دوره‌ های آموزشی نووا
ژوئن 14, 2021

نصب مرورگر brave در اوبونتو 20.04

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
نصب مرورگر brave در اوبونتو 20.04

مرورگر Brave یکی از سریع ترین و ایمن ترین مرورگر های کهکشان راه شیری است. از ویژگیهای بارز Brave میتوان به جلوگیری از تعقیب داده های کاربر (Tracking) توسط وبسایت ها، و بلاک نمودن تبلیغات اشاره نمود. در این آموزش به نحوه نصب مرورگر brave در اوبونتو پرداخته میشود در ادامه همراه با نووا بلاگ باشید.

روش اول: نصب مرورگر بریو در اوبونتو

برای نصب مرورگر brave کافیست ابتدا وارد Ubuntu Software center شده و روی آیکون جستجو کلیک کرده و کلمه Brave browser را جستجو کنید.

پس از نمایان شدن آیکون مرورگر Brave روی آن کلیک کرده و از سمت چپ روی گزینه Install کلیک کنید.

آموزش نصب مرورگر بریو در اوبونتو

بعد از کلیک بر روی Install رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه Authenticate را انتخاب کنید تا فرایند نصب مرورگر brave شروع شود.

بعد از اتمام فرایند نصب مرورگر بریو، آیکون برنامه به بخش Show Application اوبونتو اضافه میشود. با کلیک بر روی آیکون brave برنامه اجرا میشود و میتوانید آنرا به عنوان مرورگر پیشفرض اوبونتو تنظیم کنید.

روش دوم: نصب مرورگر brave با snap

روش دیگری که میتوانید از طریق آن به سادگی مرورگر brave را در اوبونتو 20.04 نصب کنید، استفاده از دستور snap در ترمینال است. برای این منظور از دستور زیر استفاده کنید:

sudo snap install brave

بعد از وارد نمودن دستور بالا ابتدا رمز عبور خود را وارد کرده سپس منتظر بمانید تا فرایند نصب brave در اوبونتو به اتمام برسد.

حذف مرورگر brave از اوبونتو

برای حذف مرورگر brave میتوانید از چندین روش زیر اقدام کنید:

۱- وارد Ubuntu Software Center شوید و از تب Installed بدنبال brave بگردید و در نهایت روی گزینه remove کلیک کنید. (وارد کردن رمز عبور و کلیک بر روی Authenticate)

۲- وارد محیط ترمینال شده و از دستورات زیر برای حذف brave استفاده کنید. اگر با snap بریو را نصب کرده اید از دستور snap برای حذف آن استفاده کنید.

sudo snap remove brave

بعد از وارد کردن دستور بالا رمز عبور خود را وارد کرده و منتظر بمانید تا مرورگر بریو به صورت کامل از اوبونتو حذف شود.

اگر سوال یا انتقادی درباره آموزش نصب مرورگر brave در اوبونتو 20.04 دارید نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *