دوره‌ های آموزشی نووا
نوامبر 8, 2015

آموزش بازیابی اطلاعات توسط نرم افزار

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
آموزش بازیابی اطلاعات توسط نرم افزار

آموزش بازیابی اطلاعات توسط نرم افزار

معمولا اکثر افراد حداقل یک بار اطلاعاتی از سیستم شان به صورت خواسته یا ناخواسته حذف شده است که بعدا به این اطلاعات نیاز پیدا کرده اند و مجبور شده اند تا هزینه زیادی را به پردازند که فایلهای شان بازیابی یا همان ریکاوری (Recovery) شود. حال این ریکاوری اطلاعات چیست و چگونه انجام میشود؟ به فرایند بازیابی اطلاعات از دست رفته که به هر دلیلی اتفاق میافتد ریکاوری گفته میشود. همانطور که میدانید ریکاوری سطح های مختلفی دارد مثلا گاهی اوقات افراد به صورت ناخواسته فایلی را حذف میکنند گاهی فایلهای شان گم میشود گاهی هم صدمه فیزیکی به هارد دیسک شان وارد میشود یا اینکه یک پارتیشن را به صورت ناخواسته حذف میکنند. که برای هریک از این اتفاقات راه حل ریکاوری متفاوت میشود. مثلا مورد اول را میتوان با برنامه های ریکاوری بازیابی نمود. مورد دوم را با جستجو در پوشه های مختلف، مورد سوم را با مراجعه به مراکز تخصصی ریکاوری و مورد چهارم را با استفاده از برنامه های بازیابی پارتیشن. در ادامه با نووا بلاگ همراه باشید تا آموزش ریکاوری اطلاعات با برنامه TogetherShare Data Recovery Unlimited را با هم دوره کنیم.

قبل از شروع چند نکته را باید رعایت کنید

  • کامپیوتر خود را تا زمان ریکاوری کردن خاموش کنید.
  • سعی کنید هارد دیسکی که اطلاعات آن حذف یا به هر دلیلی گم شده است از سیستم فعلی جدا و به یک سیستم دیگر متصل کنید.
  • دیگر هیچ فایلی را در سیستم کپی و پیست نکنید (بسیار مهم)
  • مسیر مقصد ریکاوری را همان هارد دیسک قبلی نگزارید و اصلاً در همان پارتیشن قبلی اطلاعات را Restore نکنید تا زمانی که اطلاعات کاملا ریکاوری شود.

نرم افزار TogetherShare Data Recovery Unlimited را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه را کرک کرده و از منوی اصلی برای ریکاوری اطلاعات گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید مثلا برای ریکاوری فایل های ویدویی Recover Video برای اسناد یا همان فایل های آفیس گزینه Recover Office Documents و برای ریکاوری تمام اطلاعات گزینه Recover All Lost File را انتخاب کرده سپس روی Start Recovery کلیک کنید.

Recovery Main Menu

پس از کلیک بر روی Start Recovery پارتیشن مورد نظر را انتخاب سپس روی Scan کلیک کنید.

Recovery Partition Selection

حال منتظر باشید تا Scan درایو به پایان برسد. پس از پایان Scan میتوانید فایل های یافت شده را در سمت راست مشاهده کنید در صورتی که فایل مورد نظر خود را پیدا نکردید میتوانید روی گزینه Deep Scan کلیک کنید تا Scan را با دقتی بالا تر انجام دهد البته خیلی بیشتر هم زمان میبرد تا Scan به پایان برسد.

Recovery Scanned Drive

پس از پیدا شدن فایلهای مورد نظر تیک سمت چپ آنها را بگزارید و سپس روی گزینه Recover از سمت راست پایین کلیک کنید.

Recovery Destination

پس از کلیک بر روی Recover باید آدرس مقصد را مشخص کنید سعی کنید هارد مجزا یا در صورت نداشتن هارد مجزا در پارتیشن دیگر از پارتیشن ریکاوری شده اطلاعات را Restore کنید.

2 پاسخ به “آموزش بازیابی اطلاعات توسط نرم افزار”

  1. Avatar photo Merry گفت:

    سلام تشکر از اطلاعات خوبتون چقدر خوب میشد اگه آموزش ریکاوری رو به صورت تصویری قرار میداید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *