دوره‌ های آموزشی نووا
می 31, 2015

تاثیر شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
تاثیر شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت

استفاده از پیوند ها (Links) در موتور های جستجو به عنوان فاکتور خارج از کنترل (Off The Page) یک حرکت بزرگ در جهت تایید بیشتر سایت توسط مردم می باشد. اما در گذشت زمان پیوند ها به علل های مختلفی بعضی از ارزش های خود را از دست می دهند مثلا بعضی از سایت های خسیس لینک ها را از بین می برن و بعضی دیگر هم لینک ها را مسدود می کنند تا با Spam ها مبارزه کنند. و بعضی از لینک های هم که خرید و فروش می شوند کمتر قابل اعتماد هستند.

ورود به رسانه اجتماعی ، اگر پیوند ها راهی برای نمایش رای مردم به مفید بودن سایت می باشند. به اشتراک گزاری در رسانه اجتماعی یک راه برای ادامه دریافت این رای ها می باشد. از آنجایی که سیگنال های اجتماعی به عنوان فاکتور های رتبه بندی ظهور پیدا کردند. موتور های جستجو تصمیم گرفتند تا بر تعامل و رفتار های اجتماعی نفوذ پیدا کنند.

شهرت اجتماعی SR :

sr

همانطور که موتور های جستجو تمام پیوندها (Links) را همسان به حساب نمی آورند. همین گونه هم تمام حساب های اجتماعی را همسان نمی دانند. این مهم است چون هر کسی می تواند در شبکه اجتماعی یک حساب کاربری داشته باشد. چه چیزی می تواند جلوی یک فرد را در ساخت 100 حساب کاربری بگیرد تا از همهمه های الکی جلو گیری کند. هیچ چیز ، حقیقتاً جدا از اینکه حساب های جعلی خیلی واضح و آشکار می باشند. ممکن است تعدادی دوست در شبکه خود داشته باشند و بعضی از چیز های که به اشتراک گذاشته اند را آن دوستان تایید کرده باشند.

در حالت ایده آل شما می خواهید از حساب های اجتماعی مشهور ارجاعات را دریافت کنید. وجود در شبکه های اجتماعی، مهم در نظر گرفته شده است بنابراین عضویت در سکو های مربوطه در حقیقت یک راه معتبر برای افزایش بازدید از سایت می باشد.

اشتراک های اجتماعی SS :

ss

همانند پیوند ها دریافت اشتراکات اجتماعی (Social Sharing) دلخواه می باشد. اما اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی بسیار کمک کننده می باشد. این خیلی مفید است زمانی که مردم بیشتری سایت یا نام تجاری شما را می بینند.

عضویت در سایت های اجتماعی بسیار حیاتی می باشد اگر شما حساب کاربری Twitter یا Fan Page Facebook یا Google Page نداشته باشید به نوعی سایت شما گم شده یا از دید عموم مردم غایب است. در واقع شما شبکه ای برای انتشار محتوا یا نام تجاری خود درست نکرده اید. هیچ جا بیشتر از Google+ در دید عموم نمی باشد. جایی که امواج نشان می دهد چگونه محتوا در میان سکو ها به اشتراک گزاشته می شود. و در شخصی سازی به جستجو کمک فراوانی می کند.

پیشنهاد: برای خواندن فصل هفتم آموزش گام به گام سئو به پست اهمیت سطح اعتبار سایت در SEO مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *