انتخاب نکردید. پس روی همون Continue کیک می کنم

در قسمت بعد از روی نقشه کشور ایران رو انتخاب می کنیم و سپس روی گزینه Continue کلیک می کنیم.

در این قسمت هم اگر در قسمت قبل ایران را در نقشه انتخاب کرده باشید زبان فارسی به صورت خودکار انتخاب شده است و کافیست روی گزینه Continue کلیک کنید.

خب به قسمت انتخاب نام برای سیستم و برای حساب کاربری می رسیم، در فیلد اول در صورت تمایل نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و فیلد دوم نام کامپیوتر خود در فیلد سوم نام حساب کاربری و در فیلد چهارم یک رمز عبور و در فیلد پنجم رمز عبور خود را تکرار کنید و اگر مایل هستید می توانید روی گزینه Log in Automatically کلیک کنید تا سیستم به صورت خود کار بدون احراز هویت و درخواست رمز از شما وارد سیستم شود و در صورتی که خواستار امنیت بیشتر هستید می توانید روی گزینه Encrypt My Home Folder علامت بگذارید تا امنیت سیستم شما افزایش یابد و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

نکته: فیلد دوم و سوم به صورت خود کار بعد از پر کردن فیلد اول پر می شود می توانید آنها را به صورت دستی عوض کنید.

حالا صبر کنید تا مراحل کپی و پیکر بندی کردن سیستم عامل شما تمام شود

و در قسمت بعد روی گزینه Restart Now کلیک می کنیم تا سیستم عامل ما ریستارت شود و بعد از ریستارت وارد سیستم می شویم.

سپس رمز را وارد کرده و به دنیایی Linux خوش آمدید.

اگر آشنایی با محیط و کارای UBUNTU ندارید میتوانید از آموزش کار با Ubuntu برای شناخت و یادگیری Ubuntu استفاده کنید. همچنین میتوانید از صفحه آموزش کامل لینوکس برای شروع به یادگیری لینوکس کنید.

138 پاسخ به “آموزش نصب Ubuntu”

  1. Avatar photo فاتح گفت:

    سلام من می خوام بارتیشین بندی کنم اما در صفحه اول گزینه free spaec وجود نداره چه کنم

    • سلام فاتح جان ، اگه در سیستم شما فضای خالی وجود داشته باشه که به هیچ پارتیشنی اختصاص نشده باشه آن فضای خالی با نام Free Space نمایش داده میشه، در غیر این صورت یعنی کل فضای هارد دیسک شما به پارتیشن ها اختصاص داده شده. شما باید از یک پارتیشن که از قبل ساختید به عنوان درایو UBUNTU استفاده کنید.

  2. Avatar photo amir گفت:

    سلام ببخشید میخوام ببینم اگه یه درایو رو انتخاب کنی همه ی درایو ها یکی میشه چون یکی از دوستانم می گفت کل درایو هارو یکی میکنه

    • سلام امیر جان
      خیر این طور نیست ، اگر شما بر فرض مثال 5 تا پارتیشن داشته باشی و پارتیشن 3 رو برای نصب UBUNTU انتخاب، UBUNTU روی پارتیشن سه نصب شده و به باقی پارتیشنهات ربطی نداره 🙂
      اما در صورتی که هارد دیسکت Dynamic باشه ، اگه یکی از پارتیشن هات رو حذف کنی همشون باهم پر میشن 🙂 . به فرمت هم ربط نداره فقط با حذف کردن همشون حذف میشه اونهم در صورتی که هاردیسکت Dynamic باشه پس خیالت راحت.

  3. Avatar photo yalda گفت:

    منم دقیقا همین مشکل رو داشتم زنگ زدم اِف یک ،کارشناساشون راهنماییم کردن مشکلم حل شد. شمارشون این بود :9099071112

    • Avatar photo محمد برغمدی گفت:

      سلام
      ممنون از راهنمای خوبتون.

    • Avatar photo خشایار گفت:

      دردود. من تا اخرین مرحله یعنی اونجایی که میگه سیستم رو ری‌استارت کن پیش رفتم.ولی موقعی که سیستم خاموش میشه، دیگه بالا نمیاد. یعنی روشن میشه ، صفحه مشکیه و دوباره ری استارت میشه(فکر کنم ولش کنم تا ابد روشن و خاموش میشه!!)
      چکار کنم

  4. Avatar photo علیرضا برزگر گفت:

    بدون هاراد مگه نمیشه استفاده کرد

  5. Avatar photo محمدرضا گفت:

    اموزش ها بسیار عالی و به زبانی ساده واقعا ممنونم . 3>

  6. Avatar photo ehsan گفت:

    تمام مراحل را انجام میدهم اما بعد از اینکهinstallرو میزنم ولی همینجور تو همین صفحه میمونه و نوشتهdetecting file system

    • سلام
      کدوم نسخه Ubuntu رو نصب میکنی؟
      آخرین نسخه Ubuntu رو از سایت خودش دانلود کن بعد در مرحله انتخاب Partition گزینه Somethings Else رو انتخاب کن و 100% هم نوع پارتیشن ها رو EXT4 انتخاب کن.
      موفق باشید.

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    میشه ویندوز قیلی رو هم بالا اورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. Avatar photo mohammad گفت:

    عالی بود دستت طلا

  9. Avatar photo نفیسه گفت:

    سلام
    مطلبی که گذاشتین عالی بود عالی!!
    خدا خیرتون بده

  10. Avatar photo صادق گفت:

    سلام ممنون از آموزش خوبتون راجع به نصب ubntu.
    من طبق دستور ubntu را نصب کردم. حالا فقط لینوکس بالا میاد. تمام اطلاعات سایر داریو ها هم در محیط لینوکس مشاهده می شود. ویندوز هنوز وجود دارد؟ چه جوری از ویندوز بالا بیام؟
    با تشکر.

    • Avatar photo صادق گفت:

      ۱- وارد اوبونتو شوید و ترمینال را باز کنید (Ctrl+Alt+T). سپس با این کد منوی بوت سیستم را باز می کنیم: 

      sudo gedit /etc/default/grub
      حال از شما پسورد سیستم پرسیده می شود، آن را وارد کنید. 
      ۲- در فایلی که باز می شود، متغیر GRUB_DEFAULT را جستجو کنید و مقدار آن را برابر1 قرار دهید! 

      GRUB_DEFAULT=1 
      ۳- در همان فایل، GRUBTIMEOUT مقدار زمانی را نشان می دهد که منوی بوت صبر می کند تا شما گزینه ای را انتخاب کنید!  

      GRUB_TIMEOUT=10
      ۴- برای اعمال تغییرات در سیستم، دوباره به ترمینال برگردید و فرمان زیر را اجرا کنید: 

      sudo update-grub
      تمام شد! 

  11. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    من فلش رو بوت کردم و کاملا شبیه به توضیحات عمل کردم ولی سیستم عامل لینوکس بالا نمیاد و ارور میده که مناسب سیتم شما نیست . چی کار کنم؟

  12. Avatar photo یوسف گفت:

    سلام ببخشید میخواستم ببینم میشه این کار هارو یرای یک usb کرد یعنی بجای اینکه روی دیسک کامپیوتر پاتیشن بندی کنیم روی فلش این کارو بکنیم

    • سلام یوسف جان
      معمولا بعضی از USB Flash ها قابلیت پارتیشن بندی ندارند، اما اگر فلش شما قابلیت پارتیشن بندی داشته باشه شما میتونید اینکار رو انجام بدید.

  13. Avatar photo Erfan گفت:

    سلام دوستان من میخوام ابونتو رو کلا به جای ویندوز نصب کنم ولی شما فقط اموزش قسمت پارتیشن بندی رو گذاشتین و نگفتیم ک اگه گزینه نصب کامل بر روی کل هارد رو بزنیم چه اتفاقی میافته
    خیلی ممنون میشم پاسخ دهید

  14. Avatar photo محمد گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم ubuntu رو از کنار ویندوز 7 یا 8.1 هم میشه نصب کرد؟؟
    اخه هر چقدر اموزش ها رو نگاه میکنم نوشتن ویندوز 8 یا 10
    لطفا اگه کسی میدونه جواب بده کارم گیر . ممنون

  15. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    وقتی به قسمت installation type میرسم گزینه ی اول رو میزنم ارور میده بعد سیدی و بیرون میاره بعد وقتی انتر رو میزنم دو باره سیدی رو داخلش میکنه و ویندوز 8.1(ویندوزی که دارم) رو بالا میاره
    واگه اون قسمت پارتیشن بندیش برم گزینه‌ی free space رو ندارم خودمم 30 گیگ فضا ایجاد کردم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

  16. Avatar photo ابراهیم گفت:

    سلام من بدون هیچ اطلاعاتی از این برنامه اوبونتو رو نصب کردم سه پارتیشن داشتم که توی هر سه تای اون اطلاعات داشتم حالا که نصب شده دیگه ویندوزم بالا نمیاد و موقعی که از طریق بوت ویندوز اقدام به نصب ویندوز میکنم فقط یک پارتیشن ۴ گیگی دارم و یک پارتیشن با بقیه ی حجم هاردم و غیر قابل فرمت شده ایا تمام اطلاعات این هاردم پاک شده ضمنا قسمتی که جای خالی پارتیشن ها رو نشون میده صفره
    من موقع نصب فقط روی دکمه ی کانتینیو کلیک کردم تا نصب کنه
    ممنون میشم کمکم کنید

  17. سلام
    گزینه پیشفرض نصب Ubuntu حذف کلیه پارتیشن ها و اختصاص کل هارد دیسک به Ubuntu و شما متاسفانه همین گزینه رو انتخاب کردید. اسم اون پارتیشن ۴ گیگاباتی Swap که به صورت پیشفرض برای کارایی بهتر RAM درست میشه، متاسفانه شما همه اطلاعات تون رو حذف کردید و نوع فرمت ذخیره سازی هارد دیسک رو هم تغییر دادید (NTFS to EXT4) به اینخاطر بازیابی اطلاعات کمی سخت میشه، اما اگر داده های مهمی داشتید و میخواهید بازیابی بشن باید از یک نرم افزار قدرتمند برای بازیابی اونها استفاده کنید. البته نه با این کامپیوتر باید هارد دیسک تون رو به یک کامپیوتر دیگه متصل کنید و از طریق سیستم عامل اون کامپیوتر فرایند بازیابی داده ها رو انجام بدید.
    در کل نا امید نشدید امکان بازیابی اطلاعات تون هست، موفق باشید.

  18. Avatar photo ابراهیم گفت:

    ایا با ویندوز میتونم بازیابی کنم یا فقط باید. با لینوکس بازیابی بشه

  19. Avatar photo سید امیر حسین موسوی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من به تازگی نیاز به لینوکس پیدا کردم .چند تا سوال داشتم
    میشه لینوکس اوبونتو رو از طریق محیط ویندوز نصب کرد؟
    لینوکس نصب کنم ویندوز میپره یا میمونه؟
    اول لینوکس رو نصب کنم بهتره یا ویندوز؟
    باتشکر

    • سلام، روز شما هم بخیر
      برای نصب Ubuntu در ویندوز باید از طریق فایل wubi اقدام کنید.
      اگر بعد از نصب ویندوز Ubuntu رو در یک پارتیشن دیگه نصب کنید ویندوز باقی میمونه
      بهتره اول ویندوز نصب کنید بعد Ubuntu به این خاطر که GRUB Boot ویندوز رو تشخیص میده اما Boot Loader ویندوز قابلیت تشخیص هیچ کدام از توزیع های لینوکس رو نداره
      خواهش میکنم و موفق باشید.

      • Avatar photo ناصر گفت:

        سلام من اوبونتو روی ویندوز ۷ نصب کردم.موقع نصب گزینه آخر else some رو زدم تا ویندوز باقی بمونه.وقتی لپ تاپ رو روشن میکنم فقط اوبو نتو بالا میاد.چطور ویندوز ۷ رو بالا بیارم.در ضمن من برنامه bitcoin core رو با اوبونتو دانلود کردم چطور برنامه رو نصب کنم؟

        • سلام
          روی کدوم پارتیشن اوبونتو رو نصب کردی؟
          اگر روی پارتیشن ویندوز نصب کرده باشی، ویندوزت از بین رفته و نمیتونی ازش استفاده کنی
          اما اگر روی پارتیشن ویندوز نصب نکرده باشی برنامه GRUB بوت رو به درستی تنظیم میکنه و ویندوزت رو تشخیص میده (احتمالا روی درایو ویندوز نصب کردی)
          موفق باشید

  20. Avatar photo سید امیر حسین موسوی گفت:

    با سلام مجدد
    یه سوال داشتم:
    من باید bio linux نصب کنم . منتهی نمیدونم باید قبلش سیستم عامل لینوکس رو نصب کنم یا نه؟ منظورم نیاز به نصب اوبونتو هست پیش از اینکه بخوام bio linux نصب کنم؟
    باتشکر فراوان

  21. Avatar photo علی سالاری گفت:

    سلام
    مدتیه اوبونتوی من دچار مشکل شده.خیلی کارها رو انجام نمیده
    حتی یوزر اکانتمم عوض نمیکنه.
    تو درایورهام نمیره و پیغام میده قابل دسترس نیست و …
    لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
    از bio linux 8 استفاده میکنم اوبونتوی 14 ال تی اس

  22. Avatar photo محمد سلیم گفت:

    سلام من وقتی در مرحله آخر روی گزینه restart now میزنم سیستم هنگ می‌کنه
    و دیگر هیچ
    تا با نگه داشتن دکمه پاور خاموش کنم و بعد از روشن شدن سیستم Ubuntu رو کلا نمی‌شناسه تا از روش بوت کنه

  23. Avatar photo Atefe گفت:

    salam
    kheili mamnoon
    besiar komak konande bood

  24. Avatar photo احسان گفت:

    سلام،هارد من gpt هستش،میخاستم ubuntu14.04 رو نصب کنم اما نمیشه،آیا ویندوز 10 mbr هستش که من نصب کنم و یا ubuntu14.04 با gpt؟
    ممنون از راهنماییتون

  25. Avatar photo مهرداد لشکری گفت:

    سلام
    متشکرم برای توضیحات خوبتون،
    میخواستم بدونم که آیا بعد از نصب UBUNTU ، برای نصب درایورها مثلا کارت گرافیک و … مشکلی وجود نداره؟
    باید خودم دانلود کنم درایورها رو؟

  26. Avatar photo ali_taba گفت:

    سلام. وقتی گزینه somthing else رو بزنم و یک درایوی که ویندوز در اون نیست رو انتخاب کنم، آیا مشکلی پیش می آد؟
    داشتن دوتا سیستم عامل سیستم رو کند می کنه؟

  27. Avatar photo ali_taba گفت:

    سلام. من هم با YUMI و هم با rufus فلش رو بوتیبل کردم، در هر دو بار هم که تست کردم، install ubuntu میاد( به صورت یک صفحه سیاه) بعد که اتخابش می کنم، یه عکس میاد و دیگه هیچ اتفاقی نمی افته؛ چه کار کنم؟

    • سلام
      با برنامه Rufus که فلش رو بوتیبل میکنید باید طبق پارتیشن استایل هارد دیسک تون عمل کنید یعنی اگر از پارتیشن استایل GPT استفاده میکنید فلش تون رو هم باید به صورت GPT بوتیبل کنید. (قسمت Partition Scheme)

  28. Avatar photo ali_taba گفت:

    فک می کنم خود به خود try ubuntu اجرا می شه..
    ربطی به secure boot میتونه داشه باشه؟(enable هست و غیر فعال نمیشه)

    • بله، میتونه مرتبط با Secure Boot باشه
      سعی کنید آخرین نسخه LTS اوبونتو رو نصب کنید (در حال حاضر نسخه 18.04) و اینکه Secure Boot فقط توسط نسخه های 64 بیتی اوبونتو پشتیبانی میشه نه 32 بیتی

  29. Avatar photo کاملیا گفت:

    سلام، ممنون از توضیحتون
    من اگه گزینه free space رو نداشته باشم و روی یکی از پارتیشن هام بخوام نصب کنم، نمیتونم به EXT4 تغییرش بدم؟ (یعنی دیگه اون پنجره رو برام نمیاره که بخوام EXT4 رو انتخاب کنم؟)

    یکی هم اگه بعدا دوباره بخوام ویندوز نصب کنم به جای UBUNTU ، اونموقع میشه EXT4 رو به NTFS تغییر بدم؟

    • سلام
      چرا نتونید اگر هارد دیسک تون Dynamic نباشه هر پارتیشنی که خواستید رو میتونید فرمتش رو به ext4 تبدیل کنید.
      بله بعدا میتونید دوباره ext4 رو به سادگی تبدیل به ntfs کنید.

  30. Avatar photo حسین گفت:

    سلام ببخشید من میخام ابنتو نصب کنم و چیز زیادی بلد نیستم میشه راهنماییی کنید منو ممنون میشم…

  31. Avatar photo علیرضا گفت:

    خیلی ممنون از آموزش های خوبتون????????
    من عاشق سایتتونم لطفا آموزش کار با ترمینال در ابونتو رو هم بزارید.❤

  32. Avatar photo Kave Marjany گفت:

    چجوری نوع پارتیشنم رو به EXT4 تغییر بدم؟

  33. Avatar photo MMA گفت:

    سلام
    ببخشید اگر لینوکس را در کنار ویندوز نصب کنیم
    بعد برای رفتن از لینوکس به ویندوز باید چیکار کنیم ؟؟؟؟؟

    • سلام
      کافیه سیستم تون رو ریستارت کنید تا از قسمت boot مشخص کنید میخواهید وارد ویندوز یا لینوکس بشید.
      یک منو اضافه میشه و باید از طریق کیبورد سیستم عامل مد نظر تون رو انتخاب کنید.

  34. Avatar photo artafron گفت:

    سلام
    تشکر از توضیحات کاملتون.
    به نظر شما نصب مستقیم بهتر است یا استفاده از VM؟
    توضیح بیشتر اینکه هدف من از رفتن به سمت لینوکس بهره بردن از نرم افزار matlab در لینوکس است تا برای run کردن کد که در ویندوز بسیار به سیستم فشار می آورد و سرعت اجرا پایین است، با سرعت بالا و فشارکمتر به سیستم بتوانم اجرا کنم.
    گویا بانصب از طریق VM _که بعضی از متخصصین توصیه می کند_آنچنان فرقی در سرعت پردازش ایجاد نمی شود ولی با نصب مستقیم کنار ویندوز سرعت پردازش بالا می رود.
    نظر شما چیست. ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید کدام نوع نصب را انتخاب کنم. تشکر

  35. Avatar photo مهدیار گفت:

    سلام
    رایانه من CD ROM ندارد و همچینین موفق به ورود به تنظیمات بوت برای تغییر اولویت نشدم.
    به راهنمایی نیاز دارم.
    باسپاس فراوان از کمک ها و راهنمایی های بسیار کارآمد و مؤثر شما.

    • سلام
      زمانیکه سیستم تون بالا میاد بررسی کنید ببینید کلید Boot چیه
      یا اینکه اسم مادربورد تون رو در اینترنت جستجو کنید به همراه کلمه boot key sequences
      موفق باشید.

  36. Avatar photo Armin گفت:

    سلام من نمی تونم علامت به علاوه رو استفاده کنم .

  37. Avatar photo abu گفت:

    سلام…من چهارتا درایو دارم که درایو سی که همون پرایمری هست رو 112 گیگ در نظر گرفتم اما در نصب اوبونتو میخام همون رو فرمت و همون پرایمری قرار بدم و هیچکدوم از درایورهام حذف نشن..چیکار کنم؟

  38. Avatar photo محمد گفت:

    تشکر میکنم به خاطر مطلب مفیدتون

  39. Avatar photo بهار گفت:

    سلام من با این اموزش نصب کردم و گزینه fre space هم نداشتم در طول نصب از creat table partion اضافش کردم فقط من باید گزینه ی اول رو نیزدم من میخاستم ویندوز هم داشته باشم الان اطلاعات درایوهام قابل دستیابیه

  40. Avatar photo وحید گفت:

    سلام
    اگر در صفحه installation روی گزینه Replace with windows انتخاب کنیم تا فقط یه سیستم عامل باشه، بقیه اطلاعات هارد پاک میشن یا فقط درایو C که ویندوز قبلی نصب بود پاک میشه؟
    ممنون

  41. Avatar photo محمد صادقی گفت:

    سلام من میخوام اوبونتو را بصورت دایمی نصب کنم یه سری آموزشها وجود داره که پس نصب اوبونتو وقتی سیستم رو خاموش کنیم اوبونتو نیز حذف میشد. یا به اصطلاحی نصب اوبونتو بصورت لایو بود آیا این روش نصب بصورت کامل یا دایمی است یا بصورت لایو ممنون اگر سریع تر راهنمایی کنین

  42. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقت بخیر با تشکر از اموزش خوبتون
    ی سوال داشتم : من میخوام اوبونتو نصب کنم روی سیستمم در کنار ویندوز مشکلم این هست که موقع نصب به جا اینکه روی هارد لپ تاپم نصب بشه به جاش روی فلش مموری نصب میشه چون لپ تاپم درایو نوری نداره باید با فلش سیستم عامل نصب کنم . در ضمن 40 گیگ روی هارد لپ تاپ خالی کردم . امکانش هست راهنمایی کنید . متشکرم

  43. Avatar photo محمد مهدی گفت:

    سلام ببخشید من ابونتو رو تو فلش بوتیبل کردم ولی وقتی که می خوام نصبش کنم نه موس کار میکنه ونه کیبورد ! میشه کمک کنید

  44. Avatar photo حمید گفت:

    سلام اگر بخواهم در کنار ویندوز ،اوبونتو را نصب کنم!مقدار فضای خالی درایو سی را” آن لوکیتد” کنم؟یا از درایوهای دی یا ای استفاده کنم؟

  45. Avatar photo Mansour گفت:

    سلام من وقتی میخوام اوبونتو رو نصب کنم هر دکمه ای که از کیبورد یا موس رو که میزنم کار نمیکنه و مراحل نصب نمیاد و این ارور رو میده [0.000000 ] tcs:Fast TCS calibration failed
    باید چیکار کنم؟لطفا اگه چیزی میدونید به جیمیلم بفرستید mansuorghauor@gmail.com

  46. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام برای من ارور no efi system partition was found this system will likely not be able to boot successfully and the installation process may fail رو میده

  47. Avatar photo امیر گفت:

    یه صورت Dual-Boot بهتره نصب کنین، تا وقتی دلتون برای ویندوز تنگ شد ببینینش (:

  48. Avatar photo سیمین گفت:

    سلام من اوبونتو رو نصب کردم اما الان به دلایلی میخوام دوباره اوبونتو رو نصب کنم ولی live cd ارجا نمیشه و گزینه اول بوت در بایوس هم cd هست مشکل از کجاست؟ هر کاری می کنم cd اجرا نمیشه که بتونم دوباره مراحل نصب رو انجام بدم.

  49. Avatar photo مرتضی گفت:

    در این آموزش اوبونتو در کنار ویندوز نصب میشه یا ویندوز میپره؟

  50. Avatar photo sherco گفت:

    سلام
    من یک لپ تاپ دارم با مشخصات
    (Intel Pentium M Processor (1.73GHZ
    (RAM (512MB
    (Hard Drive (60GB
    W/LAN with Bluetooth
    تصمیم گرفتم دوباره راه اندازیش کنم. ویندوز ایکس پی روش نصب بود و خیلی کند بود در اینترنت جستجو کردم که یک نسخه ایکس پی لایت روش نصب کنم که حداقل بشه باهاش کار کرد. که در جستجو ها با توزیع های لینوکس آشنا شدم. راستش فکر نمی کردم لپ تاپم نفس تازه بگیره و به اصلاح دوباره بلند بشه و دودندگی رو آغاز کنه. با نسخه lubuntu-18.04-alternate-i386 با حجم 715 مگابایت شروع کردم و از طریق فلش usb با بوت سیستم و با کلی مکافات بالاخره نصبش کردم. نتیجه غیر قابل باور بود. سرعت روان و راحتی کار با اون برام جذاب بود. اما حالا می خوام نسخه سبک 32 بیتی Ubuntu 18.04 “Bionic Beaver” با حجم 57MB رو نصب کنم. به آدرس
    http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/bionic/main/installer-i386/current/images/netboot/mini.iso

    تمام کارهایی که در نصب lubuntu-18.04-alternate-i386 انجام دادم برای mini Ubuntu 18.04 هم انجام میدم اما در نصب با مشکل مواجه میشم.

    لطفا عکس زیر را در مرورگر خود باز نمایید. و من را رهنمایی کنید.
    https://pasteboard.co/J45CDdD.jpg

    از هنگامی که کامپیوتر بوت می شود از سمت چپ به راست ترتیب عکس ها را ببینید . در آخرین عکس بر روی Choose a mirror of the ubuntu archive نمی توانم نصب را ادامه دهم. مشکل از کجاست؟

    با تشکر

  51. Avatar photo amir گفت:

    سلام وقت بخیر
    مهندس من همه این مراحلو طی کردم ابونتو نصب هم شد
    اما وقتی وارد سیستم (ابونتو) میشم بعد ۱۰ ثانیه هنگ میکنه
    نه موس و نه کیبور کار نمیکنن

  52. Avatar photo محمد صدرا گفت:

    سلام من تازه سراغ اوبونتو اومدم می خواستم بدونم چطور میشه مثل ویندوز هارد و به سه پارتیشن cو d و e تقسیم کنم به طوری که پارتیشن cداخلش سیستم عامل اصلی باشه

  53. Avatar photo امیر محمد گفت:

    سلام آقای برغمدی .
    من تمام مراحل را با موفقیت طی کردم و الان چند روز است که دارم با Ubuntu کار می کنم اما امروز که به دلایلی می خواستم دوباره به Windows بر گردم( Windows مطمنم پاک نشده است) در زمانی که سیستم از من پرسید کدام سیستم عامل را می خواهی بالا بیاوری نتوانستم با کلید های کیبورد از روی Ubuntu به روی Windows بروم. تا به حال چند بار این کار را کردم حتی این راهی که خودتان گفتید هم تست کردم
    sudo gedit /etc/default/grub
    GRUB_DEFAULT=1
    GRUB_TIMEOUT=10
    sudo update-grub
    اما هیچ کدام پاسخ نداد. لطفا راهنمایی کنید.

  54. Avatar photo زهرا محمدپور گفت:

    سلام
    تشکر بابت آموزش کامل و عالیتون
    ببخشید من الان روی لپ تاپم حدود 100 کیک اطلاعات دارم ، امکانش هست با حفظ اطلاعات لینوکس را به جای ویندوز نصب کنم؟ نمی خوام لینوکس در کنار ویندوز باشه فقط چون هارد اکسترنال ندارم، خواستم ببینم راهی هست که بشه اطلاعات را حفظ کرد و لینوکس را نصب کرد؟

    مرسی

  55. Avatar photo زهرا محمدپور گفت:

    سلام
    ببخشید من یک لپ تاپ core i3 2.5Ghz با هارد 500 گیگابایتی دارم، بخاطر اینکه می خوام از نرم افزارهایی مثل pycharm و visual studio استفاده کنم مدام سیستم کند میشه و به سختی نرم افزارها باز میشن،می خوام به جای ویندوز لینوکس نصب کنم؛ به نظرتون نیازی هست پارتیشن بندی کنم یا بصورت عادی مراحل بوت را انجام بدم و لینوکس را بصورت مهمولی نصب کنم؟ کدوم حالت از نظر سرعت لود بهتر عمل میکنه؟

    با تشکر

  56. Avatar photo Sultan گفت:

    باسلام ضمن خسته نباشیدمیخواستم بدونم برای سیستمم چه نسخه ای از Ubuntu برای من که از برنامه های چون Vs Code و Solid Work 2014 و phpStorm استفاده میکنم پایدارتر و بهتر:
    amd radeon hd 4600 series 1g
    ram 4g ddr3
    amd athlon ii x2 250 3.0ghz
    اونوقت میخواستم بدونم میشه به جای بوت لینوکس با فلش و سی دی با نرم افزارwintohdd اقدام به نصب لینوکس کرد؟ممنون میشم پاسخ بدین (باتشکر).

  57. Avatar photo یلدا گفت:

    سلام من ی لپ تاب به روز دارم که CDROM نداره….میخوام خودم پارتیشن بندی رو انجام بدم و آخرین نسخه ی لینوکس اوبنتو رو نصب کنیم….دقیقا باید چکار کنم….لطفا راهنمایییم کنید….

  58. Avatar photo امینم :) گفت:

    سلام
    من داشتم نصبش میکردم که روی یه صفحه بنفش بدون هیچ علامتی گیر کرد. و موس هم فعال بود. باید چیکار‌ کنم؟؟

  59. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشین من تمام مراحل بالا رو بلد هستم فلش هم رو بوت کردم وقتی فلش رو وارد سیستم میکنم بلد نیستم چجوری بیارم اون قسمت نصب ابونتو لطفا کمک کنید خیلی گیر کردم????????

  60. Avatar photo علی گفت:

    سلام من می خوام در کنار ویندوز ویستا اوبونتو نصب کنم بعد از نصب اوبنتو چجورری اطلاعات ویندوزم رو به ابنتو انتقال بدم ؟

  61. Avatar photo سینا گفت:

    سلام یه سوال میشه ویندوز پاک کرد بعد از طریق فلش اوبونتو نصب کرد با روش بالا که توضیح دادید

  62. Avatar photo محمد گفت:

    سلام مهندس
    من ویندوز 10 روی هارد gpt در حالت uefi نصب دارم
    الان روی پارتیشن دیگه یک ابونتو هم نصب کردم ولی هنوز ویندوز 10 بالا میاد…
    چه کنم؟

  63. Avatar photo سپهر گفت:

    سلام من دیویدی لینوکسو خریدم الان میزام دیسک .اصلا صفحه نصب و هیچ چیزی زاهر نمیشه .وقتی هم میرم از توی دسک بازش کنم کل پوشه ها فضایی اشغال کردن اما توی همش خالیه .
    الان من چطور میتونم نصبش کنم

  64. Avatar photo kazio گفت:

    سلام من تا مرحله آخر میرم ولی ارور دیسک میگیرم که تو اینترنت هم خوندم و این ارور مثل اینکه شایع هستش ولی نفهمیدم چطوری باید برطرفش کنم ممنون میشم کمک کنید

  65. Avatar photo goly گفت:

    با درود.
    دوست گرامی. من برای جاگذاری (install) کردن ابونتو یکی از پارتیشن های رایانه را خالی کردم حدود 17 گیگ است 15 گیگ را دادم برای اصل کار و 2 گیگ هم برای swap گذاشتم. ولی نیمه کار گیرمیکنه و دیگه پیش نمیره و حتی یکبار هم مونیتور سیاه شد که نمیدانستم چه خبره. علت چی میتونه باشه؟
    وهمین جا بپرسم که در فیلد Device for boot loader installation;
    در پنجره ی installation کدام یک را باید گزینش کنیم. چون خودش روی درایو مکستور وATA یا چیزی شبیه اینه ولی وقتی کرکره را پائین میاریم همان پارتیشن خالی و فرمت کرده ی خودمان را هم نشان میده.آیا باید بگذاریم روی همین پارتیشن؟ یا همان که خودش گذاشته.

  66. Avatar photo فرزاد گفت:

    باسلام میخواستم بدونم چطور میشه لینوکس رو روی سیستم عامل نصب کرد و ویندوز رو پاک کرد بطور کامل ؟ یعنی فقط از یک سیستم عامل استفاده کرد
    باتشکر

  67. Avatar photo سارا گفت:

    سلام میشه بفرمایید در هر پارتیشنی میشه اوبونتو نصب کرد یا پارتیشن خالی باید دقیقا بعد از درایو ویندوز باشد؟مثلا اگر ویندوز روی c نصب است میشه لینوکس روی f باشه یا باید روی d باشد؟

  68. Avatar photo سامان گفت:

    خیلی عالی مفید بود ولی مثل روش شما نشد ولی خیلی خو بود دست مریزاد

  69. Avatar photo امیر گفت:

    سلام. برای من موقع بوت دی وی دی نصب ، ارور out of rango میده.

    سیستمم:
    رم : 4
    گرافیک : 1 جی فورس210
    سی پی یو : doul core 2.7 ghz
    رزولوشن : 1368*768

  70. Avatar photo رضا گفت:

    روی دکمه منفی زدم فک کنم یکی از پارتیشنارو به ** دادم ، کل اطلاعاتم به فنا رفت😕

  71. Avatar photo پری گفت:

    اگر ممکنه متن رو برای نصب اوبونتو20 روی ویندوز 10 اپدیت کنین من شنیدم مسیر نصبشون فرق دارن باهم.

  72. Avatar photo ساغر گفت:

    سلام من می‌خوام بدونم نصب چقدر زمان میبره الان حدود یک ساعته توی مرحله
    Updates and other software
    مونده
    میخوام بدونم طبیعیه؟
    و اگر آره حداکثر تا چند ساعت صبر کنم تا بره مرحله بعدی ؟
    یا کویت کنم بیام بیرون؟
    مرسی که راهنمایی میکنید

    • Avatar photo محمد ره گفت:

      سلام بستگی به اینترنت داره ولی اگه شما اخرین نسخه گرفتین تیک اپدیت بردارین اگه گیر میکنه

  73. Avatar photo محمد ره گفت:

    سلام خسته نباشد من فایل iso ابونتو دارم خود ubuntu رو نصب دارم کنار ویندوزم میخواستم بدونم راهی وجود داره از داخل ubuntu با فایل iso اونواپدیت یا نصب کرد اختیاج به بوت نداشته باشه ممنون میشم یه راهنمای بکنین

  74. Avatar photo حسن گفت:

    سلام رم لپتاپ من ۲گیگ هستش میتونم هم ویندوز و لینوکس نصب کنم ؟
    الان ویندوز ۱۰ دارم

  75. Avatar photo ناشناس گفت:

    سلام رم لپتاپ من ۲گیگ هستش میتونم هم ویندوز و لینوکس نصب کنم ؟
    الان ویندوز ۱۰ دارم

  76. Avatar photo علی گفت:

    سلام با تشکر از توضیحات خوبتون
    منعubuntoرو روی فلش boot میکنم و روی لپتاپم نصب میکنم ولی بعدش اونجوری که گفتید صفحه ubuntuبرام نمیاد و فقط چنتا پوشه داخل فلش مموری هست
    چرا اینجوری میشه؟

  77. Avatar photo محمد گفت:

    سلام ،چرا هنگام نصب اوبونتو تصویرش بهم خورده خط خطیه مشکلش چیه؟

    • سلام
      اگر فایل ایزو یا دیسک بوتیبل سیستم عامل سالم باشه، احتمالا مشکل باید از گرافیک تون باشه، ممکنه اوبونتو گرافیک رو بدرستی تشخیص نداده باشه یا هر چیز دیگه ای…

  78. Avatar photo حدیث گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من آخرین ورژن (2204) اوبونتو رو دانلود کردم ، فلشم هم بوتیبل کردم
    ویندوزم 11 هستش ولی وقتی میخوام نصب کنم از فلش پیغام میده که این اپ نمیتونه روی سیستم شما ران بشه .ممنون میشم راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟

  79. Avatar photo saeed گفت:

    سلام
    من روی ویندوز 11 با ویرچوال باکس اوبونتو رو نصب کردم
    مشکل اینجاست ک ترمینال رو اصلا باز نمیکنه
    ctrl -alt -t هم اصلا چیزی رو باز نمیکنه ک دستور بدم

  80. Avatar photo عاطفه گفت:

    سلام.لپ تاپ من لنوو ideapad500 هستش.نیازی به ویندوز ندارم.میخوام کلا اوبونتو نسخه ۲۳ نصب کنم.فایلش رو از سایت گرفتم و بوتیبل کردم.از همون لحظه شروع کار لینوکس یه سری پیغام میده.وقتی هم وارد مرحله نصب میشم،وسط هاش خطای نصب میده. فکر میکنم با مدل لپ تاپ مشکل داره،درسته؟چیکارش کنم به نظرتون؟عکس های پیغامش رو هم دارم.چطور این عکس ها ر بهتون نشون بدم؟

  81. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من موقع نصب کلید f12 را میزنم بعد گزینه usb را انتخاب می‌کنم یه گزینه میاره گزینه اول که ماله نصب لینوکس میشه را انتخاب می‌کنم بعد یه صفحه مشکی میاد و بعد یک دقیقه هیچ اتفاقی نمی افته و میره رو ویندوز سیستمم
    چیکار باید بکنم که مراحل نصب لینوکس بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *