دوره‌ های آموزشی نووا
مارس 13, 2022

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 کدامند؟

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 کدامند؟

در ادامه این مقاله به بررسی پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 و محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی سال مطابق تحقیقات جهانی و بر اساس نیاز جامعه توسعه تکنولوژی می‌پردازیم. زبان‌های برنامه نویسی امروزه شامل صفر و یک یا ساختار سطح پایین و زبان ماشین نمی‌شوند. صرفاً کافی است که کمی در مورد الگوریتم و فلوچارت اطلاعات داشته باشید و زبانتان نیز نه خیلی عالی و بلکه در سطح معمول باشد. در این صورت می‌توانید به‌راحتی وارد این حوزه شوید. البته برخی معتقدند که برای یادگیری همه چیز در برنامه نویسی، بهتر است که شما مهندس نرم‌افزار خوبی باشید. عده‌ای نیز معتقدند که افرادی که از رشته‌های دیگر زبان‌های برنامه نویسی را یاد می‌گیرند، صرفاً کدنویس خوبی خواهند بود و نه توسعه‌دهنده! در بین درآمدزاترین زبان‌های برنامه نویسی به سراغ چارت جهانی می‌رویم.

در این موارد نظری نخواهیم داد به بررسی مهم‌ترین و پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 می‌پردازیم و در این مورد توضیحاتی نیز در خصوص هرکدام از آن‌ها به شما ارائه خواهیم داد.

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یا همان Python یک زبان برنامه نویسی و محبوب و کراس پلتفرم و چند سکویی است. می‌توانید به‌راحتی برای طراحی وب‌سایت، اپلیکیشن، حوزه علم، ساخت ابزارهای تحت وب و… از آن استفاده کنید. در مدیریت چندهسته‌ای کمی کند است. عده‌ای آن را زبانی غیرتخصصی در بیشتر حوزه‌ها می‌دانند و در نهایت باید بگوییم که در قبال تمامی این نکات، صرفاً یک دفاع برای پایتون باقی می‌ماند، در حال حاضر بیش از 80 درصد افرادی که در حوزه برنامه نویسی کار می‌کنند، اتفاق‌نظر دارند که پایتون به‌زودی تبدیل به محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی می‌شود. شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، متا و… در توسعه‌های نرم‌افزاری خود از آن استفاده می‌کنند. پایتون کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های بزرگ و گسترده‌ای دارد و همواره توسط توسعه دهندگان در سراسر دنیا پشتیبانی می‌شود. این زبان در بین محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی قرار دارد.

به‌راحتی می‌توانید پایتون را در ویندوز، لینوکس، مکس و حتی اندروید اجرا کنید.

مطالب مرتبط با همین موضوع: چگونه یک توسعه دهنده بک اند شویم

مزایای زبان برنامه نویسی Python:

  • پایتون فریم‌ورک‌های منعطفی دارد که می‌توان از آن در محیط‌های گوناگون استفاده کرد.
  • برای توسعه وب می‌توانید از انواع چهارچوب‌های آن استفاده کنید.
  • یادگیری آن فوق‌العاده آسان است و نیازی به استفاده از مبناهای پیچیده دودویی و دستورات فراخوانی عجیب ندارد.
  • گرافیک کامپیوتری در پایتون قوی است و در هوش مصنوعی از آن استفاده می‌شود.
  • جامعه آموزشی فوق‌العاده قدرتمندی برای پایتون در دسترس شماست.
  • در ایران و در طول 2 سال اخیر، به رشد و محبوبیت زیادی رسیده و موردتوجه آزادکاران است.
پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: زبان برنامه نویسی جاوا

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: زبان برنامه نویسی جاوا

سخت است وقتی در مورد پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 صحبت می‌کنیم اشاره‌ای به زبان محبوب، پرقدرت و بی‌نظیر جاوا نداشته باشیم. در حال حاضر اپلیکیشن‌های اندرویدی که روی موبایل و یا تبلت شما نصب هستند توسط جاوا نوشته شده‌اند. حالا حالا ها از رونق نمی‌افتد و همین‌طور یکی از بهترین زبان‌ها برای یادگیری شی گرایی است. علاوه‌برآن مثل پایتون چند سکویی است. می‌توانید به‌واسطه استفاده از آن هر چیزی خلق کنید. بک‌اند سایت خود را بنویسید و یا این که نرم‌افزار موبایل را از صفر تا صد طراحی کنید.

جاوا به زبان سطح بالا نوشته شده است اما از نظر برخی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها به‌حساب می‌آید. به‌راحتی می‌توانید آن را روی انواع سیستم‌عامل‌های دسکتاپ اجرا کنید و اگر قصد طراحی اپلیکیشن‌های پیچیده و ساختارگرا را دارید منطقی‌ترین انتخاب در بین تمام گزینه‌های پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 قطعاً جاوا است. از جمله محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی در سال 2022 نیز می‌باشد.

مزایای زبان برنامه نویسی JAVA:

  • چند سکویی است و می‌توانید از آن در محیط‌های مختلف توسعه استفاده کنید.
  • قادر به نوشتن کدهای بک‌اند سایت خود با آن هستید.
  • شرکت‌های بزرگ و سایت‌هایی مانند گوگل، یوتیوب، فیسبوک و… از آن استفاده می‌کنند.
  • در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین زبان‌ها و جز برترین‌های تاریخ به‌حساب می‌آید.
  • جامعه آماری وسیعی از نرم‌افزارهای گوگل‌پلی بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا طراحی و ساخته شده‌اند و تقریباً در بیشتر موارد هیچ جایگزینی ندارد. در دسته محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی گوگل قرار دارد.
  • از جمله بهترین زبان‌ها برای آشنایی با این حرفه و شغل و همین‌طور شی گرایی است.
زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

اشتباه نکنید. جاوا اسکریپت کاملاً با جاوا تفاوت دارد. اما به‌هرحال یک زبان محبوب و بی‌نظیر است. می‌توانید از امکانات فوق‌العاده آن برای توسعه صفحات وب استفاده کنید. به‌راحتی قادر هستید از طریق نود جی اس حتی بخش بک‌اند یا سمت سرور سایت خود را نیز توسعه دهید. یک زبان فوق‌العاده، همه‌کاره، سریع و بهینه است و می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی UI سایت خود را نیز توسعه دهید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد یکی از پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 یعنی جاوا اسکریپت وجود دارد فریم‌ورک‌هایی است که برای ساخت قالب و تم سایت در آن وجود دارد. اگر برای شما این پرسش مطرح می‌شود که زبان جاوا اسکریپت شبیه کدام زبان‌ها است، باید بگوییم که ترکیبی از دیگر زبان‌های برنامه نویسی است و معمولاً کمی آن را در حوزه وب شبیه پایتون می‌دانند. به طبع جاوا اسکریپت بهترین انتخاب برای طراحی تمامی بخش‌های اپلیکیشن شما نیست. اما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن را بیاموزید. درآمدزاترین زبان‌های برنامه نویسی در نهایت نیاز به مکمل جاوا اسکریپت دارند.

در اینترنت و فضای وب با آن دست‌وپنجه نرم خواهید کرد. اگر می‌خواهید طراح وب شوید دوراه دارید، جاوا اسکریپت را انتخاب کنید یا ای که بهتر است دنیای وب را فراموش کنید. از محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی سمت فرانت و بک‌اند وب است.

مزایای زبان برنامه نویسی Java Script:

  • جاوا اسکریپت در تمامی شرایط قابل‌استفاده است و بهتر است بگوییم که همیشه همراه شماست.
  • از شی گرایی پشتیبانی می‌کند و همین‌طور فریم‌ورک‌های زیادی برای آن وجود دارد.
  • جامعه برنامه‌نویسان همیشه به آن نیاز دارد، در واقع یک کدر زبان جاوا اسکریپت هیچ‌وقت بیکار نمی‌ماند.
  • می‌توانید با استفاده از آن بک‌اند و فرانت‌اند سایت خود را تکمیل کنید و دارای مبناهای زیاد برنامه نویسی است.
  • رایگان بودن و امکان اجرا در هر سیستم‌عامل مهم‌ترین ویژگی آن به‌حساب می‌آید.
Kotlin

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: کاتلین

یکی دیگر از پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 که قصد داریم به آن اشاره کنیم کاتلین است. با استفاده از کاتلین شما می‌توانید به‌راحتی نرم‌افزارهای تحت اندروید را توسعه دهید. بخش مهمی از جامعه آماری اپلیکیشن‌های اندروید بر پایه آن نوشته شده است و در پلتفرم‌های مختلف از جمله JVM  به‌راحتی قابل‌اجرا است. ضمن این که سینتکس نویسی در آن نسبت به جاوا لذت‌بخش‌تر است و می‌توانید به‌راحتی از شی گرایی در سطوح پیشرفته استفاده کنید.

چند سالی است که در سایت‌های فریلنسری ایرانی نیز به محبوبیت وسیعی رسیده و توانسته تبدیل به همان چیزی شود که جاوا باید در مورد آن ترس داشته باشد. البته که جاوا به دست فراموشی سپرده نمی‌شود، اما این جذابیت سبب می‌شود که تایپ ایستا بودن کمی جامعه کدنویسی و توسعه جاوا را کم‌رنگ‌تر کند. از درآمدزاترین زبان‌های برنامه نویسی در بازار ایران و توسعه اندروید به‌حساب می‌آید.

جالب است بدانید که شرکت‌های بزرگی مانند نتفلیکس و پینترست برای توسعه نرم‌افزار تحت موبایل خود از آن استفاده کرده‌اند و شما می‌توانید به‌واسطه استفاده از آن حتی برای ios و گوشی‌های اپل نیز خروجی بگیرید.

مزایای زبان برنامه نویسی Kotlin:

  • امکان توسعه هم‌زمان برنامه اندروید و ios در یک‌چشم به‌هم‌زدن
  • کدنویسی فوق‌العاده تمیز، روان و سریع!
  • دستورات نسبتاً ساده در مقابل بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی دیگر
  • بازار کار فوق‌العاده قدرتمند بر اساس پشتیبانی‌هایی که گوگل از آن دارد.
  • کیفیت فوق‌العاده پروژه‌های تولید شده بر مبنای زبان برنامه نویسی محبوب کاتلین
محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: آر

R یکی از پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 و آینده‌دارترین‌ها به‌حساب می‌آید که در حال حاضر توسط شرکت‌های بزرگ توسعه مانند گوگل، اوبر و همین‌طور فیسبوک استفاده می‌شود. باتوجه‌به این که کتابخانه‌های قوی‌تر دارد می‌توان از آن برای پروژه‌های علمی و بزرگ نیز استفاده کرد و همین‌طور یک زبان رایگان بوده که می‌توان از آن برای تحلیل داده‌ها، الگوریتم یادگیری زبان ماشین و همین‌طور ایجاد جامعه آماری استفاده کرد. بعد وسیعی از توسعه پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 در بخش صنعت است. به طبع زبان R در این حوزه یکی از بهترین‌هاست. بسیاری در حوزه صنعت آن را رقیب جدی زبان پایتون می‌دانند. اگر مایل به فعالیت در حوزه‌های خاص و الگوریتم‌های زبان ماشین هستید می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ایده آلی باشد. درآمدزاترین زبان‌های برنامه نویسی ممکن است در نهایت توانمندی‌های آر را نداشته باشند. اما آر یک زبان مناسب برای علم است.

بعلاوه این که یکی از پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 بر اساس مجلات حوزه تکنولوژی و گیک به‌حساب می‌آید.

مزایای زبان برنامه نویسی R:

  • این زبان رایگان بوده و جامعه آماری قدرتمندی دارد.
  • می‌توانید از آن برای ساده‌نویسی و دسترسی‌های سریع استفاده کنید.
  • مدل‌سازی بر پایه این زبان فوق‌العاده آسان است.
  • در تحلیل داده‌ها، الگوریتم‌های یادگیری زبان ماشین و اسمبلی و همین‌طور استنباط آماری می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین‌ها باشد.
محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی

پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022: زبان برنامه نویسی پی اچ پی

در رده‌بندی پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به یکی از پراستفاده‌ترین و برترین‌ها در ایران و دنیا، سخت است وقتی در مورد حوزه وب صحبت می‌کنیم نامی از زبان پی اچ پی نشنویم، این زبان صرفاً برای طراحی وب‌سایت ایجاد شده است. اما باید بدانید که وردپرس، پرستا شاپ، اوپن کارت، جوملا، دروپال و. بسیاری دیگر بر مبنای آن نوشته شده‌اند و به دلیل مولتی پلتفرم بودن در صدر لیست بهترین و پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 حداقل در ایران قرار می‌گیرد.

این زبان کاملاً رایگان و متن‌باز است. همین صفحه‌ای که در حال مطالعه آن هستید در نهایت بر پایه زبان PHP ساخته شده است و می‌تواند مثال فوق‌العاده‌ای باشد برای این که متوجه شوید تا چه حد این زبان مهم است. البته از نظر بسیاری سخت است، پارادایم‌های کدنویسی در آن وسیع هستند اما آن‌طور که بایدوشاید بهینه طراحی نشده است. از طرفی انجمن آن فوق‌العاده بزرگ و فعال می باشدو این که بخواهیم بگوییم پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022، بهتر است بگوییم پراستفاده‌ترین در حوزه وب!

مزایای زبان برنامه نویسی PHP:

  • جامعه پشتیبانی و توسعه فوق‌العاده قوی و بی‌نظیری دارد.
  • با یادگیری آن قادر به طراحی قالب وردپرس، جوملا، دروپال، پرستا، اوپن کارت و… خواهید بود.
  • در حال حاضر محبوب‌ترین زبان طراحی وب‌سایت در ایران به‌حساب می‌آید.
  • بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان آن را در صدر لیست مولتی پلتفرم‌ها قرار داد.
  • نصب، راه‌اندازی و توسعه صفحات وب بر پایه آن کم‌هزینه و آسان است.
زبان برنامه نویسی گو

زبان برنامه نویسی گو

چند سالی است که زبانی تحت عنوان گو در دنیا شناخته می‌شود. در دسته‌بندی محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی قرار می‌گیرد، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توانید از ویژگی تفکیک داده‌ای، برنامه نویسی شی گرا و همین‌طور کلاس‌بندی فوق‌العاده آن استفاده کنید. ضمن این که می‌توانید با استفاده از آن به‌راحتی اپلیکیشن‌های موبایل را توسعه داده و حتی در هوش مصنوعی نیز استفاده کنید. ضمن این که از وراثت پشتیبانی نمی‌کند و این سبب می‌شود در نهایت بتوانید با سرعت بیشتر و آسان‌تر با آن کد بزنید. شاید در صدر لیست محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی در سال 2022 نباشد. اما بسیاری آن را آینده‌دار، پیشرو قدرتمند می‌دانند. توسط گوگل پیشنهاد شده است و این شرکت در طول چند سال اخیر مایل بوده که روی آن سرمایه‌گذاری‌های وسیعی انجام دهد.

مزایای زبان برنامه نویسی GO:

  • زبانی کامپایل شده با سرعت فوق‌العاده بالا است.
  • گوگل روی آن مانور می‌دهد و قصد دارد جایگاه آن را در لیست محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی بهتر کند.
  • به زبان انسان نزدیک است و املای آن فوق‌العاده آسان می‌باشد.
  • می‌توانید به‌راحتی آن را کامپایل کنید.
  • کدنویسی بر مبنای آن به‌اندازه روبی و همین‌طور پایتون آسان است و می‌تواند به‌صورت هم‌زمان چند وظیفه را انجام دهد.
  • توسط شرکت‌های گوگل، متال و توییتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی

نتیجه‌گیری نهایی

در بین پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 در خصوص زبان‌هایی صحبت کردیم که جامعه آماری وسیع‌تری دارند، بیشترین درآمد از آن‌ها کسب شده و در حال حاضر در لیست محبوب‌ترین‌ها قرار می‌گیرند. البته شما می‌توانید با یادگیری برخی از این زبان‌ها که قابلیت اجرای چند سکویی دارند، در سطوح مختلف به کسب درآمد برسید. مثلاً زبان پایتون در حوزه وب، اپلیکیشن نویسی و… قابل‌استفاده است و آینده شغلی فوق‌العاده‌ای دارد. اما در نهایت چیزی به‌عنوان بهترین زبان نداریم و صرفاً مبحث ما پردرآمد ترین زبان‌های برنامه نویسی 2022 بود.

منبع: www.geeksforgeeks.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *