دوره‌ های آموزشی نووا
می 12, 2016

ترفند های مخفی Google Chrome

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
ترفند های مخفی Google Chrome

ترفند های مخفی Google Chrome

همانطور که میدانید Google Chrome یکی از مرورگر های عالی برای جستجو در اینترنت میباشد این مرورگر که کاربران زیادی را در سطح دنیا به خود جذب نموده دارای ویژگیهای مخفی زیادی میباشد که اکثر کاربران آن از این ویژگی ها بی خبر هستند در این آموزش قصد دارم تا به بعضی از این ویژگیها مخفی کاربردی در گوگل کروم بپردازم. پس در ادامه نووا بلاگ را با نگاه گرمتان یاری کنید.

مرورگر Google Chrome دارای تنظیمات خاصی با نام Flags میباشد که از آدرس Chrome://Flags قابل دسترسی است برای ورود به این تنظیمات کافیست تا آدرس Chrome://Flags را در آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید.

Chrome Flags

نکته: همانطور که در قسمت Warning مشاهده میکنید، تنظیمات Flags ممکن است در هر زمانی از Google Chrome حذف شود پس زیاد روی این بخش از Chrome تکیه نکنید.

قطع صدا نمودن تب های Google Chrome

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چگونه یک تب خاص در Google Chrome را قطع صدا کنید؟ برای اضافه شدن این قابلیت به Google Chrome ابتدا کلید های Win+F را فشار دهید تا پنجره جستجو در سمت راست بالا نمایان شود سپس جمله TAB AUDIO MUTING را جستجو کنید تا بخش TAB AUDIO MUTING UI CONTROL دیده شود. و در آخر روی Enable کلیک کنید تا این ویژگی به تب های Google Chrome شما اضافه شود.

TAB AUDIO MUTING UI CONTROL

پس از Enable نمودن این ویژگی بر کلیک راست تب های Google Chrome گزینه با نام Mute Tab اضافه خواهد شد. که با کلیک بر روی آن تب مورد نظر شما قطع صدا میشود یا به سادگی میتوانید روی آیکون صدا ظاهر شده کلیک کنید در سمت راست تب کلیک کنید.

نکته: پس از اعمال هر گونه تغییر در محیط Flags باید روی گزینه ظاهر شده Relaunch Now کلیک کنید تا تغییرات شما اعمال شود.

نمایش عکسها با بالاترین کیفیت

آیا میخواهید عکسهای که در Google Chrome مشاهده میکنید از کیفیت عالی برخوردار باشند؟ برای بالا بردن سطح کیفیت نمایش عکسها در Google Chrome کافیست تا جمله Number of Raster را در جستجوی Google Chrome وارد کنید پس از نمایان شدن بخش Number of Raster Threads در قسمت پایین آن به جای Default عدد مورد نظر خود را برای بالا بردن کیفیت از 1 تا 4 انتخاب کنید. (گزینه 4 بالاترین کیفیت میباشد)

Number of Raster Threads

تولید رمزهای جدید توسط Google Chrome

یکی از ویژگی های کاربردی در Google Chrome تولید رمز در هنگام ساخت حساب کاربری میباشد با این ویژگی دیگر شما نیاز به انتخاب رمز عبور ندارید چرا که Chrome اینکار را به صورت خودکار برای شما انجام خواهد داد. برای فعال نمود این ویژگی جمله Password Generation را در جستجوی Chrome وارد کنید تا قسمت Password Generation نمایش داده شود سپس آن را Enabled کنید.

Password Generation

نکته: در صورتی که میخواهید تنظیمات انجام داده خود را برای همیشه ذخیره کنید، میتوانید از قسمت Chrome:\\Settings وارد شوید سپس روی Sing in To Chrome کلیک کنید تا وارد حساب کاربری Google خود شوید. پس از ورود به حساب کاربری گوگل کلیه تنظیمات شما با حساب کاربریتان هماهنگ خواهد شد.

برگرداندن تنظیمات Flags به حالت پیشفرض

برای بازگرداندن تنظیمات Flags به حالت اولیه کافیست از سمت راست بالا روی Reset All to Default کلیک کنید تا کلیه تنظیمات انجام شده به حالت اولیه باز گردد.

همانطور که در بخش تنظیمات Flags مشاهده میکنید تنظیمات زیادی وجود دارد که میتوانید نسبت به نیاز خود هر کدام را فعال یا غیر فعال کنید.


برای دریافت مقاله تنظیمات مخفی Chrome کلیک کنید


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *