دوره‌ های آموزشی نووا
ژانویه 26, 2018

چگونه یک کامپیوتر ویروسی را درست کنیم

Avatar photo
برنامه نویس MERN Stack
چگونه یک کامپیوتر ویروسی را درست کنیم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که کامپیوتر تان به هر دلیلی ویروسی شده و با نصب بهترین آنتی ویروس ها هم نتوانسته اید ویروسهای کامپیوتر خود را حذف کنید و حتی سیستم عامل تان را نیز عوض (نصب مجدد ویندوز) نموده اید اما باز هم افاقه ای نداشته و ویروسهای کامپیوتر تان سرحال باقی مانده اند. در این آموزش به صورت تئوری یاد خواهید گرفت که چگونه میتوان ویروسهای یک کامپیور را به صورت اصولی حذف نمود.

گام اول: استفاده از یک رسانه بوتیبل سالم برای نصب مجدد ویندوز

اولین کاری که باید انجام دهید نصب مجدد ویندوز است اما قبل از شروع به نصب مجدد ویندوز باید بدانید اگر رسانه مورد استفاده شما از طریق همین سیستم عامل آلوده درست شده باشد بی شک این رسانه نیز به همان ویروس سیستم عامل آلوده خواهد بود. پس، یا باید یک DVD ویندوز از بازار خریداری کنید و یا اینکه از طریق یک دستگاه سالم برای خود یک ویندوز (فایل ISO) که مطمئن هستید آلوده نمیباشد را در یک رسانه مثل DVD یا فلش بوتیبل کنید.

توجه کنید اگر قبلا DVD ویندوز تهیه نموده اید و آنرا در سیستم عامل آلوده شده خود اجرا کردید این امر باعث نشده که DVD ویندوز شما ویروسی شده باشد. به این خاطرکه معمولا DVD و یا CD ها پس از رایت بسته میشوند و دیگر قابل رایت نمیباشند از اینرو ویروسها هم نمیتوانند آنها را آلوده کنند. اما این مورد درباره رسانه های مثل Flash یا HDD و یا SSD و … کاملا متفاوت است و معمولا اینطور است که پس از اولین اتصال این نوع از رسانه ها به سیستم عامل آلوده، رسانه نیز آلوده خواهد شد.

نکته: در هنگام انتخاب پارتیشن ویندوز سعی کنید هم پارتیشن ویندوز را Format کنید هم پارتیشنی که مربوط به ذخیره فایلهای Boot و … میشود. مثلا پارتیشن System Reserved

گام دوم: فرایندی که باید بعد از نصب ویندوز انجام دهید

بعد از اتمام فرایند نصب ویندوز به هیچ وجه وارد درایوهای کامپیوتر تان نشوید دوباره تکرار میکنم به هیچ وجه وارد درایوهای کامپیوتر تان نشوید چرا که ممکن است در آنها ویروس Autorun وجود داشته باشد و با وارد شدن شما به آن درایوها ویروس Autorun دوباره سیستم عامل شما را آلوده کند.

در این گام باید یک آنتی ویروس قدرتمند از اینترنت دانلود و نصب کنید تا با استفاده از آن بتوانید ویروسهای کامپیوتر تان را حذف کنید. اما شما میتوانید قبل از نصب آنتی ویروس با استفاده از دستورات CMD کلیه درایوهای کامپیوتر خود را بررسی کنید و فایلهای ناشناس را حذف کنید.

نکته: باید توجه داشته باشید ویروس ها بعد از اجرا شدن در یک سیستم عامل شروع به تکثیر از خود میکنند (Self Replicate) و معمولا خود را در فایلهای اجرایی (.exe .msi .com .lnk) قرار میدهند تا در زمان اجرای آن برنامه یا فایل سیستم شما را دوباره آلوده به ویروس کنند پس هر گز نباید تا نصب نمودن یک آنتی ویروس قدرتمند و آپدیت، فایلهای اجرایی درون هارد دیسک هایتان را اجرا کنید.

البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که فایلهای اجرایی درون درایو ویندوز ویروسی نمیباشد و شما میتوانید آنها را اجرا کنید چراکه ویندوز تان را تازه نصب کرده اید.

بعد از نصب و بروز رسانی آنتی ویروس باید هارد دیسک خود را با استفاده از آنتی ویروس Scan کنید تا کلیه فایلهای آلوده شده به ویروس شناسایی و حذف شوند. نکته پر اهمیت این است که حتما باید از یک آنتی ویروس آپدیت شده و قدرتمند مثل Kaspersky و یا Bitdefender استفاده کنید.

گام سوم: حذف دستی بد افزارها با استفاده از Command Promp

در سومین گام باید فایلهای که نمیشناسید را با استفاده از خط فرمان ویندوز حذف کنید البته باید توجه داشته باشید که منظورم من فایلهای درایو ویندوز نمیباشد چراکه ویندوز مجددا نصب شده و فایلهای آن ویروسی نیست. جدا از فایلهای ناشناس بهتر است دایرکتوریها و فایلهای که توسط ویندوز قبلی در درایو های هارد دیسک ایجاد شده اند را نیز حذف کنید. مثل دایرکتوری System Volume Information یا $RECYCLE.BIN یا Recovery و … ، معمولا انواع بد افزارها از این دایرکتوریها برای حفظ و نگه داری خود استفاده میکنند.

برای حذف این دایرکتوریها میتوانید از دستور RD در خط فرمان ویندوز استفاده کنید. برای مثال:

rd /s /q "System Volume Information"

نکته: اگر در ویندوز باشید نمیتوانید از دستور بالا برای حذف پوشه “System Volume Information” استفاده کنید. چراکه ویندوز از طریق رجیستری و فایل پرمیشن این اجازه را از هر نوع کاربری سلب نموده است. برای حذف این پوشه حتما باید از یک Live Disk یا از طریق بخش Repair در هنگام نصب ویندوز استفاده کنید و از بخش ابزارها Command Prompt را اجرا کنید. و دستور بالا را در آن تایپ کنید.

پیشنهاد: اگر میخواهید کار با خط فرمان ویندوز را یاد بگیرید پیشنهاد میشود به صفحه آموزش CMD در سایت مراجعه کنید.

شاید برایتان سوال شود چرا با اینکه یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کرده ایم بازهم نیاز به حذف دستی فایلها در ویندوز میباشد؟ برای پاسخ به این سوال باید جواب دهم این فقط یک تجربه شخصی میباشد بنده بارها با انواع سیستمهای که به انواع ویروسهای مختلف آلوده شده اند مواجه شده ام. معمولا آنتی ویروسها، ویروسها را به خوبی تشخیص میدهند اما برنامه های مخرب عادی را به خوبی نمیتوانند تشخیص دهند. مثلا اگر یک اسکریپت bat برای تخریب سیستم عامل وجود داشته باشد آنتی ویروس به آن فایل اصلا به عنوان یک ویروس نگاه نمیکند. در نتیجه بهتر است فایلهای که نمیشناسید را ۱۰۰٪‌ به صورت دستی حذف کنید.

خلاصه ای از آنچه که باید انجام دهید

  • حتما از سالم بودن رسانه ای که میخواهید با استفاده از آن ویندوز را نصب کنید مطمئن شوید.
  • قبل از نصب ویندوز پارتیشن های مربوط به ویندوز و Boot‌ را ۱۰۰٪‌ فرمت کنید.
  • هرگز بعد از نصب ویندوز وارد درایوهای کامپیوتر تان نشوید.
  • به هیچ وجه فایلهای اجرایی کامپیوتر تان را قبل از اسکن کامل توسط آنتی ویروس اجرا نکنید.
  • یک آنتی ویروس قدرتمند مثل Kaspersky یا Bitdefender‌ را نصب و بروز رسانی کنید.
  • کل سیستم و دیسک های اکسترنال خود مثل فلش یا هارد دیسک و … را با آنتی ویروس اسکن کنید.
  • از ابزار CMD برای حذف فایلهای ناشناس در درایو های کامپیوتر خود استفاده کنید.
  • دایرکتوری های مربوط به ویندوز قبلی را بهتر است با CMD‌ حذف کنید.
  • اگر برایتان سوالی پیش آمده است دیگر به من مربوط نمیشود 🙂

در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقاد نسبت به مقاله درست کردن یک سیستم ویروسی نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

44 پاسخ به “چگونه یک کامپیوتر ویروسی را درست کنیم”

  1. Avatar photo m گفت:

    سلام. مطالب بسیار مفید و کاربردی ای بود. متشکرم

  2. Avatar photo jj گفت:

    درود من ویندوز عوض کردم اما درایو ها ویروسی شدن ایمیل بدید عکس از ویروس رو بگیرم.
    اطلاعات درایو ها مهمه

  3. Avatar photo GH گفت:

    برای نصب انتی ویروس میشه از CD استفاده کنیم اخه گفتیم وارد هیچ درایور نشیم

    • سلام
      بله، میتونید از CD استفاده کنید به شرط اینکه مطمئن باشید CD یا هر رسانه دیگه ای که میخواهید استفاده کنید ویروسی نیست یا در زمان ویروسی بودن سیستم اون رو درست نکرده باشید.
      موفق باشید

  4. Avatar photo M گفت:

    سلام
    من برای نصب انتی ویروس نیاز به اینترنت دارم ولی مگه نگفتین درایور ها رو قبل ویروس گیری نصب نکنیم

    • سلام
      من گفتم وارد درایو ها نشید نگفتم درایور ها رو نصب نکنید اگر DVD اورجینال مربوط به درایورهای سیستم تون رو دارید میتونید از همون استفاده کنید.

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من یه مشکل تو کامپیوتر خودم دارم
    از سمت راست کامپیوترم پیام از طرف گوگل
    میاد می خواستم رفع و مشکلش درست دیگه نیاد

    • سلام
      از سمت گوکل چه پیامی ارسال میشه؟
      از طریق چه برنامه ای ارسال میشه؟
      اگر سرویس میل ویندوز رو تنظیم کرده باشید ایمیلهاتون در اون بخش نمایان میشن

  6. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام و خسته نباشید
    سیستم من فکر کنم هک شده و هر فایلی رو میخوام باز کنم عکس یا ویدئو باز نمیشه و این خیلی منو نگران کرده لطفا کمکم کنید حیاتیه برام ممنون

    • سلام عرفان، سلامت باشید
      فایلهای که باز نمیشن رو بررسی کنید اگر فقط پسوندشون تغییر کرده بود برشون گردونید به حال اول یا با همون برنامه مرتبطشون بازشون کنید، اگر باز شدن یعنی مشکل جدی وجود نداره اما اگر باز نشدن، احتمالا سیستم تون به باج افزار خاصی آلوده شده و فایلهاتون رمزنگاری شدن
      در درایو هاتون دنبال فایل Readme یا چیزی مثل این بگردید.
      در کل بهتون بگم اگر فایلهاتون رمزنگاری شده باشند راه بازگشت نداره، یا خیلی خیلی سخته

      • Avatar photo alireza گفت:

        سلام برای منم همین اتفاق افتاده توی هر فایلی یه چیزی نوشته به انگلیسی که نگران نباشید و فیلم و عکستون رمز گذاری شده واگه میخواهید برگرده باید 490 دلار بدید نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید

        • Avatar photo محمدامین گفت:

          اره داداش برای منم همینطور شده باج گیری میکنن

          • Avatar photo احمدرضا گفت:

            سلا وقت بخیر.،میخواستم بدون الان کامپیوتر من ویروسی شده اگه آنتی ویروس نصب کنم امکان داره فایل ویروسی یکی از اطلاعات شخصی من باشه و حذفش کنه، آخه کامپیوتر من پراز اطلاعات شخصی خودم هست و متاسفانه ویروس فولدر و تروجان گرفته چکار میگین کنم؟

          • السلام عليكم ورحمة الله
            برادر عزیز
            چندبار میشه کمپیوتر خود را ویندوز میکنم
            بعداز نصب کردن سافت ها دریک بالامبتلا میشه یعنی اکثری برنامه ها یک ساعت یا بعداز خاموش شدن (فلی نمی‌شود )
            نمیدانم مشکل چه هست
            شما میتوانید همکاری کنید ؟

      • Avatar photo سارا گفت:

        با سلام
        ببخشید من یه نرم افزار نصب کردم بعد از اون این فایل داخل همه هست readme و همه اطلاعات قابل اجرا نیستن آیا سیستم هک شده اطلاعات قابل دسترسی دیگران قرار گرفتن یا نه و چجوری برشون گردونن

  7. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام من یه ویندور نصب کردم حالا همه فایل های سیستم من باز نمیشوند عکس فیلم برنامه ها پسوند همه ی آن ها شده npsk مشکل چیه؟ چیکار کنم؟ هر چیز جدیدی دانلود میکنم باز میشه ولی فایل های قدیمی نه لطفا راهنمایی کنین باتشکر

    • سلام
      ویندوز قبلی شما به باج افزار npsk آلوده بوده، هر فایلی که پسوندش npsk شده احتمال زیاد به صورت کامل رمزگذاری (Encrypt) شده و امکان بازگشتش خیلی کمه مگر اینکه Certificate مرتبط با باج افزار رو داشته باشید. (که احتمال 100% ندارید)
      در کل فکر میکنم باید بیخیال فایلهای قبلیتون بشید و دوباره از اول یک زندگی تازه بسازید 🙂 مگر اینکه اون اطلاعات تون براتون خیلی مهم باشه و بخواهید هزینه رو به یک شرکت امنیت اطلاعات پرداخت کنید تا شاید بتونن اطلاعات تون براتون برگردونند.

    • Avatar photo رضا گفت:

      سلام
      کامپیوترم تو حالت روشن شدن ممیمونه
      بعد یه چیزای جدیدی بنام perpering….و میاره ممکنه از ویروس باشه؟

  8. Avatar photo همایون گفت:

    سلام جناب

    سیستم من دچار یک ویروس بد شده تحقیق کردم یک نوع باج افزاره که تمام اسناد و مدارک و اهنگ و عکسو و… سیستمم رو رمزگذاری میکنه اسم فایل هارو هم به opqz تغییر میده با این روش بالا که گفتین میتونم کلا از بین ببرمش یا نه؟ میتونم دوباره از اون اسناد استفاده کنم یا باید قیدشونو بزنم برام خیلی مهمن!!!

    • سلام
      عجله نکنید، یک مقاله و ویدیو در مورد این باج افزار درست میکنم، فقط اگر میتونید از این باج افزار یک نسخه شو برام ارسال کنید. میخوام رفتارش رو کامل بشناسم و ببینم چه میشه کرد در مقابلش
      البته به طور کلی بهتون عرض میکنم فایلهای که با این باج افزار ها رمز گذاری میشن تقریبا باید بیخیالشون شد و تنها راهیی که به جز داشتن Certificate میشه انجام داد اینکه از نرم افزار های ریکاوری استفاده کنید. (برنامه پیشنهادی Stellar Data Recovery)
      کلمه the virus رو جستجو کنید و از ویروس یک بکاپ با برنامه winrar بگیرید و روی بکپاپ رمز بذارید. (حتما تیک Encrypt رو بزارید)

  9. Avatar photo همایون گفت:

    تو درایوهام همreadme همه جا هست و توش نوشته باید ۹۸۰ دلار بدم تا اسناد رو بهم برگردونن تو گوگل هم هر چی سرچ کردم درباره این باج افزار مقاله فارسی پیدا نکردم شاید شما بتونین منو از این محلکه نجات بدین????????????????????????????????????????????????

  10. Avatar photo علی گفت:

    آقا سیستم منم را هم هک کردن پسوند فایل هاش شده opqzولی تغییر نام بدم درست میشه لطفا کسی متوجه شد با چه ویروس کشی میشه از بین بردش اینجا اعلام کنه سپاسگذارم

  11. Avatar photo رضا گفت:

    سلام
    کامپیوترم تو حالت روشن شدن ممیمونه
    بعد یه چیزای جدیدی بنام perpering….و میاره ممکنه از ویروس باشه؟

  12. Avatar photo hamedshabani گفت:

    سلام من وقتی کروم باز میکنم اول وارد این سایت میشه؟چطوری میتونم از این ویروس خلاص بشم؟کل تنظیمات حذف کردم.کل کروم به حالت اول برگنندوندم.اما باز این سایت روسی برای اولین بار میاد؟

  13. Avatar photo Fateme گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دیشب یه وویس از تلگرام دانلود کردم بعد که رفتم تو پوشه که وویسو گوش بدم پوشه در هال لود بود بعد از خاموش روشن کردن سیستم فایل مورد نظر رو پیدا کردم و حذف نمیشد… ریستارت هم کردم… امروز برنامه انلاک نصب کردم فایل رو حذف کردم و ب سطل اشغال منتقل کردم ولی از سطل اشغال پاک نمیشه ایمپتی هم میزنم تغییری نمیکنه… ینی ویروسب شده سیستمم؟؟

  14. Avatar photo احمد گفت:

    سلام سیستم من هم آلوده شده و پسوند فایلهام mmpa شده است برای نصب مجدد ویندوز اقدام کردم منتها اصلا سی دی ویندوز بوت نمیشه که برم درایو c رو فرمت کنم و ویندوز جدید نصب کنم نمیدونم چیکار باید بکنم
    در ضمن پیامی بابت پرداخت پول در کامپیوترم وجود نداره

  15. Avatar photo محمد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میخاستم بپرسم بعد از نصب ویندوز علاوه بر این که میتوان وارد درایو ویندوز شد ایا میتوان وارد کنترل پنل وdownloads و چیز هایی از این قبیل شد ؟ ممنون.

  16. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من کامپیوترم ب‌ یه ویروسی آلوده شده که بعد از اینکه گوشیم رو بهش وصل کردم بعد از چند روز گوشیم از کار افتاد و هارد گوشیم سوخت خواستم ببینم چه ویروسیه و چطور میتونم پاکش کنم حتی وقتی فلش هم بهش وصل میکنم فلش رو هم آلوده میکنه
    ممنون میشم اگه راهنمای کنید واسه امتحانات این ترم دانشگاه به کامپیوتر نیاز دارم

  17. Avatar photo نگار گفت:

    من کامپیوترر ما بعد یک ساعت با ان صفه سیاه می شدد و قفل می شد
    که انی ویروس اوست را نصب کرردم و روی اسسکن تمام کامیوتر زدم و یروسها پییدا کرد وودر قسمت صندوق ویروس ها نررم افزارر انها پاک ککردم و درسست شد

  18. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من وفتی آنتی ویروس کامپیوترم رو پاک کردم دیگه ویندوز بالا نیومد حالا چیکارکنم کلی کار دارم؟

    ویندوزم xp بود

  19. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من وفتی آنتی ویروس کامپیوترم رو پاک کردم دیگه ویندوز بالا نیومد حالا چیکارکنم کلی کار دارم ؟ ویندوزم xp بود

  20. Avatar photo amir گفت:

    سلام من لپ تاپم ویروسی شده کلا هیچی رو باز نمیکنه وقتی ویندوز اجرا میشه ۵ ثانیه ی اول همه چی عادیه ولی بعد تم خود به خود عوض میشه هیچ چیز رو باز نمیکنه وقتی مای کامپیوتر رو میزنم ارور میده صدا ۰ هس وقتی میخوام زیاد کنم ارور میده کلا هیچ کاری نمیتونم بکنم لطفا کمکم کنید باید چیکار کنم

  21. Avatar photo ایلیا علیزاده مرادی گفت:

    با سلام. آقا من تا همین چند روز پیش داشتم با کامپیوترم راحت و بدون مشکل کار میکردم ولی از چند روز پیش که روشنش کردم دیدم که عجیب شده! یعنی اینکه من نمیتونم وارد برنامه اصلی کامپیوتر یا همون Explorer بشم!! تازه من بعدشم چون میبینم که برنامه Adobe Creative Cloud داره Error میده اینم تعمیر کردم ولی تا کامپیوترو آپدیت کردم دوباره Error داد! من که تعمیرش کردم چرا باید Error بده؟!؟! در ضمن گاهی اوقات من وسط بازیم هستم که یهو کامپیوتر بدونِ بستن بازی ازش میاد بیرون و من دوباره میرم توش و ادامش میدم! ولی مشکل مهم‌تر از همه اینه که من میخوام فایل‌های PDF رو که به تازگی برای درسام گرفتم بخونم ولی تا فایلو باز میکنم کامپیوتر بدون هیچ Error و خطا و دلیلی میبندش!! برای همینم مجبورم از برنامه Photoshop استفاده کنم!!! درایو ها هم که مشکل ندارن! من با برنامه xplorer 2 میرم تو درایو ها و راحت به کارام میرسم( البته بعد از به وجود اومدن این مشکل ) و بگم که آنتی ویروسم دارم که به خاطر اشتباه من لایسنسش پرید! ولی آنتی ویروسش فعاله و من نمیتونم غی فعالش کنم! راستی من روز قبل از این اتفاق دیدم که خود کامپیوتر به خودیِ خود برنامه Adobe Software Update رو نصب کرده بدون اینکه من بفهمم بعد فکر کردم شاید بد‌افزار باشه و خودش نصب شده باشه برای همین پاکش کردم و روز بعد بود که کامپیوترم به این بَلا گرفتار شد. لطفاً بهم بگید مشکل کار کجاست؟ در ضمن ویندوزمم ۸.۱ هست و اینم بگم تا یادم نرفته من یک انیمیشن ساز ساده هستم که از برنامه Flip Boom Doodle استفاده میکنم و این برنامه بدون برنانه Quick Time Pro نسخه نهاییش کار نمیکنه و میدونستم که این برنامه Quick یه حفره امنیتی داره ولی من که کامپیوترمو به اینترنت وصل نمیکردم اونم وقتی که این برنامه نصب هست. حالا بهم بگید مشکل از کجاست؟ از برنامه‌ها یا از خود کامپیوتر یا از اشتباه من؟ ممنون…

    • سلام
      آخرین نسخه ویندوز ۱۰ رو از سافت ۹۸ دانلود کنید و نصب کنید.
      احتمال زیاد سیستم تون آلوده به بدافزار شده و احتمالا برخی از فایلهای حیاتیش خراب شدن که البته میتونید با دستور dism و sfc ویندوز تون رو تعمیر کنید ولی من پیشنهاد نمیکنم
      یک ویندوز ۱۰ نصب کنید.
      موفق باشید

  22. Avatar photo ... گفت:

    با سلام
    فلش من ویروسی شده فولدر هایی توش هست که پاک نمیشن بعد اگر چیز جدیدی به فلش اضاف کنم یه پسوندی میگیره .سوال من اینه اگه از خود ویندوز ویروس رو حذف کنم ویندوز جدید نصب کنم و… بعد فلش رو که خالی کردم بزنم دوباره نیاز دارم ویندوز عوض کنم یا خیر
    من انتی ویروس اواست داشتم ولی باز هم ویندوز ویروسی شد یعنی انتی ویروسم خرابه؟

  23. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام
    ببخشید باید حتما آنتی ویروس نصب کنیم ؟

  24. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده یه سیستم جدید خریدم و از همون روز اول خود به خود ریست میشد و وقتی صفحه آبی که یه صورت غم گینم داره میاد می نویسه:
    System Theard exception not handled
    what failed: nvlddmkm.sys
    یا
    What failed: dxgmms2.sys
    با استفاده از دستور eventvwr در Run فهمیدم که سیستم یه بدافزار رو در فایل های ویندوز شناسایی کرده.
    متاسفانه سیستمم در این چند سال آنتی ویروس نداشته و خوش بختانه قطعه ها رو به گارانتی بردم و گفتن مشکلی نداره و سالمن حتی پاورمم عوض کردم اما مشکل حل نشد.
    الان دارم مراحلی که گفتین رو طی میکنم و تمام فایل هامم بک آپ دارن از قبل چون میخوام هارد دیسک رو کامل فرمت کنم و بزودی با آنتی ویروس قبل از بازیابی اسکن میکنم.
    اما من خدایی هزینه ام به خرید آنتی ویروس هایی که گفتید نمی رسه.
    مشکلی نداره نود ۳۲ بریزم؟
    راستی من یه بار ویندوز عوض کردم ولی همین ویدوز قبلیم بوده که اگر ویندوز جدید بریزم باید درست بشه از so***98
    ولی اگر نشد چی؟ باید چیکار کنم؟
    اگر میشه به ایمیلم جواب بدید حتما می بینم
    ممنون از شما

  25. Avatar photo TH گفت:

    سلام.وقتی لب تابم را روشن می کنم کلی طول می کشد تا روشن شود.وقتی هم که روشن می شود تصویر اولیه بالا می آید و موس هم حرکت می کنند ولی هیچ کاری نمی توانم انجام.از کلیک کردن و باز کردن فایل و غیره.هیچ کاری فقط تصویر اولیه.مشکل چیه؟

  26. Avatar photo نعمت الهی گفت:

    سلام کمپیوتر من با ویندوز 7مبتلابه یک نوع ویروس گردیده چکار باید بکنم

  27. Avatar photo امیر گفت:

    سلام
    ببخشید من امروز یک بازی از یک سایت معتبر دانلود کردم
    سایتش معتبر بود و من کلی بازی از اون سایت دانلود کردم که همشون سالم بودن
    اما وقتی این بازی رو نصب کردم وقتی وارد بازی شدم انگار سیستم هنگ کرد
    سیستم رو ریستارت کردم بعد سیستم بالا آورد ولی موس و کیبورد اصلا کار نمیکردن یعنی هر چی کلیک راست کلیک چپ و هر چقدر موس رو تکون میدادم انگار نه انگار
    فقط بعضی مواقع که زیاد تکون میدادم یه دفعه موس از این ور صفحه به اون ور صفحه پرتاب میشد کیبورد هم که از اون بد تر
    باز هم سیستم رو ری ستارت کردم ولی بازم همون بود لطفاً میشه بگید مشکل از ویروسه یا موس و کیبورد؟؟لطفا جواب بدید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *