دوره‌ های آموزشی نووا
می 19, 2016

کلیدهای میانبر در ویندوز

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
کلیدهای میانبر در ویندوز

کلیدهای میانبر در ویندوز

اگر میخواهید سرعت کارهای روزمره خود را در ویندوز افزایش دهید یا همانند کاربران حرفه ای ویندوز به صورت سریع با کیبورد کار کنید در ادامه نووا بلاگ را با نگاه گرمتان یاری کنید تا کلیدهای میانبر در ویندوز را با هم بررسی کنیم.

اجرای برنامه ها از منوی Taskbar

برای اجرای برنامه ها از منوی Taskbar کافیست تا کلیدهای Win+1 – 9 را نگه دارید تا برنامه مورد نظر شما اجرا شود عدد برنامه ها به ترتیب چینش آنها در منوی Taskbar میباشد. در مثال زیر برنامه Photoshop از سمت چپ گزینه چهارم میباشد پس باید کلیدهای Win+4 را برای اجرای برنامه Photoshop نگه داشت.

Run Pinned Taskbar Program

حرکت بین برنامه های Taskbar

برای حرکت نمودن بین برنامه های Taskbar بدون استفاده از موس کافیست تا کلیدهای Win+T را نگه داشته سپس با تکرار مجدد این کلید ها یا استفاده از کلیدهای فلش چپ و راست بالا و پایین بین برنامه ها و تب های Taskbar حرکت کنید.

Switch Between Taskbar Tabs and program

کلیدهای میانبر کپی و پیست و برگشت

برای کپی نمودن فایلها یا مطالب بعد از انتخاب آنها کافیست تا کلیدهای Ctrl+C را نگه داشته و برای پیست نمودن در مکان دیگر از کلیدهای Ctrl+V استفاده کنید همچنین برای Cut کردن فایلها یا مطالب از کلیدهای Ctrl+X استفاده کنید و برای بازگشت به عقب یا همان Undo از کلید Ctrl+Z استفاده کنید. همچنین برای حرکت به جلو یا Redo از کلیدهای Ctrl+Y استفاده کنید.

Copy-Paste-Cut-Undo

کلیدهای میانبر عمومی

برای باز نمودن پنجره My Computer کلیدهای Win+E را نگه دارید. برای اجرای Task Manager باید کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را نگه دارید. برای نمایش منوی خاموش ویندوز یا بستن پنجره ها کلید های Alt+F4 را نگه دارید. برای قفل نمودن ویندوز از کلیدهای Win+L استفاده کنید.

اجرای CMD با دو حرکت

برای اجرای محیط CMD در هر پوشه یا درایو، کافیست تا کلیک راست را با کلید Shift فشار دهید تا از منوی کلیک راست گزینه Open Command Window Here دیده شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اجرای CMD به آموزش راههای اجرای CMD مراجعه کنید.

اجرای سریع برنامه ها

برای اجرای سریع برنامه ها میتوانید نام آنها را در پنجره Run تایپ کنید برای مثال اگر میخواهید Control Panel را باز کنید کافیست تا پس از نگه داشتن Win+R و نمایش پنجره Run در پنجره Run کلمه Control را تایپ کنید و Enter را بفشارید.

Control = Control Panel

Regedit = Registry Editor

Notepad = Notepad

Calc = Calculator

Powershell = Windows Power Shell

Firefox = Mozilla Firefox

Chrome = Google Chrome

SnippingTool = Snipping Tool

نکته: برنامه های که از پنجره Run قابل اجرا میباشند در واقع در آدرس Windows یا Windows\System32 قرار دارند.

برداشت Screenshot از صفحه

برای گرفتن Screenshot از صفحه کافیست تا کلید PrtScrSysRq را که بغل کلید Scroll Lock میباشد را فشار دهید توجه کنید چراغ Scroll Lock باید روشن باشد. پس از فشردن کلید PrtScrSysRq با کلید های Ctrl+V عکس را در برنامه Paint پیست کنید. همچنین میتوانید از برنامه Snipping Tools استفاده کنید که دارای Option کاربردی زیادی برای گرفتن Screenshot از صفحه و برنامه ها میباشد. برای اجرا نمودن برنامه Snipping Tool کافیست تا Snipping را در جستوجوی استارت یا مترو وارد کنید.

سویچ بین پنجره های ویندوز

برای سویچ نمودن بین پنجره های باز ویندوز میتوانید از کلید های Alt+Tab استفاده کنید. کافیست کلید Alt را نگه داشته سپس کلید Tab را پشت سر هم فشار دهید. همچنین میتوانید از کلید های Win+Tab برای این عمل استفاده کنید.

اگر سوال یا انتقادی داشتید نووا بلاگ را از محبت خودتون محروم نکنید، همچنین در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه دارید میتوانید آن را با همه به اشتراک بگذارید تا همه از اطلاعات مفید شما استفاده کنند.

4 پاسخ به “کلیدهای میانبر در ویندوز”

  1. Avatar photo Mohammad گفت:

    Sallam Mohammad Jan
    Karet a’lie
    Kheili dosst daram hamchin siti bezanam
    Ba komakwt ensha allah mishe
    Mammnon…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *