دوره‌ های آموزشی نووا
فوریه 27, 2022

بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

در لیست بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲، به سراغ قابل‌اعتمادترین نرم‌افزارهای ضدویروس و ضد تروجان خواهیم رفت. معمولاً این رده‌بندی آنتی‌ویروس‌ها بر اساس عملکرد آن‌ها در مقابل نرم‌افزارها، فایل‌های مخرب و همین‌طور امکانات پیشرفته و خاصی که درون آن‌ها قرار می‌گیرد شکل می‌گیرد.

در تمام سیستم‌عامل‌ها امکان نفوذ ویروس‌ها، باج‌افزارها، تروجان‌ها چه از طریق اینترنت چه از طریق حافظه‌ها (هارددیسک، فلش مموری، لوح فشرده و…) وجود دارد. در نتیجه باید با استفاده از آنتی‌ویروس از نفوذ، گسترش و حضور آن‌ها جلوگیری کرد. اما این برنامه‌های بازدارنده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ در ادامه به بررسی این خصوصیات و همین‌طور قدرتمندترین و بهترین آنتی‌ویروس‌های 2022 می‌پردازیم.

کدام آنتی‌ویروس کامل‌تر و ایمن‌تر است؟

قطعاً نمی‌توان به این پرسش که کدام آنتی‌ویروس کامل‌ترین و ایمن‌ترین است پاسخ مناسب و دقیقی داد. مثل این است که بپرسید کدام درخت بهتر است! در نهایت صرفاً می‌توان این اپلیکیشن‌های ضدویروس را بر اساس امکاناتی که دارند رتبه‌بندی و طبقه‌بندی کرد.

گاهی این امکانات آنتی‌ویروس‌ها تا 99 درصد به هم شبیه و نزدیک است. ضمن این که در انتهای مقاله به این مسئله اشاره کرده‌ایم که صرفاً آنتی‌ویروس نمی‌تواند حافظ اطلاعات و ارتقاء سطح ایمنی کامپیوتر شخصی و دیوایس‌های شما باشد و شما می‌توانید با نظارت و اعمال برخی تنظیمات اجازه دسترسی تروجان‌ها، ویروس‌ها و باج‌افزارها به دستگاه‌های خود را ندهید. تا حدی نیز انتخاب آنتی‌ویروس بستگی به سلیقه کار با محیط اپلیکیشن‌ها، نیاز و ویژگی‌های خاص این نرم‌افزارها و بودجه شما در صورت خرید لایسنس آن‌ها خواهد داشت.

بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

کسپر اسکای – 2022  Kaspersky

ازنظر بسیاری از متخصصان حوزه شبکه، امنیت و تبادل داده و همین‌طور فعالان دنیای کامپیوتر و با بررسی‌های صورت‌گرفته آنتی‌ویروس کسپر اسکای یکی از قدرتمندترین، کم‌نقص‌ترین و سریع‌ترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس 2022 به‌صورت کراس پلتفرم است. می‌توانید نسخه اندروید، ویندوز و حتی ios آن را دانلود و نصب کنید. البته این نرم‌افزارها معمولاً در حالت آفلاین و آنلاین عملکرد متفاوتی دارند و کسپر اسکای نیز از این مسئله مستثنی نیست. شما می‌توانید از مزایای آن نظیر کنترل فایروال یا همان دیوار آتش، بک‌آپ داده‌ها، مرور اینترنت ایمن و کنترل باج‌افزارها، تروجان‌ها و … استفاده کنید.

امروزه آنتی‌ویروس‌ها در حوزه اتصال به شبکه از طریق پروتکل‌های مختلف کابلی و بی‌سیم نیز خدماتی را ارائه می‌دهند. این آنتی‌ویروس علاوه بر نظارتی که روی سیستم شبکه LAN شما دارد می‌تواند وای‌فای متصل شده را نیز اسکن کرده و در صورت استفاده از نرم‌افزارهای اسب تروا، به‌راحتی آن‌ها را شناسایی می‌کند.

مزایا:

  • دارابودن سیستم بک‌آپ داده‌های کامپیوتر
  • مرور ایمن
  • جستجوی حافظه‌های قابل‌حمل و پاک‌سازی داده‌های آلوده آن‌ها
  • امکان اسکن شبکه‌های اینترنت بی‌سیم و وای‌فای

معایب:

  • قیمت بالا
  • عدم پشتیبانی از حالت بازی پیشرفته در مقایسه با نود 32

به‌طورکلی و باتوجه‌به بررسی‌های صورت‌گرفته، آنتی‌ویروس کسپر اسکای باتوجه‌به پنج بسته مجزای نرم‌افزاری در لیست بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ ما قرار می‌گیرد.

Trend Micro آنتی‌ویروس ترند مایکرو

Trend Micro آنتی‌ویروس ترند مایکرو

ترند مایکرو یکی از جدیدترین، قدرتمندترین و بهترین آنتی‌ویروس‌های حال حاضر کراس پلتفرم برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و همین‌طور موبایل است. با استفاده از آن می‌توانید سطح ایمنی خود را برای مرور صفحات وب و اینترنت ارتقاء دهید. ایمیل‌ها نخست توسط ترند مورد بررسی قرار می‌گیرند و درصورتی‌که لینک و یا فایل‌های تبلیغاتی داشته باشند به شما هشدار داده خواهد شد. ضمن این که سرعت فوق‌العاده بالایی دارد و در کم‌ترین زمان نسبت به نرم‌افزارهای دیگر حافظه‌ها را اسکن می‌کند.

جالب است بدانید که ترند مایکرو قابلیت امکان اسکن کردن فایل‌های آفیس نظیر ورد، اکسل و پاورپوینت را نیز داراست. علاوه‌برآن خطوط اتصال بی‌سیم و با سیم شبکه شما را نیز به‌صورت لحظه‌ای چک می‌کند و در صورت صدور درخواست غیرمجاز فایروال را فعال می‌کند. به‌طورکلی و بر اساس مقایسه‌هایی که انجام شده است، آنتی‌ویروس ترند مایکرو در حال حاضر بهترین امکانات پریمیوم را در مقابل تمامی نرم‌افزارها حتی نوترون 360 و مکافی ارائه می‌دهد و می‌تواند بهترین انتخاب برای سیستم‌عامل ویندوز 11 باشد.

این نرم‌افزار علاوه بر تمام مزایای گفته شده سرعت و کارایی سیستم شما را کاهش نمی‌دهد و در بسیاری از مجلات تکنولوژی آن را به‌عنوان یک آنتی‌ویروس آینده‌دار و موفق در سال 2022 میلادی معرفی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در نسخه‌های جدیدتر بخش‌های بیشتری برای حالت بازی (گیمر مود) و فایروال اینترنت روی آن در دسترس قرار بگیرد. در مقابل این نرم‌افزار مشکلاتی دارد که بیشتر در نسخه موبایل با آن مواجه شدیم. منظور عدم کارایی مواردی چون اسکن و پاکسازی کش در برخی اپلیکیشن‌ها است.

مزایا:

  • امکان کنترل اعضای خانواده و فرزندان
  • قابلیت حفظ فایل‌ها و پاک‌سازی آن‌ها به‌صورت کامل از هارددیسک بدون بازیابی
  • امنیت فوق‌العاده در کنترل پسوردها و نام‌های کاربری روی مرورگر و اکانت جیمیل
  • سازگاری با سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر دسکتاپ از جمله ویندوز 7

معایب:

  • عدم کارایی بسیاری از بخش‌ها در نرم‌افزار موبایل
  • مشکلات متعدد با نصب کرک بازی‌ها و پچ نرم‌افزارها

مطالعه بیشتر: پاک شدن کرک توسط آنتی ویروس ویندوز 10

آنتی ویروس ای وی جی

ضدویروس AVG رایگان و سریع!

تاکنون تمامی نرم‌افزارهایی که در لیست و رنکینگ بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ به آن‌ها اشاره کردیم پولی بودند. عموماً یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران حین استفاده از نرم‌افزارهای ضدویروس پرداخت هزینه و یا نصب نسخه‌های کرک شده است. در واقع کرک شدن یک نرم‌افزار ضدویروس خود تا حد زیادی مضحک به نظر می‌رسد. به‌هرحال این اتفاق می‌افتد و پورتال‌های ایرانی نیز روی این مسئله مانور زیادی می‌دهند اما در مقابل اپلیکیشن AVG که به‌صورت کراس پلتفرم برای سیستم‌عامل‌های مختلف حتی موبایل عرضه شده است به شما اجازه استفاده رایگان از خدمات و امکانات را می‌دهد البته پرداخت درون‌برنامه‌ای دارد و اگر از امکانات و قابلیت‌های آن راضی هستید می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به تیم پشتیبانی و طراحی آن کمک مالی کنید.

نسخه اولیه آن توسط یک شرکت اهل جمهوری چک طراحی شد و در حال حاضر قادر به دانلود و نصب آن تحت پشتیبانی اینتل هستید. همچنین کاربران زیادی در سراسر دنیا داشته و به‌هیچ‌عنوان آنتی‌ویروس پرت، ناشناخته و ناکارآمدی نیست. اما شاید بتوان گفت که باتوجه‌به رایگان بودن، قابلیت‌های پریمیوم و خاص برای مرور اینترنت و فایروال ندارد.

مزایا:

  • امکان بررسی لینک‌ها، فایل‌ها و داده‌های مرورگر
  • محافظت در مقابل برنامه‌های تبلیغاتی، دروغگوها و سایت‌های جعلی!
  • امکان مدیریت تولبار روی دسکتاپ

معایب:

  • عدم ارائه نسخه پریمیوم با خدمات خاص و گسترده
  • محدودیت در شناسایی ویروس‌ها و تروجان‌های جدید
بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

آنتی‌ویروس بیت دیفندر Bitdefender

بیت دیفندر به‌عنوان ابزار پیش‌فرض مایکروسافت برای جلوگیری از انتشار ویروس‌های رایانه‌ای که سطح ایمنی خوبی نیز دارد یکی از گزینه‌های محبوبی است که در طول چند سال اخیر توانسته منتقدان و صاحب‌نظران حوزه ایمنی داده‌ها و دنیای آنتی‌ویروس‌ها را به سمت خودش جلب کند. این نرم‌افزار بسیاری از قابلیت‌های کسپر اسکای را داراست اما در مقابل قیمت بالایی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید به سراغ نامی بزرگ‌تر، شناخته‌شده‌تر و برتر با هزینه کم‌تر در همین حیطه بروید.

در نتیجه خرید این آنتی‌ویروس کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد اما گاهی ترجیح می‌دهند از امکانات این اپلیکیشن ضدویروس استفاده کنند. به همین دلیل ما رتبه چهارم بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ حکم و یک نرم‌افزار قابل‌اطمینان باشد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایا:

  • امکان استفاده از نسخه مخصوص ویندوز به‌صورت رایگان
  • فایروال ایمن و سیستم جستجوی ایمن اینترنت

معایب:

  • دربرگرفتن بخش بزرگی از فضای رم و پردازش پس‌زمینه
  • قیمت نسبتاً بالا در مقابل کسپر اسکای
بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۲۲

آنتی‌ویروس نوترون Norton 2022

هرساله با ورود به سال جدید میلادی شرکت‌های تولیدکننده پکیج‌های نرم‌افزاری از جمله آنتی‌ویروس، بیلد نامبر متفاوت و تغییرات بزرگی را در نرم‌افزار خود ایجاد می‌کنند. حال این تغییر در پس معرفی هر ورژن از سیستم‌عامل ویندوز بیش‌ از پیش می‌شود. نرم‌افزارهای نام‌برده در این لیست که در رنکینگ بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند حالا کم‌وبیش از نسخه‌های مختلف و آخرین پچ‌ها و ورژن‌های ویندوز 11 نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید دقت کنید که به‌هرحال ممکن است دارای باگ‌های ایمنی باشند. نوترون نیز یکی از آنتی‌ویروس‌های قدرتمند در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و تروجان‌ها است. به‌راحتی می‌توانید آن را روی دیگر سیستم‌عامل‌ها از جمله اندروید، مکینتاش و ios نیز تهیه کنید. نه بسته نرم‌افزاری با امکانات متفاوت توسط این شرکت عرضه می‌شود که در نهایت ورژن پلاس آنتی‌ویروس آن پایدارترین، کامل‌ترین و بهترین گزینه برای دسکتاپ است.

مزایا:

  • ایمنی سطح بالای فایروال و سیستم ضد بدافزار
  • امکان پشتیبانی گیری و ذخیره‌سازی آنلاین داده‌ها و مدیریت رمزهای عبور مرورگر
  • دسترسی به فضای 10 گیگابایتی کلود (فضای ابری)

معایب:

  • کندی شدید حین اسکن هاردهای سخت‌افزاری و حافظه‌های جانبی
  • گران بودن!
بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۲۲

آنتی‌ویروس Avast One آواست وان کراس پلتفرم

این نرم‌افزار گزینه دیگری است که لازم دیدیم به آن اشاره کنیم. نسبت به دیگر نرم‌افزارها و عناوین بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ کم‌تر شناخته شده است و همه چیز در این نرم‌افزار نسبت به نسخه قدیمی آن تغییر کرده است. به‌طوری که به نظر می‌زسد شرکت سازنده آن پروژه قبلی را فراموش کرده و ترجیح داده از صفر این آنتی‌ویروس را بنا کند. به‌طورکلی اگر قصد خرید لایسنس نرم‌افزارها را به‌صورت مستقیم و اورجینال دارید این برنامه به دلیل قیمت کم می‌تواند گزینه خوبی باشد اما اگر انتظار دارید نسخه پریمیوم آن معجزه کند باید بگوییم که‌این‌طور نیست. نرم‌افزار آواست روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش، اندروید و حتی گوشی‌های آیفون نیز به‌راحتی اجرا می‌شود و به قولی کراس پلتفرم است.

همین‌طور ویژگی‌های ضدویروس و مدیریت داده‌های آنلاین دارد و می‌تواند به‌راحتی هر نوع اسب تروا و بدافزاری را ازروی حافظه‌های قابل‌حمل و دیسک سخت پاک‌سازی کند.

مزایا:

  • امکان استفاده از یک اکانت خریداری شده روی چند دیوایس
  • دارابودن حالت جستجوی سریع حافظه‌ها و فایل‌ها
  • مسدودکننده تبلیغات مزاحم و محافظت از شبکه اینترنت

معایب:

  • نقص‌های اساسی در ورژن موبایل
  • عدم هوشمندسازی نسخه مرور اینترنت و ضد تبلیغات
  • فایروال ساده و پیش‌پاافتاده نسبت به رقبا
 آنتی‌ویروس مکافی McAfee

 آنتی‌ویروس مکافی McAfee

مکافی نیز در نهایت یکی از نرم‌افزارهای کراس پلتفرم است که سعی کرده در سال 2022 میلادی، پا به‌پای دیگر آنتی‌ویروس‌ها پیش بیاید و واقعا هم بر اساس بررسی های انجام شده بسیارخوب عمل کرده است.

از طرفی عده ای ترجیح می دهند به سراغ نرم افزارهای نه چندان شناخته شده در مقایسه با نود 32، کسپراسکای و… بروند و حداقل محیطی دیگر را در دنیای برنامه های ضد ویروس برررسی و تجربه کنند. در نتیجه مکافی می تواند با امکانات عالی فایروال، حالت بازی، جستجو و پاکسازی باج افزار ها گزینه به نسبت خوبی باشد. با این که سنگین بوده و رم سیستم شما را اشغال می کند، به‌روزرسانی مداوم ندارد و مثل کسپراسکای در حوزه مرور اینترنت و اتصال به شبکه پیشرفته نیست اما به هر حال جزء ضد ویروس های کم هزینه و ارزان است.

مزایا:

  • پشتیبانی از حالت بازی و فایروال
  • امکان خرید لایسنس با قیمت ارزان 40 دلار در سال برای کامپیوترهای شخصی

معایب:

  • عدم دسترسی به سیستم مدیریت پسورد و مرور امن
  • عدم استفاده از قابلیت اسکنر وای‌فای

به‌هرحال امروزه اینترنت، شبکه‌های اتصال بیسیم و وای‌فای بخش مهمی از کامپیوتر و دنیای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس در این مورد ضعیف عمل کند نباید انتظار پیشرفت، موفقیت و یا حتی دیده‌شدن در این فضا را داشته باشد به‌طوری که حتی اگر در لیست بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

جمع‌بندی نهایی مبحث بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲

شاید بتوان گفت که نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس مثل یک شمشیر دو لبه هستند. در واقع همان قدر که می‌توانند به ارتقاء سطح ایمنی کامپیوتر شما کمک کنند در مقابل خطراتی را هم برای شما به همراه خواهند داشت. می‌توانید به دنبال دانلود نسخه کرک شده موارد و لیست بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۲ که به آن‌ها اشاره کردیم بروید که از جمله مطمئن‌ترین ها هستند.

حتماً نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را به‌صورت مداوم به‌روزرسانی کنید و همیشه به سطح ایمنی که ظاهراً برای شما ایجاد می‌کنند اکتفا نکنید. در نهایت بسیاری از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب وارد سیستم‌ها و دیوایس‌هایی می‌شوند که روی آن‌ها جدیدترین نسخه آنتی‌ویروس نصب شده است.

باید بدانید که بسیاری از ویروس‌ها که به‌صورت دستی توسط توسعه دهندگان و متخصصین نرم‌افزار نوشته و کدنویسی می‌شود به‌هیچ‌عنوان توسط نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و حتی گزینه‌های این لیست قابل‌شناسایی نیست. در چنین شرایطی می‌توانید حافظه‌های جانبی، مانند فلش مموری‌ها، هاردهای اکسترنال و … را روی یک سیستم مجازی‌سازی شده اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که در آن‌ها خبری از ویروس نیست. ضمن این که آنتی‌ویروس‌ها نمی‌توانند شما را از درگاه‌های پرداخت جعلی، سایت‌های فیشینگ و… در امان نگه دارند. بهتر است نسبت به کسب اطلاع در این موارد و زمینه‌ها هوشمند باشید. دسترسی‌های نامعین و ناشناخته (به فایروال، شبکه و…)، استفاده از سایت‌های غیر ایمن و نرم‌افزارهای تغییر آی پی و اتصال دیوایس‌ها و حافظه‌ها به کامپیوتر و موبایل می‌تواند عامل اصلی نفوذ ویروس و باج‌افزار به سیستم شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *