دوره‌ های آموزشی نووا
جولای 30, 2016

سیستم عامل اندروید چیست

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
سیستم عامل اندروید چیست

سیستم عامل اندروید چیست

سیستم عامل اندروید چیست؟ سیستم عامل اندروید یکی از توزیع های لینوکس برای تلفن های همراه میباشد. سیستم عامل Android با استفاده از Apache نسخه 2 منتشر شده است (Open Source License).

سیستم عامل Android توسط کمپانی بزرگ Google و Open Handset Alliance یا به اختصار OHA توسعه داده شد. OHA به ائتلاف کمپانی های نرم افزاری و سخت افزاری و مخابراتی گفته میشود. که بیش از 30 کمپانی در این ائتلاف (OHA) همکاری میکنند. که شامل Qualcomm و Broadcom و HTC و Intel و Samsung و Motorola و Sprint و Texas Instruments و KDDI و NTT DoCoMo میباشد.

سیستم عامل اندروید

تاریخچه سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید زندگی خود را با Palo Alto Startup در سال 2003 شروع نمود. این کمپانی توسط گوگل در سال 2005 خریداری شد. پلتفرم اندروید شامل یک سیستم عامل میباشد که تحت سیستم عامل لینوکس است. محیط گرافیکی و مرورگر و برنامه ها به صورت جداگانه قابل دانلود میباشند. در آغاز ویژگی های اندروید شامل یک کیبورد ساده و یک صفحه بزرگ VGA بود. این سیستم عامل برای گوشی های متوسط و غیر گران نوشته شد بود. که با یک صفحه کلید عددی کار میکردند.

سیستم عامل اندروید به طور وسیع از استانداردهای تلفن همراه از قبیل GSM/HSDPA و CDMA/EV-DO پشتیبانی میکند. اندروید از دستگاههای و ویژگی های زیر نیز پشتیبانی میکند:


Bluetooth

Edge

3G Communication Protocols, Like EV-DO and HSDPA

WIFI

SMS Messaging

MMS

Video/Still Digital Camera

GPS

Compasses

Accelerometers

Accelerated 3D graphics

برای دریافت اطلاعات بیشتر به فیلم پیش نمایش و معرفی اندروید نگاه کنید:



نظر شما درباره سیستم عامل اندروید چیست؟ برای دریافت انواع آموزشهای کامپیوتری و جالب ترین های فناوری اطلاعات، سایت نووا بلاگ را همواره با نگاه گرمتان یاری کنید. در صورت علاقه میتوانید از APP آموزشهای کامپیوتری نووا بلاگ استفاده کنید.

یک پاسخ به “سیستم عامل اندروید چیست”

  1. Avatar photo محمد امیر گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *