دوره‌ های آموزشی نووا

دور زدن رمز عبور ویندوز

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
دور زدن رمز عبور ویندوز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد حساب های کاربری با مجوز Administrator را از Windows به صورت تصادفی غیر فعال یا حذف کرده باشید. و دیگر هیچ حساب کاربری با مجوز Administrator در ویندوز خود نداشته باشید. البته منظور از مجوز Administrator ، بودن حساب کاربری در گروه Administrators میباشد. که به یک حساب کاربری توانای مدیریت ویندوز و ایجاد تغیرات را میدهد. راه حل ساده ای که معمولا مدیران IT در این زمینه میاندیشند. نصب ویندوز میباشد، که به نظر هم کار عاقلانه ای میباشد، ولی این راه در اکثر موارد خیلی هم عاقلانه نیست، چرا که راه سریع تری هم وجود دارد آن هم دور زدن رمز عبور ویندوز است، یعنی بدون نیاز به User Administrator بتوانید یک حساب کاربری Administrator بسازید یا یک حساب عادی را به Administrator ارتقاء دهید. اگر به این مبحث علاقه دارید نووا بلاگ را در آموزش غیر فعال شدن کلیه حساب های Administrator دنبال کنید.

ویدیو دور زدن رمز عبور ویندوز

برای شروع نیاز به یک رسانه Bootable که توانایی اجرای CMD یا Terminal را داشته باشد را دارید، مثل فلش بوتیبل شده به ویندوز 10 یا DVD ویندوز 7 و … رسانه خود را به سیستم متصل کنید سپس کامپیوتر خود را از طریق رسانه مورد نظر بالا بیاورید.

نکته: در این آموزش من از DVD Windows 10 برای Boot کردن سیستم استفاده میکنم، اما شما میتوانید بسته به دانش خود از هر رسانه ای استفاده کنید. فقط کافیست بتوانید چند کار ساده را انجام دهید که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

همانطور که گفتم من در این آموزش از DVD ویندوز 10 استفاده میکنم پس مراحل برای من به شکل زیر خواهد شد. پس از Boot کردن سیستم و بالا آمدن از طریق DVD ویندوز 10 ، در پنجره انتخاب زبان روی Next کلیک کنید و در پنجره بعد روی Repair Your Computer کلیک کنید.

آموزش هک کردن رمز ویندوز

در پنجره Choose an Option روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید تا پنجره Troubleshoot باز شود، در پنجره Troubleshoot روی گزینه Advanced Option کلیک کنید و در پنجره Advance Option گزینه Command Prompt را اجرا کنید.

دور زدن رمز عبور ویندوز

پس از باز شدن پنجره Command Prompt ابتدا با دستور : به درایو ویندوز بروید برای مثال اگر ویندوز شما در درایو C میباشد دستور همانند زیر میشود:

C:

سپس با دستور CD به مسیر Windows\System32 بروید برای مثال:

CD Windows\System32\

پس از ورود به دایرکتوری System32 باید فایل OSK.EXE را به OSK.EXE-BACKUP تغییر نام دهید. سپس از فایل CMD.EXE کپی گرفته و با نام OSK.EXE پیست دهید. برای مثال:

REN OSK.EXE OSK.EXE-BACKUP

COPY CMD.EXE OSK.EXE

دور زدن رمز ویندوز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ابتدا با دستور D: به درایو D وارد شده، سپس با دستور DIR یک فهرست از درایو D گرفته و بعد از آن با استفاده از دستور CD به پوشه Windows\System23 مهاجرت نموده، و در آنجا با استفاده از دستور REN فایل OSK.EXE را به OSK.EXE-BACKUP تغییر نام داده سپس با دستور COPY از فایل CMD.EXE کپی گرفته و با نام OSK.EXE در همان پوشه ذخیره نموده.

تا اینجا اصل کار انجام شد. حال بگذارید فرایند انجام شده را به زبان ساده شرح دهم، در بالا فقط فایل OSK.EXE با CMD.EXE عوض شده تا در صفحه Login ویندوز بتوانید از CMD برای ساخت حساب کاربری با مجوز Administrator استفاده کنید یا اینکه حساب کاربری غیر فعال شده را فعال کنید همچنین میتوانید رمز فراموش شده Administrator را بدون دانستن رمز قبلی عوض یا حذف کنید. برای ادامه فرایند، نووا بلاگ را با نگاه گرمتان یاری کنید.

پس از انجام فرایند بالا سیستم خود را ریستارت نموده سپس در قسمت ورود به سیستم روی گزینه Ease And Access کلیک کنید و از آنجا گزینه On Screen Keyboard را فعال کنید تا پنجره Command Prompt باز شود.

دور زدن رمز عبور ویندوز

بعد از نمایان شدن پنجره Command Prompt میتوانید طبق نیاز، دستور مورد نظر را برای فعال نمودن حساب کاربری ویندوز وارد کنید. در زیر به چند دستور در این زمینه اشاره شده که میتوانید از آنها استفاده کنید:

برای فعال نمودن حساب کاربری باید از دستور Net به همراه زیر دستور User استفاده کنید. سپس نام حساب کاربری خود را وارد کنید و  از پارامتر /Active: برای فعال نمود آن حساب استفاده کنید. به مثال زیر برای فعال نمودن حساب کاربری TMLMANAGER توجه کنید:

NET USER TMLMANAGER /ACTIVE:YES

برای تغییر رمز فراموش شده دستور Net را با زیر دستور User به همراه نام کاربری + رمز عبور جدید وارد کنید سپس کلید Enter را بفشارید برای مثال من به حساب کاربری TMLMANAGER رمز عبور 12345678 را میدهم:

NET USER TMLMANAGER 12345678

همچنین برای ساخت حساب کاربری Administrator باید از دستورات زیر استفاده کنید:

NET USER TMLMANAGER /ADD

NET LOCALGROUP ADMINISTRATORS TMLMANAGER /ADD

NET LOCALGROUP USERS TMLMANAGER /DEL

در بالا با دستور اول یک حساب کاربری با نام TMLMANAGER ساخته شد سپس با دستور دوم آن حساب کاربری در گروه Administrators قرار گرفت و در آخر هم با دستور سوم از گروه کاربران عادی خارج شد.

نکته: در صورتی که میخواهید یک حساب کاربری عادی را مدیر کنید دستور دوم کافیست، فقط به جای TMLMANAGER نام حساب کاربری مورد نظر خود را تایپ کنید.

در صورتی که به CMD علاقه دارید میتوانید آموزش مبتدی CMD را بخوانید. همچنین برای یادگیری کامل دستور NET میتوانید آموزش کامل دستور NET را نیز فرا گیرید.

 اگر سوال یا انتقادی داشتید نووا بلاگ رو از لطف خودتون محروم نکنید. اگر هم نیاز به آموزش خاصی دارید کافیست موضوع مورد نظر را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت آن را به شما به صورت رایگان تحویل دهیم.

58 پاسخ به “دور زدن رمز عبور ویندوز”

  1. Avatar photo babak گفت:

    خسته نباشید.عالی

  2. Avatar photo سعید گفت:

    سلام خسته نباشید .
    من طبق آموزش شما cmd رو باز میکنم ولی توی درایو c: که ویندوز نصبه دایرکتوری windows ندارم dir c هم فقط recovery.txt نشون میده . ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام سعید جان، سلامت باشید.
      تو بعضی از کامپیوتر ها روی پارتیشن ها به ترتیب Label گذاری نشده، شما اول باید دنبال پارتیشن ویندوز تون بگردید.
      یعنی ممکنه شما ویندوزت رو در پارتیشن دوم یا سوم یا … نصب کرده باشی اما زمانیکه وارد ویندوز میشید خود ویندوز برچسب C رو به پارتیشن ویندوز میده
      باقی درایو ها رو هم با دستور dir بررسی کنید 100% پارتیشن ویندوزت رو پیدا میکنی

  3. Avatar photo عباسی گفت:

    سلام،موفق باشید

    • سلام
      ممنونم از لطف تون، شما هم موفق و پیروز باشید.

      • Avatar photo علی گفت:

        سلام من administrator را به اشتباه در ویندوز فعال کردم اکنون چطوری میتونم آن را غیرفعال کنم و به ویندوز برگردم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کرده و هرچه سریعتر پاسخ دهید

        • سلام
          از دستور زیر تو خط فرمان ویندوز استفاده کن:
          net user administrator /active:no
          فقط cmd رو باید به صورت run as administrator اجرا کنی تا مجوز کافی برای اجرای دستور وجود داشته باشه
          موفق باشید

  4. Avatar photo nazanin گفت:

    سلام خسته نباشید
    من اشتباها ادمین حذف کردم و حالا با اکانت guste دسترسیم خیل محدود شده و درایو c خود بخود حجمش پر شده و برای هر کاری حتی ریست فکتوری این اجازه رو به من نمیده چیکار کنم ؟
    ویندوز10 و مدل لپ تاپ asus n552

  5. Avatar photo IMANMUSIC گفت:

    باسلام..جناب مهندس خواهشاخارج ازنوبت یه راهنماییم کنید من برای بازکردن مجوز هاست ازetc /system32/driver باادمینستوراوررفتم والان دسترسی به نرم افزارام وحتی بعضی پوشه های درایوهای دیگه هم ندارم…پوشه هاغیب شدن ونرم افزارامجوز دومین ویوزر وپسورد میخوان…اکانت کنترل هم ازکارافتاده وعملا دگمه تایید ازکارافتاده…چکارکنم ؟ برنامه های مهمم هستن

  6. Avatar photo حمید گفت:

    سلام
    ممنون آقای برغمدی
    عالی بود
    تشکر

  7. Avatar photo Amir گفت:

    سلام خسته نباشید لطفا اگه میشه به من کمک کنید
    من اشتباها دسترسی های یوزرم رو Deny کردم و حالا درایو ویندوزم از دسترس خارج شده و هیچ کار نمیتونم بکنم حتی میخوام دوباره اجازه دسترسی allowبدم نمیزاره راست کلیک کنم و ارور میده در کل بگم که هیچ کار نمیشه تو میحط ویندوز انجام داد و همش ارور Access is deny میده چون تواین یوزرم دسترسی به همه چی غیر فعال شده و الان میخوام از طریق cmd اکانت جدید باز کنم باز با ارور بالا مواجه میشم ،حتی بگم که تو میحط ویندوز حتی نمیشه cmd رو در حالت ادمین اجرا کرد و در میحط غیر ویندوز این کارا رو کردم

    • سلام امیر جان
      شما میتونید از طریق همین آموزش یک حساب کاربری با دسترسی Admin ایجاد کنید و مشکل تون رو برطرف کنید. فقط بخاطر محدودیت های حساب کاربری Standard باید به صورت آفلاین (یعنی با یک Disk bootable مثل ویندو) انجام بشه
      موفق باشید

  8. Avatar photo محمد داودی گفت:

    مهندس جان آموزش رو خوندم.اما نشد.عصبی شدم از بس این آموزش ها رو خوندم

  9. Avatar photo علی رستگار گفت:

    سلام، ببخشيد
    من وقتى cd widows\system32\ و ٢٣ رو وارد ميكنم ارور The system cannot find the path specifed رو ميده! چه كنم وارد درایو ها میشه و dir هم میده!
    لطفا ایمیل کنید واسم

    • سلام علی
      اول باید وارد درایو ویندوز بشی (مثلا در اینجا درایو ویندوز /:C) بعد از دستور cd برای ورود به پوشه System32 استفاده کنی

      • Avatar photo کیوان گفت:

        دوست عزیز من درایو سی و ایی همین کارو کردم اما همین ارور رو میده
        منم کلافه شدم
        مطمعن هستم ویندوزم توو درایو سی هست
        یعنی دسترسی دارم میرم میبینم
        اما این میگه همچین فایلی نیست
        توی یه سیستم دیگه هم میگفت دسترسی نداری

  10. Avatar photo هانا گفت:

    سلام
    من پروفایل سیستمم رو به اشتباه حذف کردم و هرچی که تو درایو c بود پاک شد آیا تنها راه برگردوندن فقط ریکاوری هستش؟؟
    واینکه برای ریکاوری آیا نرم افزاری هست که بهش بگیم فایلهای حذف شده رو از چه تارخ تا چه تاریخی برگردونه؟؟
    یا اینکه کل فایلهای حذف شده از آغاز عنر سیستم برگردونده میشه؟؟????
    لطفا جواب بدید خیلی برام مهم بودن????
    متشکرم از پاسختون????

    • سلام
      چطور حذف کردید؟
      اگر حساب کاربریتون رو حذف کرده باشید همه اطلاعات تون سر جاش باقی مونده فقط باید از مسیر زیر بهشون دسترسی پیدا کنید:

      C:\Users\Username\

      بجای Username اسم حساب کاربری رو انتخاب کنید و اینکه اگر از همین مسیر همه فایلها رو حذف کردید بله راه بازگشتش فقط ریکاوری
      موفق باشید

      • Avatar photo ایرج ظ گفت:

        درود بر همه
        این سادگی، سرعت و قدرت انجام بالاترین نمره را دارد
        خیلی خیلی عالی
        انجام دادم و جواب گرفتم

        یوزرهای ادمین را بکلی پاک کردم و با این روش یوزر ادمین ساختم فقط تنظیمات نرم افزارهای نصب شده را از نو انجام دادم مابقی محتویات در دسترس بود

        مراتب سپاسگزاری جهت گردآوری و ارائه این مطلب اعلام می شود

  11. Avatar photo صادق گفت:

    سلام اکانت ادمینم درویندوز 7 غیرفعال شده و ازهرطریقی که برای فعال کردنش اقدام میکنم
    پیغام access denied میده.لطفا راهنماییم کنید که چکارباید بکنم

  12. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من دوساله ویندوزمو عوض نکردم ولی امروز موقه ورود ب ویندوزم ی اکانت دیگه ب نام ادمینستتور کنار اکانت قبلیم هست؛من این اکانتو نساختم یعنی ممکنه کسی از طریق این منو هک کرده؟؟؟؟اگه ممکنه راهنماییم کنید لطفا

  13. Avatar photo مصطفی گفت:

    به نظرم هر کسی که به همنوعش کمک کنه اونم برای رضلی خدا جهاد کرده

  14. Avatar photo مصطفی گفت:

    با سلام و احترام خدمت آقای مهندس برغمدی
    من تو سیستمم یک یوزر administrator باز کردم رمزش رو فراموش کردم چطور می تونم رمزش را غیرفعال کنم ممنون می شم مراحل رو بهم بگید

  15. Avatar photo Zahra گفت:

    سلام من یه user اضافی درست کردم ولی بعد ری استارت کردن فقط یک صفحه ابی بالا میاد و هیچ چیز دگ ای نیست
    لطفا بگید باید چیکار کنم

  16. Avatar photo عباس بهادری گفت:

    سلام
    من فقط یه یوزر داشتم تو ويندوز 10 و به صورت Administrator بود. همه ی برنامه هام اخیرا به صورت ادمین باز میشدن و برای حل این مشکل طبق آموزشایی که تو اینترنت بود عمل کردم و یه جا نوشته بود که یوزرو غیرفعال کنید. واسه همین منم از طریق manage وارد پوشه user شدم و تیک گزینه Account is disabled رو زدم بعدش اپلای و اوکی. بعدش ویندوزو shout down کردن و بعد اینکه روشن کردم تو لاک اسکرین که میخوام رمزمو بزنم، بعد اینکه میزنم میگه که اکانتت غیر فعال شده و دیگه وارد نمیشه
    چیکار باید کنم؟

    • سلام
      طبق همین آموزش پیش برید و با دستور زیر حساب کاربری تون رو فعال کنید:
      net user username /active:yes
      فقط بجای کلمه username اسم حساب کاربری تون رو وارد کنید.
      موفق باشید.

  17. Avatar photo حیدری گفت:

    درود جناب مهندس برغمدی
    موضوعی که بیان داشتید خیلی کاربردی بود و شیوه ارائه آموزش بویژه مثالها فوق العاده هستند. مرحبا
    تندرست و شادمان باشید

  18. Avatar photo habib گفت:

    با سلام و خدست نباشید
    سیتمی تحت شبکه دارم که آیکون برنامه ها روی دسکتاب بصورت short cut شده اند و موقعی که روی هر کدوم از آنها دابل کلیک میکنم یک پنجره باز میشود که میگوید میخواهید با چی برنامه رو باز کنید و آیکون برنامه را دارد و موقعی که یک کدومش رو انتخاب میکنم باز میشود در ضمن تیک پایین آن جدول نیز قابل انتخاب نیست.
    سئوالم اینست که چرا این سیستم اینجوری شده و راه حلش چیست؟؟
    ممنون میشم از همکاریتون.

  19. Avatar photo habib گفت:

    با سلام و خدست نباشید
    آقای مهندس محمد برغمدی. با سیستم تحت شبکه نمیتونم با یوزرنیم (Administrator) و پسورد ادمین بالا بیام میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم؟ ارور میده …

    ممنون میشم از همکاریتون.

  20. Avatar photo habib گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    یک سیستمی که تحت شبکه هست دارم که موقعی که روی آیکونهای دسکتاپ دابل کلیک میکنم، فایلها باز نمی شوند و یک پنجره دیگر باز میشود که می گوید با چه برنامه ای می خواهید باز شود….. میخواهم این ایراد رفع شود هر کار کردم نمیشود و دیگر اینکه با یوزر و پسورد ادمین (Administrator و پسوردش ) نمیتونم سیستم رو بالا بیارم و ارور میده میگ اشتباهه در صورتی که با سیستمی دیگر عضور شبکه با همین یوزر پسورد بالا میاد.
    ممنونم از راهنماییتون

  21. Avatar photo اکبر گفت:

    سلام و عرض ادب ، یک کلمه بگم کارت واقعا درسته ، خیلی عالی بود دمت گرم

  22. Avatar photo کسری گفت:

    سلام ببخشید حالا چطوری osk را دوباره به حالت اول برگردانیم؟ یعنی جایگزین cmd کنیم

  23. Avatar photo مرتضی گفت:

    عالی بود ممنون

  24. Avatar photo Killer گفت:

    نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم ، ناموسا خاک پاتونم . از نصب دوباره ویندوز نجاتم دادین

  25. Avatar photo نیما گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای دستری کامل به CDM باید بصورت Run As Administrator باز بشه، ولی وقتی می خوام این کار رو بکنم از من پسورد Admin اصلی رو می خواد که بهش دسترسی ندارم! باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

  26. Avatar photo جاوریان لیکک گفت:

    ای شیطون نکنه این هک های اخیر مثل هک حساب کاربری توییتر های ایلان ماسک و باراک اوباما و بیل گیتس😎 یا اون هک چند ماه اخیر دوربین های زندون😆 یا هک قیمت پایین پمپ بنزین ها 😂 وووو همگی کار شما باشه🤔😄

    #جهت_مزاح و شوخی
    موفق و پیروز و سربلند باشید ⚘🌻🌼🌷🌱🌺😍😚😘

  27. Avatar photo reyhane گفت:

    سلام ببخشید من میخوام یه چیزی روی ویندوز 7 دانلود کنم میگه که حتما باید با یوزر ادمین دانلود کنی. اما من چون اون یوزر اطلاعات کسی داخلشه نمیتونم ازش استفاده کنم . میشه راهنمایی کنین چیکار کنم ؟ ممنون

  28. Avatar photo مبین گفت:

    حاجی شیر پدر نان مادر حلالت خیلی حال دادی واقعا دمتگرم مرد هیچکس نفهمید باید چیکار کنم ک اموزشت عالی بود عالی

  29. Avatar photo rahim گفت:

    سلام من طبق ویدیو انجام میدم اما او صفحه لاگین on screen keyboard با کلیک اول کاری نمی کنه با کلیک دوم مجدد کیبورد مجازی فعال مبشه. انگار که اصلا cmd به جاش کپی نشده. چند بار انجام دادم هر بار همین میشه.

  30. Avatar photo سام گفت:

    سلام وقت بخیر ، میشه بگید چکار کنیم که اگر یه زمان لپ تاپ مون گم شد یا به هر دلیلی دست کسی افتاد ، کسی نتونه رمز عبور رو دور بزنه و وارد سیستم ما بشه ؟ متشکرم خیلی ممنون

  31. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    ببخشید من اکانت سیستم رفته رو administrator و اکانت قبلی ام رو از بین برده
    اصلا به هیچی دسترسی ندارم
    الان فایل هام پاک شده چون رو administrator هست ؟
    چجوری از بین ببرمش و کامپیوتر رو unlock کنم
    خواهشمندم کمکم کنید

    • سلام محمد
      نه فایلهات حذف نشدن به درایو c:\users مراجعه کنید اگر پوشه حساب کاربری قبلیت رو پیدا کردی واردش شو و فایلهات رو بررسی کن، بعد فایل هاتو در یک درایو دیگه کپی کن، ممکنه حساب کاربریت دیسیبل شده باشه در این صورت میتونی از دستور زیر برای در دسترس قرار دادنتش استفاده کنی:
      net user username /active:yes
      بجای کلمه username نام کاربر خودت رو بنویس که میتونی با دستور net user ببینی چی بوده
      اگر هم حساب کاربری قبلیت پیدا نشد یعنی حذف شده بود یک حساب کاربری جدید بساز و وارد حساب جدیدت شو
      موفق باشید

  32. Avatar photo محمد حسین گفت:

    سلام
    ببخشید کامپیوتر من رو administrator هست و تو اکانت sign in نمیشه و ارور میده که administrator ، disable شده
    فقط میتونم برم تو safe mode window
    چجوری اکانت جدید بسازم ؟
    که از administrator فرار کنم
    چند بار هم از راهی که گفتید administrator/active : no میزنم نمیره تو اکانت قبلیم که پاک شده و الان تو پی سی من فقط اکانت administrator هست
    اکانت جدید می‌خوام
    چجوری تو قفل کامپیوتر اکانت بزنم
    ممنون

    • سلام محمد حسین
      اگر دسترسی به حساب Administrator دارید به سادگی میتونید با دستور net user یک کاربر جدید برای خودتون بسازید اما اگر به صورت خودکار وارد Safe Mode میشه سیستم تون از دستور زیر برای غیر فعال سازی مد Safe Mode استفاده کنید.

      bcdedit /deletevalue {current} safeboot
      

      اموزش دستور Net user

  33. Avatar photo محمد حسین گفت:

    سلام ببخشید من الان در حالت safe mode به control panel رفتم و دیدم جز اکانت ادمین اکانت دیگری نیست
    ولی در پوشه users پوشه اکانت های قبلیم هست
    و در net user یه اکانت ادمین هست و یه wdagutilityaccount که هیچ توضیحی براش ننوشته
    ببخشید چجوری تو safe mode اکانت جدید بسازم و چجوری با اکانت جدید وارد شوم نه با اکانت ادمین ؟؟؟
    ممنون از لطفتون 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *